◄ پاسخ به ابهامات پیرامون آثار خصوصیسازی کشور
به همت گروه مطالعات حملونقل ریلی و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی ریلی و در پاسخ به ابهاماتی که بهویژه در سالیان اخیر پیرامون نتایج و تبعات خصوصیسازی در حملونقل ریلی کشور وجود داشته است، جلسهای در محل انجمن و در پاسخ به این ابهامات برگزار شد.
پاسخ به 10 ابهام پیرامون خصوصیسازی در حملونقل ریلی کشور و طرح تحول ساختار صنعت ریلی در دستور کار انجمن صنفی ریلی قرار گرفت.
به گزارش تیننیوز، این گزارش به همت گروه مطالعات حملونقل ریلی و پایش فضای کسب و کار انجمن و در پاسخ به ابهاماتی که بهویژه در سالیان اخیر پیرامون نتایج و تبعات خصوصیسازی در حملونقل ریلی کشور و همچنین در پاسخ به برخی ابهامات که پیرامون نقشهای منظور شده برای دولت و بخش خصوصی در طرح تحول ساختار حملونقل ریلی بهوجود آمده تهیه شده است.
این 10 ابهام عبارتند از:
ابهام اول: بخش خصوصی در سرمایه گذاری تأمین ناوگان موفق نبوده است
ابهام دوم: پس ازخصوصی سازی رشد جابجایی بار و مسافر ریلی متوقف شده است
ابهام سوم: ضرورت ورود راه آهن به سرمایه گذاری مستقیم در تأمین ناوگان بین شهری
ابهام چهارم: انحصار در بخش خصوصی حمل و نقل ریلی محتمل است
ابهام پنجم: ورود راه آهن به عرصه جابجایی بار و مسافر بین شهری باعث چابکیاش میشود
ابهام ششم: راه آهن با ورود مستقیم به عرصه جابجایی بار و مسافر رقابت را بهبود میبخشد
ابهام هفتم: ایجاد هولدینگ کامپانی در شرکت راه آهن به نفع بخش ریلی است
ابهام هشتم: اگر دولت از حمایت بخش خصوصی دست بردارد، بخش خصوصی شکست میخورد
ابهام نهم: تشکیل نهاد تنظیم مقررات ریلی مانع انحصار دولتی و مخدوش شدن رقابت است
ابهام دهم: در حمل و نقل ریلی بخش خصوصی نداریم, خصولتی هستند.