بازدید سایت : ۸۲۳۹۵

◄ رکورد کاهش سهم راه آهن از کل بار حمل شده زمینی کشور

در دوران سه ساله مدیریت سید میعاد صالحی در راه آهن، سهم راه آهن از کل بار حمل شده زمینی کشور مرتبا کاهش یافت و در سال ۱۴۰۲ به ۹ درصد رسید و برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته از ۱۰ درصد پایین تر رفت.

رکورد کاهش سهم راه آهن از کل بار حمل شده زمینی کشور
تین نیوز

 در دوران سه ساله مدیریت سید میعاد صالحی در راه آهن، سهم راه آهن از کل بار حمل شده زمینی کشور مرتبا کاهش یافت و در سال ۱۴۰۲ به ۹ درصد رسید و برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته از ۱۰ درصد پایین تر رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی، این شاخص با روند صعودی مناسبی در سال های قبل از ۱۳۹۷ (دوران مدیریت دکتر پورسید آقایی و دکتر محمدزاده) به ۱۳.۵ درصد رسیده بود اما از سال ۱۳۹۸ به بعد با شروع مدیریت آقای رسولی روند نزولی خفیفی را آغاز کرد و در دوران میعاد صالحی با تشدید شیب نزولی، از ۱۲.۳ درصد به ۹ درصد رسید. طبق قانون برنامه ششم توسعه این سهم بایستی به ۳۰ درصد افزایش می یافت.

کاهش سهم حمل و نقل ریلی موجب افزایش مصرف سوخت، افزایش تصادفات جاده ای و رشد آلودگی زیست محیطی می شود.

این سقوط شدید و بی سابقه سهم حمل و نقل ریلی در شرایطی رخ داده است که به گفته خود مهندس صالحی، در ۳۳ ماه دولت سیزدهم، ۸۸۳ کیلومتر خط احداث و ۴۰۵۸ واگن باری به شبکه اضافه شد که با این سرمایه گذاری های هنگفت دولتی و خصوصی، انتظار می رفت مدیریت راه آهن بتواند سهم ریل را از بار حمل شده زمینی نیز به بیش از ۱۴ درصد افزایش دهد اما نه تنها این رشد محقق نگردید بلکه به ۹ درصد کاهش یافت. این فاصله زیاد میان وضع مطلوب و وضع فعلی و افول راه آهن، نشان دهنده تأثیرات منفی شدید حاصل از انتصاب مدیران غیرمتخصص و بی تجربه بر بهره وری ریلی کشور در این دوره است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.