بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

عملکرد صنعت بیمه در سال ۹۲ / رشد ۲۷.۳ درصدی حق بیمه و ۳۵.۵ درصدی خسارت

تین نیوز | آمار مقدماتی عملكرد شركت‌های بیمه در سال 92 از تولید 165.7 هزار میلیارد ریال حق بیمه و پرداخت 106.2 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران حكایت دارد.
 
بیمه مركزی اعلام کرد: بر اساس آمارهای اولیه دریافتی اداره تحلیل های آماری از فعالیت ۲۷ شركت بیمه، ۴۳.۲ درصد حق بیمه های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد و ۱۹.۱درصد به بیمه درمان اختصاص دارد. سهم بیمه های زندگی، بیمه بدنه اتومبیل، بیمه های مسئولیت، بیمه های آتش سوزی و حوادث از بازار بیمه كشور به ترتیب ۹.۷درصد،۷.۲ درصد، ۵.۳ درصد، ۴.۵ درصد و ۵.۳ درصد بوده است.
 
بر اساس این آمار، سهم بخش غیردولتی از تولید حق بیمه ۵۴.۵ درصد و سهم بخش دولتی(بیمه ایران) ۴۵.۵ درصد است. همچنین تعداد بیمه نامه های صادره در این مدت با ۱۱ درصد رشد نسبت به سال قبل حدود ۴۲.۸ میلیون فقره بود كه سهم بخش غیردولتی از این تعداد ۵۷.۲ درصد است.
 
شركت های بیمه همچنین در سال ۱۳۹۲ نزدیك به ۱۰۶.۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت كردندكه در مقایسه با سال قبل ۳۵.۵ درصد رشد نشان می دهد. سهم بخش غیردولتی از خسارت های پرداختی بازار بیمة كشور ۴۹.۵ درصد و بخش دولتی( بیمه ایران) ۵۰.۵ درصد بوده است. شركت های بیمه همچنین طی این مدت حدود ۱۷ میلیون مورد خسارت به بیمه گذاران پرداخت كردند كه در مقایسه با سال قبل۳۱.۷  درصد رشد داشته است. سهم بخش غیردولتی از این تعداد ۲۹.۵ درصد است.
 
رشته های بیمه شخص ثالث و مازاد ۴۷.۲ درصد و بیمه درمان ۳۰.۱ درصد از خسارت های بازار بیمه را به خود  اختصاص داده است. همچنین بدنه اتومبیل۶.۲ درصد، بیمه های مسئولیت ۴.۷ درصد،  بیمه های زندگی ۴.۵ درصد، حوادث ۳.۹ درصد و بیمه های آتش سوزی ۱.۹ درصد از خسارت های بازار بیمه را به خود اختصاص داده اند.
 
در مجموع خسارت پرداختی در شانزده رشته اصلی بازار بیمة كشور طی این مدت ۳۵.۵ درصد افزایش یافته است كه در این بخش حوادث راننده به تنهایی۶۲.۳ درصد رشد خسارت داشته و خسارت پرداختی در رشته كشتی نیز ۱۴۸.۸ درصد افزایش یافته است.
 
بر اساس این آمار، طی این مدت نسبت خسارت بازار بیمه معادل۶۴.۱ درصد بود و در مقایسه با سال قبل ۳.۹ واحد افزایش نشان داد. از میان ۸ شركت‌ بیمه ای كه در این مدت سهم عمده از بازار بیمه داشتند (ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، كارآفرین‏، سینا و پاسارگاد؛ هر یك دارای سهم بالاتر از ۳ درصد و در مجموع ۸۰.۸ درصد سهم از بازار)، و نسبت خسارت دو شركت بیمه ایران و سینا (به ترتیب با ۷۱.۱ و ۶۶.۵ درصد) بالا‌تر از این نسبت در بازار بیمه است.
 
نسبت خسارت چهار شركت بیمه دی، متقابل قشم‏، سرمد و معلم نیز بالاتر از این میزان در بازار بیمه است (به ترتیب با ۳۷۰.۱، ۶۹.۵، ۶۸.۸ و ۶۸.۳ درصد). رشته‌های بیمه درمان و شخص ثالث و مازاد نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند (به ترتیب با ۱۰۱.۱ و ۶۹.۹ درصد).

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.