بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان تهران خبر داد:

◄ عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس سفرهای نوروزی / هیچ محدودیتی برای سهمیه فروش اینترنتی نداریم

◄ عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس سفرهای نوروزی / هیچ محدودیتی برای سهمیه فروش اینترنتی نداریم

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان تهران بیان داشت: توافقی با شرکت نفت به منظور تامین سوخت اتوبوس های مسافربری جهت جبران تردد یکسر خالی صورت گرفته است. همچنین تا کنون، افزایش قیمت بلیت اتوبوس ویژه سفرهای نوروزی از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام نشده است.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز، حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست خبری امروز، 11 اسفندماه که در اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران برگزار شد با اشاره به آغاز پیش فروش غیر حضوری بلیت های ویژه سفرهای نوروزی از تاریخ 10 اسفند و فروش توامان (اینترنتی و حضوری) از تاریخ 17 اسفندماه گفت: در 12 نقطه امکان خرید بلیت اینترنتی مهیا شده است و هماهنگی های لازم در این زمینه با مجموعه اتحادیه تعاونی های مسافربری و کرایه سواری شهری انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل در قبال سفرهای نوروزی اظهار داشت: طرح نوروزی از تاریخ 25 اسفند ماه هر سال به صورت هماهنگ از سوی تمامی دستگاه های خدمات رسان، امدادی، ترافیکی و سایر نهادهای ذی ربط برگزار و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه " تمام مسافران اتوبوس تحت پوشش بیمه و دیه کامل هستند" تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه اتفاق برای اتوبوس مسافربری ناوگان حمل و نقل عمومی، در صورتی که فردی در بین راه و بدون بلیت سوار شده باشد، مشمول دیه کامل است، زیرا برای وی بلیت دستی صادر شده و نام مسافر به صورت دستی در صورت وضعیت درج می‌شود.

وی افزود: استان تهران از لحاظ میزان جابجایی مسافر رتبه اول کشور را در اختیار دارد به طور میانگین سالانه 26 میلیون نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی، مینی بوسرانی، ون و سواری کرایه ای بین شهری از استان تهران جابجا می شوند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران در ادامه یادآور شد: از 25 اسفند ماه 92 تا پایان 15 فروردین ماه 93 تعداد یک میلیون و 450 هزار نفر مسافر جابجا شده اند که امسال بر اساس وضعیت تعطیلات نوروزی (کارکنان دولتی، کشوری و لشکری به غیر از دستگاه های خدماتی با اخذ یک روز مرخصی، 11 روز تعطیلات نوروزی را تجریه می کنند)، تاکید اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران در دور اول سفرها به دلیل افزایش تعداد سفرهاست.

وی با بیان اینکه 35 تا 40 درصد مردم در ایام تعطیلات توسط ناوگان عمومی و 60 تا 65 درصد توسط خودرو شخصی جابجا می شوند، گفت: تلاش ما در مرحله اول، تلاش ما برای ایجاد سفر با برنامه ازسوی مردم  و در گام بعد توزیع سفر و تعادل میان عرضه و تقاضا است. که برای دستیابی به این هدف باید ایجاد علاقه مندی در مردم  برای خریدی بلیت اینترنتی ایجاد شود.

استرداد کل مبلغ بلیت در صورت انصراف
وی همچنین یادآورشد: در گذشته در صورت تغییر برنامه مسافر و استرداد بلیت در کمتر از یک ساعت قبل از سفر 50 درصد و در بیش از یک ساعت، 10 درصد از کل مبلغ بلیت کسر می شد، اما امسال کل وجه بلیت در صورت انصراف از سفر به مسافر پرداخت می شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران خاطرنشان کرد: تمامی سرویس ها و شرکت های مسافربری در خصوص فروش بلیت در طول سفرهای نوروزی فعال هستند و با نیروی انتظامی هماهنگی های لازم در خصوص برنامه ریزی برای جلوگیری از تراکم و اوج سفر در روزهای پایانی انجام شده است.

سامانه های فروش بلیت اینترنتی اتوبوس
شهرکی ثانوی با اشاره به برخی نارضایتی ها از سامانه های فروش بلیت اینترنتی www.payaneh.ir و www.irsafar.com تصریح کرد: بر اساس بازرسی های انجام شده مشکلی در سایت اینترنتی فروش بلیت وجود نداشته و احتمالا مشکل اصلی از سرعت اینترنت در برخی ساعات بوده است وجود نداشته.همچنین  تا کنون 6075 عدد بلیت برای 14 هزار و 395 صندلی در استان تهران به فروش رسیده است.

وی یادآور شد: شرکت رویال سفر و سیر و سفر برای فروش بلیت اینترنتی، سایت مجزا و مربوط به خدمات خود دارند.

محدودیتی در فروش اینترنتی بلیت اتوبوس نداریم
شهرکی ثانوی افزود: هیچ محدودیتی برای فروش اینترنتی وجود ندارد و  قادر به ارائه  100 درصد سهمیه بلیت اتوبوس ها با فروش اینترنتی هستیم. اما ایده آل، فروش 90 درصد بلیت از طریق اینترنت و 10 درصد به صورت حضوری در پایانه برای مواقع اضطراری است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران با اشاره به نظارت بر سطح خدمات ارائه شده در پایانه ها تاکید کرد: نظارت‌های قبل از سفر، شامل تهیه بلیت، سکوی، محل توقف ناوگان، تعیین زمان فریضه نماز و از این قبیل است. همچنین به منظور مشخص شدن مسیرها باید نرخ نامه ای در قطع بزرگ و قابل دید از سوی شرکت ها و تعاونی ها به منظور اطلاع رسانی به مسافران نصب شود.

وی افزود: تیم های نظارتی حمل و نقل استان تهران در قالب ستاد نوروزی شامل گشت های نوروزی، نظارت بر مدیران فنی، آمادگی ناوگان، سایت های فروش بلیت، نظارت بر شرکت ها و کارت هوشمند ناوگان می شود. همچنین تیم های مشترکی با همکاری نیروی انتظامی، پایانه های مسافری، میراث فرهنگی، ستاد اقامه نماز و نظارت بر مجتمع های خدماتی-رفاهی در طول طرح نوروزی راه اندازی شده است.

تجهیز عوارضی آزادراه تهران - قم به سیستم الکترونیکی
شهرکی ثانوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، از 24 ساعته شدن فعالیت عوارضی آزادراه تهران-قم خبر داد و گفت: روز گذشته تامین اعتباری به منظور دو برابر شدن تجهیزات دو لاین از آزادراه تهران-قم به سیستم ETC (عوارض الکترونیک) صورت گرفته است که در مجموع 4 لاین این آزادراه به سیستم پرداخت عوارض الکترونیک مجهز شده است و مردم می توانند از طریق بانک مسکن به دریافت این کارت ها اقدام کنند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران با اشاره به برنامه های نظرسنجی و پژوهشی در پایانه ها بیان داشت: برخی از شرکت ها طبق روال کاری خود، نظرسنجی به منظور بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از سوی خود انجام می دهند. همچنین یکسری فرم نظرسنجی نیز از سوی سازمان راهداری چاپ و در میان مردم توزیع می شود اما مضاف بر این فعالیت ها، برای سفرهای نوروزی 94 طبق قراردادی با یک شرکت خصوصی نظرسنجی به صورت مصاحبه محور با مسافران در پایانه ها انجام می شود که نتیجه آن 25 روز بعد از اتمام طرح به اداره کل حمل ونقل و پایانه ها ارائه می شود.

وی در ادامه بیان داشت: مسافران می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه پیامکی 3000143، سامانه 141 و شماره تلفن 02188907003 در میان بگذارند.

تمام مسافران حتی بدون بلیت ها نیز تحت پوشش دیه کامل هستند
مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان تهران با بیان اینکه" تمام مسافران اتوبوس تحت پوشش بیمه و دیه کامل هستند" تصریح کرد:  در صورت بروز هرگونه اتفاق برای اتوبوس مسافربری ناوگان حمل و نقل عمومی، در صورتی که فردی در بین راه و بدون بلیت سوار شده باشد مشمول دیه کامل است، زیرا برای وی بلیت دستی صادر شده و نام مسافر به صورت دستی در صورت وضعیت درج می‌شود.

شهرکی ثانوی با توجه به ایمنی در سفر اظهار داشت: به منظور افزایش ایمنی در سفر دوره های آموزشی در قالب سه کارگاه در شهرستان ها و یک کارگاه در شهرها برای فعالان حوزه حمل و نقل برگزار شده است. همچنین تعداد مراکز معاینه فنی خودرو با افزایش 100 درصدی به 12 عدد رسیده است.

وی افزود: در هفته آینده به منظور رصد آمادگی شرکت های امداد خودرو مانوری در تاریخ 17 اسفند در پایانه بار تهران صورت خواهد گرفت.

ساعت مجاز رانندگی با اتوبوس، 9 ساعت در روز
شهرکی ثانوی با بیان اینکه ساعت مجاز رانندگی با اتوبوس 9 ساعت در روز است، گفت: طی هماهنگی با پلیس راهور بخشنامه ای به سراسر کشور ابلاغ شده که راننده می تواند در زمان بیماری یا خواب آلودگی با قید توضیحات در دفترچه مربوطه مسئوبیت رانندگی را به کمک راننده واگذار کند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: از پایانه غرب به صورت متوسط در روز 900 سرویس اتوبوس و 600 سرویس سواری، ترمینال جنوب 800 سرویس اتوبوس و 120 سرویس سواری، بیهقس 250 سرویس اتوبوس و 100 سرویس سواری و همچنین پایانه شرق 220 سرویس اتوبوس، 50 سرویس مینی بوس و 350 سرویس سواری کرایه بین شهری ارائه می کند که در مجموع به طور میانگین روزانه 33 هزار نفر با اتوبوس، 600 نفر با مینی بوس و 4400 نفر توسط سواری کرایه بین شهری از تهران جابجا می شوند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.