◄ رکورد کاهش سهم راه آهن از کل بار حمل شده زمینی کشور
در دوران سه ساله مدیریت سید میعاد صالحی در راه آهن، سهم راه آهن از کل بار حمل شده زمینی کشور مرتبا کاهش یافت و در سال ۱۴۰۲ به ۹ درصد رسید و برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته از ۱۰ درصد پایین تر رفت.
در دوران سه ساله مدیریت سید میعاد صالحی در راه آهن، سهم راه آهن از کل بار حمل شده زمینی کشور مرتبا کاهش یافت و در سال ۱۴۰۲ به ۹ درصد رسید و برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته از ۱۰ درصد پایین تر رفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی، این شاخص با روند صعودی مناسبی در سال های قبل از ۱۳۹۷ (دوران مدیریت دکتر پورسید آقایی و دکتر محمدزاده) به ۱۳.۵ درصد رسیده بود اما از سال ۱۳۹۸ به بعد با شروع مدیریت آقای رسولی روند نزولی خفیفی را آغاز کرد و در دوران میعاد صالحی با تشدید شیب نزولی، از ۱۲.۳ درصد به ۹ درصد رسید. طبق قانون برنامه ششم توسعه این سهم بایستی به ۳۰ درصد افزایش می یافت.
کاهش سهم حمل و نقل ریلی موجب افزایش مصرف سوخت، افزایش تصادفات جاده ای و رشد آلودگی زیست محیطی می شود.
این سقوط شدید و بی سابقه سهم حمل و نقل ریلی در شرایطی رخ داده است که به گفته خود مهندس صالحی، در ۳۳ ماه دولت سیزدهم، ۸۸۳ کیلومتر خط احداث و ۴۰۵۸ واگن باری به شبکه اضافه شد که با این سرمایه گذاری های هنگفت دولتی و خصوصی، انتظار می رفت مدیریت راه آهن بتواند سهم ریل را از بار حمل شده زمینی نیز به بیش از ۱۴ درصد افزایش دهد اما نه تنها این رشد محقق نگردید بلکه به ۹ درصد کاهش یافت. این فاصله زیاد میان وضع مطلوب و وضع فعلی و افول راه آهن، نشان دهنده تأثیرات منفی شدید حاصل از انتصاب مدیران غیرمتخصص و بی تجربه بر بهره وری ریلی کشور در این دوره است.
لعنت به حامیان پشت پرده میعاد صالحی که باعث چنین سقوطی در راه آهن شدند و سسفره های ما کارگران و کارکنان را کوچکتر کردن و فاکتورهای صوری و ... ، و به دخترانمان در شهرک ویلایی شمال توهین کردن و هزار خطای دیگه کردن و هیچکس کاری با اینها نداشت