بازدید سایت : ۳۶۵۶۹

برای دکتر محمد تمنایی و مطالعات جامع حمل‌ و نقل ریلی

ابتکار مهم شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) که ان شاء الله نقش مهمی در توسعه اقتصادی آتی ایران در رقابت های جهانی خواهد داشت، نخستین بار در سخنرانی محمد تمنایی در محضر رهبر حکیم انقلاب مطرح شد و رهبری عزیز نیز دستور پیگیری اجرای این ابتکار را صادر فرمودند و مدتی است این موضوع در ارکان مختلف نظام و محافل مهم علمی در حال پرداخت برای جاری شدن است.

برای دکتر محمد تمنایی و مطالعات جامع حمل‌ و نقل ریلی
تین نیوز |

دکتر محمد تمنایی را سال هاست می شناسم؛ چکیده شناخت من و بسیاری دوستان دیگر از ایشان، فضائل و صفات برجسته ای است هم چون « متخصص »، « متعهد »، « جوانمرد »، « عاشق اسلام و ایران »، « فداکار »، « خادم خلق خدا » و من دوست دارم این را هم بیفزایم: « قلیلُ المؤونة و کثیر المَعونة »، یعنی بسیار خادم اما کم خرج. از مصادیقی که ثابت می کند به این اوصاف موصوف است، جهاد جدی اوست در اتمام مطالعات طرح جامع حمل و نقل ریلی کشور، که پس از شصت هفتاد سال تأخیر زیان بار برای اولین بار در تاریخ حمل و نقل ایران رخ داده است و نتایجش آثاری کلان و بلندمدت روی اقتصاد و جامعه ی ایران خواهد داشت. خبر دارم که به خاطر بدعهدی وزارت راه و راه آهن در عقد قرارداد و تأیید نتایج، از مخارج خانوادگی خود زده و خرج اتمام این مطالعات کرده است تا وظیفه ملی خود را ایفا نماید حتی اگر امیدی هم به دریافت حق الزحمه  مطالعات پس از حدود 6 سال نداشته باشد. 

جای تأسف فراوان است که چند جوانک خام که به مدد حمایت های جاهلانه برخی افراد، مناصب مهم نظام مقدس اسلامی را غصب نموده اند و از ضربه زدن به منافع ملی به خاطر بغض های شخصی هیچ ابایی ندارند، با مانع تراشی عامدانه بر سر راه این طرح عظیم و با سنگ اندازی ظالمانه بر سر راه این مرد شریف، هم بر پشت کشور زخم می زنند و هم بر قلب این الگوی ایرانی ایمانی؛ دشنه دشمنانه خود را بر سینه ایران و ایمان، یک جا فرو می برند و این باید روزی، ان شاءالله به زودی، به حساب کشانده شود.

البته، باید و شاید که این خبر خوش را هم بیفزایم که با این همه سنگ اندازی ها، ابتکار مهم « شبکه یکپارچه  فرآوری و ترابری (شیفت) » که ان شاء الله نقش مهمی در توسعه اقتصادی آتی ایران در رقابت های جهانی خواهد داشت، نخستین بار در سخنرانی محمد تمنایی در محضر رهبر حکیم انقلاب مطرح شد و رهبری عزیز نیز دستور پیگیری اجرای این ابتکار را صادر فرمودند و مدتی است این موضوع در ارکان مختلف نظام و محافل مهم علمی در حال پرداخت برای جاری شدن است.

خداوند بر عمر و برکت وجود خادمان این دین و این سرزمین بیفزاید و امور مسلمین را از خیانت خائنان و فساد فاسدان اصلاح فرماید.

منبع: «چرخ»، مجموعه نوشتنی ها و گفتنی های حمل ونقلی سبحان نظری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صادقی

    فردی که فرد آکادمیک قوی هست لزوما مدیر خوبی نیست .
    به کررات نمونه این اشتباه در اتتخاب مدیران را دیده ایم.
    ایشان کارشناس بسیار خوب و فنی است ولی تجربه کار اداری و مدیریتی ندارند.
    لطفا با این تبلیغات ایشان را هم نسوزانید.

  • ناشناس

    خداوند به عمر این جوانان مخلص و متخصص و متعهد برکت بدهد تا بتوانند سالهای مدیدی به این کشور خدمت کنند.
    ان شاالله به زودی شاهد برکناری و محاکمه میعاد صالحی و تیم متخلفش باشیم.