◄ بی تدبیری سازمان بنادر در تجهیز بندر شهید بهشتی
سازمان بنادر باید از خرید و ورود جرثقیل های ساحلی مورد نظر هندی ها جلوگیری نماید و به جای آن، هندی ها را به خرید و نصب حداقل ۴ تا ۶ دستگاه گنتری کرین کانتینری وادار نماید.
سازمان بنادر و دریانوردی در مورد نیاز واقعی بندر چابهار به نوع تجهیزات مورد نیاز دچار بی تدبیری و غفلت است.
به گزارش تین نیوز، شماری از کارشناسان حوزه دریایی با توجه به تجهیز اسکله های کانتینری و ترمینال کانتینر بندر شهید بهشتی چابهار تاکید کردند: با وجود ارایه گزارش های کارشناسی در ارتباط با نیاز واقعی بندر به نوع تجهیزات، اما بازم هم سازمان بنادر در پیشانی اسکله های بندر شهید بهشتی دچار بی تدبیری و غفلت می شود.
این کارشناسان در شبکه های اجتماعی مدعی شدند، «حداقل از طرف هندی ها غفلت عمدی است که اسکله ها را به چرثقیل های مخصوص تخلیه و بارگیری کشتی های کانتینری ( گنتری کرین) مجهز نمی کند» و مشاهده می شود باز هم سرمایه گذاری هندی ها در خرید جرثقیل های ساحلی است که با چهار دستگاه مورد نظر هندی ها در برنامه خرید، تعداد جرثقیل های موجود در بندر شهید بهشتی چابهار به حدود ۱۶ دستگاه می رسد که برای بندر کاربردی نیستند.
به گفته آنان، سازمان بنادر باید از خرید و ورود جرثقیل های ساحلی مورد نظر هندی ها جلوگیری نماید و به جای آن، هندی ها را به خرید و نصب حداقل ۴ تا ۶ دستگاه گنتری کرین کانتینری وادار نماید.
این کارشناسان تاکید کردند: تصوراتی در بی تفاوتی متصدیان امور در سازمان بنادر وجود دارد که چون سرمایه گذاری هندی ها به بندر چابهار به لحاظ شرایط کشور کاملا سیاسی کاری است پس هر تصمیم که هندی ها می گیرند در نوع تجهیزات وارده به بندر اقیانوسی شهید بهشتی درست است در حالی که مسئولان سازمان بنادر باید متوجه این نکته باشند که تنها بندر اقیانوسی خود را ارزان در دسترس هندی قرار داده اند.
این کارشناسان بسیار سطحی نظر میدن/ در شرایط تحریم راهنمایی بفرمایند طرف هندی چطور جرثقیل خریداری و به چابهار منتقل کند/ در قرارداد 2 دستگاه گنتری پیش بینی شده نه 6 دستگاه و ...
این به اصطلاح کارشناسان نمیدانند که سالهاست سازمان و آریا بنادر و قرارگاه میخواهند جرثقیل بخرند و هیچ شرکتی حاضر به فروش نیست؟؟؟؟