بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

فولکس واگن خودروی جدید از نسل هشتم ماشین های خودرا معرفی کرد

فولکس واگن خودروی جدید از نسل هشتم ماشین های خودرا معرفی کرد

 تین نیوز | شرکت فولکس واگن، با باز طراحی ماشین های نسل های پیشین خود، روح تازه ای به خانواده Passat، نسل هشتم از ماشین های تولیدی خود بخشیده است.
شاید امروزه شنیدن کلمه "بازطراحی" یا "مدل کاملا جدید" در صنعت خودرو تکراری شده باشد و کمتر مدلی دیده شود که هیچ شباهتی به اجداد و مدل های قبلی خود نداشته باشد. این بار، شرکت Volkswagen هم با ماشین های نسل 8ام خود، Passat مهر تاییدی به این روند زده است، اما با ادعایی کمی متفاوت؛ ماشین هایی با طراحی های جدید و متفاوت!
 
علی رغم افزایش طول 79 میلیمتری ماشین های صندوق دار نسل 8ام فولکس، وزن نهایی آن ها، kg85 نسبت به مدل های مشابه قبلی اش کمتر شده است. بعلاوه، ارتفاع ماشین نسبت به زمین، کمتر شده تا کنترل و فرمان پذیری بهتری داشته باشد.
 
 علاوه بر سبکی، Passat ظاهری درخشان تر و براق تر نسبت به مدل قبلی خود دارد و خطوط بدنه آن، کشیده تر و پایین تر طراحی شده است. همچنین VW، شیشه های کناری را تا انتهایی ترین قسمت بدنه ادامه داده است تا نیم رخ جذاب تری نسبت به مدل های هم قد و قواره خود، از خانواده مرسدس، بی ام و یا آئودی، به آن ببخشد. هرچند ارتفاع سقف نسبت به زمین کمتر شده، اما VW ادعا کرده است که فضای اتاقک ماشین و صندوق عقب، نسبت به ماشین های نسل 7ام آن، بیشتر و جادارتر شده است.
 
چراغ های LED عقب مدل "premium" از خانواده Passat، باریک تر ولی عریض تر شده اند تا عرض ماشین را برجسته تر نشان دهند و در جلو، چراغ ها با نور قابل تنظیم، می توانند بهترین روشنایی را برای راننده ایجاد کنند، بدون اینکه کمترین اختلالی در دید راننده های مقابل ایجاد شود؛ تکنولوژی جدیدی که در مدل های جدید مرسدس CLS هم بکارگرفته شده است.
 
تمرکز اصلی VW در طراحی نسل Passat، بر روی ایجاد حس جدید و خاصی در ماشین های VW بوده است تا بتواند بازار خودرو اروپا را تسخیر کند. در طراحی داخلی ماشین، "سیستم فعال نمایش اطلاعات " جای عقربه های سرعت سنج، نمایش دور موتور و قطب نما را گرفته است و علاوه بر آن ها، اطلاعات سیستم موقعیت یابی و رادیو را نمایش می دهد. همچنین سیستم نمایش اطلاعات شیشه جلو ماشین، اطلاعات کلیدی مورد نیاز راننده را، بر روی شیشه جلوی او نشان می دهد تا بدون نیاز به تغییر زاویه دید خود، علاوه بر دریافت اطلاعات، لحظه ای هم از جاده و شرایط آن غافل نشود.
 
مطمئنا هیچ کس نمی خواهد که خطوط بدنه خاص و تیز Passat و یا جلوپنجره کروم آن، هیچ خط و خشی پیدا کند، علاوه بر آن که شاید پارک این ماشین، در فضاهای کوچک، هیچ کار ساده ای نیست؛ VW برای این مساله، از یک سیستم کمکی برای پارک کردن استفاده می کند که می تواند در کوچکترین فضاها، جتی دقیقا اندازه ماشین، آن را پارک کند، علاوه بر آن که با دوربینی با دید 360 درجه، در سرعت های پایین، راننده را در جریان تمام عملیات پارک می گذارد.
 
 از تکنولوژی های جدید و نمای ظاهری این ماشین که بگذریم، قلب ماشین، مهمترین عامل در موفقیت فروش یک ماشین مطرح می شود. موتورهای تمام مدل های خانواده Passat، کاملا جدید اند و نسبت به موتورهای نسل قبلی، تا 20 درصد بازده عملکردی بهتری دارند.
 
از آن جا که موتورهای دیزلی، اصلی ترین گروه موتورها در ماشین های اروپاست، Passat هم با موتور دیزلی 2لیتری با توربو دوقلوی خود، 240 اسب بخار قدرت و Nm500 گشتاور، در دور rpm 1,750 تولید می کند. بعلاوه، گیربکس 7 سرعته DSG و سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ مخصوص VW، 4MOTION All-Wheel Drive این موتور را همراهی می کنند. این خانواده، یک عضو هیبرید الکتریکی هم دارد که در حالت تمام الکتریکی، بازه عملکردی آن، km50 است. مدل های بنزینی این خانواده که دارای موتورهای با قدرتی بین 88 تا 276 اسب بخار هستند هم، با گیربکس های 7 سرعته DSG عرضه می شوند.
 
سیستم جدید "Traffic Assist" شرکت VW، ماشین را در بین خطوط رانده و می تواند در سرعت های پایین، با سیستم کروز کنترل راداری، ماشین را هدایت کند. هرچند لازم است که در تمام این مدت فرمان ماشین، در کنترل راننده خواهد بود و لازم است نقشی فعال داشته باشد تا درصورت بروز هر نقصی در سیستم، کنترل ماشین را خود بر عهده بگیرد.
 
علی رغم برنامه فروش این ماشین در اغلب بازارهای جهانی، هنوز مشخص نیست که این مدل جدید، به بازارهای ایالت متحده هم وارد خواهد شد یا نه؟ اما در هر حال، اگر هم وارد بشود، طبق گزارش های اعلام شده، مدل آن، کاملا متفاوت از دیگر مدل های این خانواده در سراسر جهان خواهد بود.
 
قرار است این ماشین ها، در نمایشگاه پاریس بصورت عمومی رونمایی شده و در اواخر سال 2014 به بازار وارد شوند.
 









ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.