◄ امکان تعویق زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی
دهمین دوره نمایشگاه فوق الذکر که بنا بود مطابق با سالیان گذشته در خرداد ماه سال آینده برگزار شود اکنون به دلیل تاخیرات رخ داده در مراحل برنامه ریزی آن از سوی دستگاه های دولتی متولی برگزاری نمایشگاه ها و به ویژه دخالت نابجای راه آهن در این موضوع، ممکن است به مرداد ماه 1402 موکول شود.
نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته بزرگ ترین نمایشگاه حمل و نقل ریلی منطقه خاورمیانه بوده و هر ساله با حضور شرکت های بزرگ داخلی و خارجی برگزار می شود. این نمایشگاه فرصت مناسبی در اختیار فعالان این صنعت قرار می دهد تا بتوانند در کمترین زمان ممکن اقدام به معرفی آخرین دستاوردهای خود به مشتریان و سایر رقبا بنمایند.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، دهمین دوره نمایشگاه فوق الذکر که بنا بود مطابق با سالیان گذشته در خرداد ماه سال آینده برگزار شود اکنون به دلیل تاخیرات رخ داده در مراحل برنامه ریزی آن از سوی دستگاه های دولتی متولی برگزاری نمایشگاه ها و به ویژه دخالت نابجای راه آهن در این موضوع، ممکن است به مرداد ماه 1402 موکول شود.
تغییر زمان نمایشگاه موجب خلل در برنامه ریزی شرکت های بخش خصوصی و حتی کاهش شدید استقبال آن ها از برگزاری این رویداد خواهد شد. از همین روی این انجمن طی نامه ای به شرکت های عضو خود پیشنهاد انتقال نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه های بین المللی تهران به نمایشگاه شهر آفتاب را مطرح نمود که با استقبال شرکت ها مواجه شده است.
از سوی دیگر، در روزهای گذشته شرکت راه آهن اقدام به برگزاری جلسه ای با عنوان شورای سیاست گذاری نمایشگاه نمود تا رأسا درباره انتخاب مجری برگزاری این نمایشگاه تصمیم گیری کند. جای تعجب دارد که راه آهن در دوران مدیریت جدید خود در دوره بیش از یک ساله اخیر، از برگزاری جلسات حیاتی و ضروری برای رفع بحران های فزاینده و مشکلات اصلی بخش حمل و نقل ریلی با حضور نمایندگان بخش خصوصی امتناع کرده است اما برای تغییر مجری برگزار کننده نمایشگاه، که سابقه برگزاری موفق چندین دوره از این رویداد را دارد، جلسه ای با حضور مدیرعامل و تمامی اعضای هیئت مدیره و نمایندگان تشکل ها تشکیل می دهد.
نکته مهم ماجرا آنجاست که به لحاظ قانونی و عرفی، موضوع انتخاب مجری برگزاری نمایشگاه ارتباطی به شرکت راه آهن ندارد و تصمیم گیری درباره آن باید از سوی سازمان توسعه تجارت با همکاری تشکل ها انجام شود و دلیل مدیران ارشد راه آهن که در جلسه مذکور نیز عینا همین را بیان نموده اند، ضرورت اثبات محوریت راه آهن در شئون مختلف بخش ریلی است! در عین حال شایان ذکر است که برگزاری نهمین دوره این نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ نیز با دخالت شرکت راه آهن در هاله ای از ابهام قرار گرفته بود و احتمال داشت به زمان دیگری موکول شود که با پافشاری و پیگیری های مستمر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و انجمن صنایع ریلی ایران در زمان مقرر خود با موفقیت برگزار گردید.