بازدید سایت : ۲۹۸۸۱

حذف ۲۰ نقطه پرتصادف در لرستان

حذف ۲۰ نقطه پرتصادف در لرستان

تین‌نیوز| ‌معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از حذف 20 نقطه پرتصادف در استان خبر داد.

 به گزارش ایسنا‌، حبیب جمشیدی در جمع خبرنگاران گفت: لرستان از 7898 کیلومتر راه برخوردار است که 924 کیلومتر آن در قالب راه‌های شریانی است.

وی ادامه داد: طول راه‌های غیرشریانی استان 895 کیلومتر، راه‌های همسنگ 19 هزار و 977 کیلومتر، آزادراه 104 کیلومتر، بزرگراه 383 کیلومتر، راه اصلی 747 و راه‌های فرعی 24 کیلومتر، راه روستایی آسفالته 4080 و راه‌های شریانی حاشیه نواحی مسکونی 92 کیلومتر است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به عملکرد 10 ماهه در حوزه راهداری اشاره کرد و افزود: در این مدت نصب روشنایی در طول 20 کیلومتر از راه‌های استان با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و نصب 20.2 کیلومتر گاردریل در بزرگراه‌ها با هزینه 14 میلیارد ریال انجام شده است.

جمشیدی در ادامه با اشاره به حذف نقاط پرتصادف گفت: در 10 ماهه سال 95 بیش از 20 نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان در قالب احداث چهارخطه‌ها و آشکارسازی رفع شده است.

وی از نصب و راه‌اندازی 19 دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و اضافه کرد: این دوربین‌ها به زودی با حضور مقامات ملی و محلی به بهره‌برداری خواهند رسید که تاثیر بسزایی در ایمنی راه‌های استان خواهند داشت. اعتبار مورد نیاز برای خرید و نصب این تعداد دوربین از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اجرای روکش آسفالت به طول 72.2 کیلومتر با اعتبار 30 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش راهداری طی ده ماهه امسال عنوان کرد.

جمشیدی در رابطه با عملکرد حوزه ایمنی و ترافیک گفت: اجرای عملیات خط‌کشی به طول 3670 کیلومتر با اعتبار 60 میلیارد ریال، آشکارسازی 42 نقطه پرتصادف، ایمن‌سازی و ساماندهی 19 مقطع پرتصادف با مدیریت علائم، تهیه و نصب 9694 عدد انواع علائم انتظامی، اخطاری و مسیرنما در سطح راه‌ها با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال بخشی از عملکرد این معاونت در راستای ایمنی و ترافیک بوده است.

وی نصب تابلوهای اطلاعاتی در سطح 240 مترمربع از راه‌های استان با اعتبار یک میلیارد ریال، نصب 20 هزار عدد چشم گربه‌ای با اعتبار 200 میلیون ریال، تعمیر گاردریل در طول 12.6کیلومتر از راه‌ها با اعتبار 10 میلیارد ریال، اجرای یک دستگاه سیستم هوشمند با رویکرد افزایش ایمنی، 100درصد VHF برای توسعه و حفظ عملکرد شبکه رادیویی، نگه‌داری روشنایی راه در طول 145 کیلومتر و تهیه و نصب تابلوهای محدودیت سرعت منطقه‌ای در 200 منطقه را به عنوان گوشه‌هایی دیگر از عملکرد واحد ایمنی و ترافیک در 10 ماهه امسال برشمرد.

جمشیدی با بیان عملکرد حوزه نگه‌داری راه و ابنیه گفت: اجرای 82 هزار و 500 کیلوگرم قیرپاشی، 4585 کیلومتر پاکسازی حریم راه، 484 کیلومتر اصلاح افتادگی شانه راه، لگه‌گیری هندسی به میزان 30 هزار و 408 تن، اصلاح قنو به طول 767 هزار و 60 متر در حوزه نگه‌داری راه و ابنیه انجام شده است.

وی افزود: همچنین انجام 344 هزار و 321 مترمکعب ریزش‌برداری، لایروبی پل و آبرو به تعداد 1506 دستگاه، تسطیح و شیب‌بندی شانه راه به طول 3483 کیلومتر و ترانشه‌برداری به میزان 178 هزار و 785 مترمکعب به عنوان بخش دیگری از عملکرد حوزه نگه‌داری راه و ابنیه به شمار می‌رود.

جمشیدی با اشاره به تهیه و دپو بیش از 25 هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان، تصریح کرد: این میزان شن و نمک برای انجام عملیات راهداری زمستانی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال تامین شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به تجهیز راهدارخانه‌های مرکز استان و شهرستان‌ها نیز در مدت 10 ماهه امسال، گفت: در این مدت نسبت به تعمیر و به روزرسانی ماشین‌آلات راهداری با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال اقدام شده، علاوه بر آن یک دستگاه جرثقیل نیز خریداری شده است.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.