◄ ادامه صادرات با وجود کمبود قیر برای آسفالت جاده ها
کار عمرانی، دقیقا در خراب ترین قسمت محور نایین کوهپایه سجزی متوقف شده است.
شماری از رانندگان و کامیونداران از وضعیت بسیار نامناسب آسفالت جاده نایین حد فاصل کوهپایه به سجزی خبر دادند.
به گزارش تین نیوز، سید فخر الدین شریعتی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در توضیح این مشکل گفت: خرابی جاده ها تاکنون موجب بروز خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی برای بسیاری از رانندگان و کامیون داران و همچنین شهروندان گشته است.
این راننده کامیون تاکید کرد: از مدتی پیش با پیگیری فعالان صنفی و مساعدت مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان روکش آسفالت این محور در دستور کار قرار گرفت.
وی در شبکه های اجتماعی افزود: پس از عقد قرارداد و مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی جاده نایین شروع و مقداری از آن نیز اجرا شد.
شریعتی گفت: ولی حدود یک ماه و اندی است که متاسفانه کار عمرانی، دقیقا در خراب ترین قسمت این محور متوقف شده است که حدود 20 روز قبل پیگیر علت این توقف شدیم که علت را عدم صدور حواله قیر عنوان و همچنین اعلام کردند که از هفته آینده این کمبود جبران و عملیات تعمیرات ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با بیان این که متاسفانه با گذشت بیش دو هفته این مهم عملیاتی نشده و مشکل قیر برطرف نگردیده است، افزود: از طرف دیگر و چند کیلومتر آن طرف تر روزانه ده ها تانکر حامل قیر وارد شهرک صنعتی سجزی و مظروف و صادر می شوند.
این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا، عنوان کرد: چگونه حواله قیر برای روکش آسفالت جاده ای که جان و مال همکاران و هموطنان را به مخاطره می اندازد صادر نمی شود ولی برای صادرات آن و منافع سرمایهداران قیر موجود است وحواله صادر می شود؟
شریعتی گفت: آیا منافع تعداد اندکی شرکت های دست اندکار در صادرات قیر به منافع ملی کشور و جان و مال مردم ارجحیت دارد؟
. دوست عزیز سلام
سالیانه ۶ میلیون تن ماده اولیه قیر تولید می شود که ۴ تن آن صادر و ۲ تن به مصرف داخلی اختصاص می یابد. برآورد شده است که دومیلیون تن قیر برای کارخانجات تولید آسفالت کافی است.
چقدر هم واضحه ، نسبت به این وضع جاده هایی که داریم