بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

کیفیت خدمات قطارهای مسافری با اصلاح قیمت بلیت افزایش می یابد

با تغییر ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار، قطعا کیفیت خدمات به مسافران و سودآوری شرکت ها خصوصا قطارهای مسافری پنج ستاره بیشتر خواهد شد.

کیفیت خدمات قطارهای مسافری با اصلاح قیمت بلیت افزایش می یابد
تین نیوز

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی گفت: با تغییر ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار، قطعا کیفیت خدمات به مسافران و سودآوری شرکت ها خصوصا قطارهای مسافری پنج ستاره بیشتر خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن فاتحی زاده در نشستی خبری با اشاره به اصلاح قیمت بلیت قطارها طی هفته گذشته، اظهار کرد: صنعت حمل و نقل ریلی از مدتها قبل به طور جدی نیازمند بازنگری در قیمت ها بود.

 وی افزود: نزدیک به سه سال است که قیمت بلیت قطارهای مسافری ثابت بود و پافشاری بر سیاست تثبیت قیمت این صنعت را با افزایش زیان انباشته و کاهش سودآوری شدید رو به رو کرده بود؛ به طوری که سطح کیفیت خدمات قطارهای مسافری تحت تاثیر قرار گرفت.

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی گفت: با اصلاح قیمت بلیت قطارهای مسافری درآمد سود عملیاتی بیش از ۳۰ درصد افزایش می یابد.

 فاتحی زاده با اشاره به اینکه سایر کالاها و خدمات طی این مدت با افزایش قیمت روبرو بوده و توانسته اند به حیات اقتصادی خودشان ادامه دهند، گفت:  قیمت گذاری مسقف به دلیل حمایت از مصرف کننده چند آسیب جدی به این صنعت به ویژه در بخش قطارهای پنج ستاره وارد کرده است. اول اینکه باعث شده است که فرآیند افزایش ظرفیت در بخش حمل و نقل ریلی با اختلال رو به رو شود. دوم اینکه کیفیت خدمات شرکت های حمل و نقل ریلی در بخش مسافر را تحت تاثیر قرار داده است. سوم اینکه فشار تقاضای سایر بخش های حمل و نقل را به سمت حمل و نقل ریلی هدایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه بقای صنعت حمل و نقل ریلی در تعدیل واقعی قیمت بلیت است، افزود: اصلاح تدریجی قیمت ها موجب ظرفیت سازی و رشد کمی در عرضه خدمات و ارتقای کیفیت خدمات به مسافران خواهد شد.

 عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه رویکرد کلان و همیشگی سیاستگذار برای عدم انتقال بار مالی به مسافران برای شرکت های حمل و نقل ریلی ستودنی است، یادآور شد: تنها راه رفع دغدغه دولتمردان اتخاذ تدابیری است که با اصلاح تدریجی قیمتها امکان تشکیل سرمایه مجدد در شرکت های حمل و نقل ریلی و افزایش عرضه خدمات را فراهم سازد.

در ادامه امین شعبانی عضو انجمن شرکت های ریلی مسافری اضافه کرد: طبق مصوبه دولت، نرخ بلیت قطارها، از جمله قطارهای پنج ستاره به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش یافته است. نکته حائز اهمیت این است که نرخ بلیت برای مسافران و گردشگران خارجی ۵۰ درصد بیش از مسافران داخلی تعیین شده است. از آنجاکه استقبال گردشگران خارجی از قطارهای پنج ستاره بیشتر است پیش بینی می شود نرخ میانگین اعمالی بیش از ۳۰ درصد باشد.
 
وی با اشاره به اینکه سهم قطارهای پنج ستاره از کل ناوگان ریلی مسافری، حدود پنج درصد است، ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در تصمیم اخیر، افزایش قیمت ۵۰ درصدی برای گردشگران خارجی است که تصمیم درست اما دیرهنگام بود، چرا که در عمل باعث پرداخت یارانه به گردشگران خارجی شده و از سوی دیگر همزمان با کاهش ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی مسافران ایرانی را در موقعیت نابرابری نسبت به گردشگران خارجی قرار داده است.
 
شعبانی در پایان گفت: با توجه به سهم ۳۰ درصدی مسافران خارجی از قطارهای پنج ستاره این برآورد وجود دارد که درآمد حاصل از فروش شرکت از این محل افزایش مطلوبی داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.