بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

◄ درخواست انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی از وزیر راه و شهرسازی: تشکیل «کارگروه پایش عملکرد حمل و نقل ریلی»

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی درخواستی مبنی بر تشکیل «کارگروه پایش عملکرد حمل و نقل ریلی» مطرح کرد.

درخواست انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی از وزیر راه و شهرسازی: تشکیل «کارگروه پایش عملکرد حمل و نقل ریلی»
تین نیوز |

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی درخواستی مبنی بر تشکیل «کارگروه پایش عملکرد حمل و نقل ریلی» مطرح کرد.

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری این درخواست را با هدف پایش بهتر عملکرد بخش حمل و نقل ریلی و هم چنین فراهم نمودن ابزارهای تحلیلی برای شرکت ها، سازمان ها و کارشناسان دولتی و خصوصی مطرح کرد.

در متن نامه ای که رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته به وزیر راه و شهر سازی ارسال کرده همچنین تاکید شده که این انجمن آمادگی خود را برای هرگونه همفکری و مشارکت در اجرای پیشنهاد فوق اعلام می نماید. ( فایل نامه )

متن نامه را در ادامه بخوانید:

« سرکار خانم دکتر فرزانه صادق

وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام و احترام؛

پیرو نامه به شماره 553/1401/الف مورخ 18/۰۵/1401 این انجمن با موضوع «درخواست انتشار منظم آمار حمل و نقل کشور» (نامه پیوست)، ضمن قدردانی از فرمایش سرکار عالی در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مبنی بر ضرورت بررسی ماهانه آمار عملکرد و تأکید بر دقیق بودن این آمار، خواهشمند است به منظور پایش بهتر عملکرد بخش حمل و نقل ریلی و هم چنین فراهم نمودن ابزارهای تحلیلی برای شرکت ها، سازمان ها و کارشناسان دولتی و خصوصی، «کارگروه پایش عمل کرد حمل و نقل ریلی» متشکل از کارشناسان آن وزارت خانه و کارشناسان بخش خصوصی و دانشگاهی تشکیل گردد.

درخواست تشکیل چنین کارگروهی در نامه صدرالاشاره نیز به آن وزارت خانه تسلیم شده بود و در صورت توجه و اقدام به موقع مسئولان مربوطه، قطعاً در سه سال اخیر وضعیت بحران بخش حمل و نقل ریلی به اندازه کنونی نمی رسید. اگرچه راه آهن از منظر کثرت دفعات انتشار آمار در قالب ماهنامه های آماری، از بهترین دستگاه های تابعه وزارت راه است، در آمارهای منتشره از سوی راه آهن، صرفاً برخی داده های خام و بدون پردازش منتشر می شود و انتشار این آمار مختصر نیز با تأخیر بسیار همراه است، به طوری که برای نمونه با گذشت بیش از ۶ ماه از سال ۱۴۰۳، هنوز سالنامه ۱۴۰۲ منتشر نشده است. بعضاً نیز این آمارنامه ها با کاهش تعداد صفحات و حذف برخی داده های مهم مواجه می شوند که این خود باعث از دست رفتن امکان پی گرفت برخی روندهای مهم عملکردی شده است. این نارسایی و کدورت آمار و اطلاعات در سایر زیربخش های حمل و نقل کشور نیز برقرار است و اقدام مشابه در آنها نیز در قالب «کارگروه پایش عمل کرد حمل و نقل کشور»، مطلوب تر است. در پایان، این انجمن آمادگی خود را برای هرگونه هم فکری و مشارکت در اجرای پیشنهاد فوق اعلام می نماید.»

 

 

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.