بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ دستور معاون ریاست جمهوری به وزیر راه برای اصلاح وضعیت وخیم صنعت ریلی + سند

معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی در نامه ای وزیر راه و شهرسازی با وخیم توصیف کردن شرایط و شاخص های صنعت ریلی کشور این وزارتخانه را مکلف به تدوین عملیات اجرایی اصلاح وضعیت کنونی حمل و نقل ریلی کشور کرد.

دستور معاون ریاست جمهوری به وزیر راه برای اصلاح وضعیت وخیم صنعت ریلی + سند
تین نیوز

معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی در نامه ای وزیر راه و شهرسازی با وخیم توصیف کردن شرایط و شاخص های صنعت ریلی کشور این وزارتخانه را مکلف به تدوین عملیات اجرایی اصلاح وضعیت کنونی حمل و نقل ریلی کشور کرد.


به گزارش خبرنگار تین نیوز، این معاونت با استناد به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور و نیز گزارش انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در خصوص گزارش عملکرد شرکت راه آهن در سال ۱۴۰۲ بر کاهش شاخص های عملکردی حمل بار ریلی، سهم بار ریلی از کل بارهای زمینی کشور و نیز تنزل تعداد لوکوموتیو آماده به کار تاکید کرده است.


در این نامه قید شده با توجه به پیگیریهای انجام شده این معاونت نظر به وخامت شاخص های کلیدی عملکرد راه آهن و عدم تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعالیت در این بخش وزارت راه و شهرسازی مکلف شد که نسبت به رفع مشکلات بخش خصوصی و استفاده بهینه از مسیرهای ریلی موجود و افزایش بهروری افزایش ظرفیت حمل بار داخلی برنامه ریزی مدون و متقنی ترتیب دهد. علاوه بر اینکه عملیات اجرایی اصلاح وضعیت کنونی حمل و نقل ریلی کشور تدوین و اجرایی شود.

نامه به وزارت راه و شهرسازی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    الان دیگه؟
    دیر شد دیگه فایده نداره.
    با بی کفایتی و کارنابلدی فاجعه آمیز میعاد صالحی کار راه آهن به جاهای باریک کشیده و اوضاع راه آهن تخریب شده به این سادگی قابل بازسازی نیست.

  • دادخواه

    گام اول برکناری میعاد صالحی و آماتورهای حلقه ایشان است. گام دوم استفاده از تخصص و تجربه موجود در کشور که به حاشیه رانده شده اند است.گام سوم ، تغییر مقررات و ایجاد ساختار راه آهن حرفه ای با کمک از UIC و مجموعه های اثبات شده بین المللی با توجه به اوضاع حاد تحریمهای اقتصادی است.گام چهارم ، حذف آزموده های رفوزه شده است که فقط شعار دادند.

  • ناشناس

    آیا گزارش عملکرد ریلی را انجمن (با رویکرد سیاسی) می‌دهد یا راه‌آهن که داده‌ها را ثبت و منتشر می‌کنند؟
    طبق گزارشات منتشر شده حمل مسافر رکورد تاریخی را در دو سال متوالی شکسته است و همینطور راه‌آهن رکورد تاریخی کاهش سوانح ریلی را در دو سال متوالی شکسته است و همچنان روند سوانح کاهشی است

    • ناشناس

      یعنی میگی معاون رییس جمهور هم نفهمیده و گول خورده که چنین نامه ای زده؟!
      بابا شما مزدوران چقدر پررو تشریف دارید آخه!!!