بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ اعمال تحریم های هوایی جدید خلاف پیمان شیکاگو است/ اعتراض به تحریم صنعت هوایی ایران

اعمال تحریم های هوایی جدید از سوی سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان، اقداماتی خلاف پیمان شیکاگو و موازین حقوق بشری و دوستی بین ملت هاست و نه تنها به صنعت هوایی کشور ما آسیب می زند بلکه به اصول ایمنی پروازها و توسعه همکاری های بین المللی لطمه آشکار وارد می سازد.

اعمال تحریم های هوایی جدید خلاف پیمان شیکاگو است/ اعتراض به تحریم صنعت هوایی ایران
تین نیوز |

جمعی از کارشناسان و اعضای تشکل های صنفی صنعت هوایی ایران با راه اندازی یک کارزار اینترنتی خطاب به وزیر محترم امور خارجه و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، عنوان کردند: اعمال تحریم های هوایی جدید از سوی سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان، اقداماتی خلاف پیمان شیکاگو و موازین حقوق بشری و دوستی بین ملت هاست و نه تنها به صنعت هوایی کشور ما آسیب می زند بلکه به اصول ایمنی پروازها و توسعه همکاری های بین المللی لطمه آشکار وارد می سازد.

به گزارش تین نیوز، کارشناسان و اعضای تشکل های صنعت هوایی ایران همچنین تاکید کردند: به عنوان جمعیت تشکل های صنفی صنعت هوایی ایران اعلام می نماییم که با تمام توان خود در برابر این تحریم ها همچون گذشته جهت حفظ ایمنی پروازها ایستادگی خواهیم کرد و برای حفظ و توسعه این صنعت حیاتی و حساس تلاش خواهیم نمود.

متن کارزار  « اعتراض به تحریم صنعت هوایی ایران » به شرح زیر است:

وزیر محترم امور خارجه

نماینده دائم ایران در سازمان ملل

سلام و احترام؛

نظر به تحمل بیش از ۴ دهه تحریم غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه ی هوانوردی غیرنظامی که باعث داغدار شدن خانواده های بسیاری از ملیت ها و مذاهب گوناگون شده است و با توجه به غیرانسانی دانستن اعمال محدودیت در تأمین قطعات، خرید هواپیما و انتقال تکنولوژی های مرتبط به ایران که باعث به خطر افتادن امنیت هوانوردی و سفرهای هوایی می شود، از آن مقام محترم انتظار داریم با رویکردی انسان دوستانه و عطف به پیمان شیکاگو که ایران از بنیانگذاران و اولین کشورهای عضو در پیمان مذکور بوده است، موضوع تحریم های ظالمانه علیه صنعت هوایی ایران را محکوم کرده و در جهت از میان برداشتن همه تحریم های مربوطه نهایت کمک و همکاری را در مجامع بین المللی انجام دهید.

ما، کارشناسان و اعضای تشکل های صنفی صنعت هوایی ایران، با نگرانی و تأسف عمیق این بیانیه را خطاب به شما صادر می کنیم. اعمال تحریم های هوایی جدید از سوی سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان، اقداماتی خلاف پیمان شیکاگو و موازین حقوق بشری و دوستی بین ملت هاست و نه تنها به صنعت هوایی کشور ما آسیب می زند بلکه به اصول ایمنی پروازها و توسعه همکاری های بین المللی لطمه آشکار وارد می سازد.

صنعت هوایی ایران با تاریخچه ای غنی و پتانسیل های فراوان، همواره نقش کلیدی در تأمین نیازهای حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی ایفا نموده و این تحریم ها نه تنها به تضعیف زیرساخت های این صنعت منجر خواهد شد بلکه بر معیشت هزاران انسان متخصص و خانواده های آنان تأثیر منفی خواهد داشت.

ما بر این باوریم که تحریم ها به جای اینکه راه حل مشکلات باشند، تنها به تشدید تنش ها و بحران ها می افزایند و نه تنها به نفع کشورهای تحریم کننده نیستند بلکه در آغاز به کار دولت جدید ایران به تضعیف روابط بین المللی نیز منجر خواهند شد.

امضاکنندگان این نامه به هیچ عنوان هیچ کدام از تحریم های حاکم بر صنعت هوایی را که بیش از ۴ دهه تهدیدی برای جان انسان های بیگناه محسوب می شود، نه در ایران و نه در هیچ کشوری انسانی نمی دانند و اعتقاد دارند که بازی های سیاسی نباید امنیت هوانوردی غیرنظامی را که با جان انسان های بی گناه در ارتباط مستقیم است، تهدید کند.

ما از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی هوایی می خواهیم که به این اقدامات غیرمنصفانه و غیرعقلانی واکنش نشان داده و از حقوق مشروع تمام مسافران ایرانی و خارجی در زمینه ی توسعه و پیشرفت این صنعت دفاع کنند و نیز خواستار گفت وگوهای سازنده و همکاری های مبتنی بر احترام متقابل هستیم تا بتوانیم در راستای منافع مشترک حرکت کنیم.

در خاتمه، به عنوان جمعیت تشکل های صنفی صنعت هوایی ایران اعلام می نماییم که با تمام توان خود در برابر این تحریم ها همچون گذشته جهت حفظ ایمنی پروازها ایستادگی خواهیم کرد و برای حفظ و توسعه این صنعت حیاتی و حساس تلاش خواهیم نمود.

• شروع کارزار: ٢٩ شهریور ١٤٠٣
• پایان کارزار: ٢٩ مهر ١٤٠٣
• از طرف: متخصصان هوانوردی، عموم مردم ایران، خلبان ها، مهندسین و سیاسیون
• هشتگ رسمی: نه به تحریم صنعت هوانوردی ایران
• نویسنده: اشکان احمدی

• لینک کارزار: https://www.karzar.net/158389

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.