بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
انقلاب در صنعت فرودگاهی عمان؛

◄ ساخت 6 فرودگاه جدید در عمان تا پنج سال آینده

ظرفیت فرودگاه های عمان تا دو دهه آینده 3 برابر خواهد شد.

ساخت 6 فرودگاه جدید در عمان تا پنج سال آینده
تین نیوز

ظرفیت فرودگاه های عمان تا دو دهه آینده سه برابر خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از Omanobserver، نائف الابری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان از ساخت 6 فرودگاه جدید در این کشور تا سال 2029 میلادی خبر داد. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان با اعلام این خبر در حاشیه مجمع هوانوردی آینده در ریاض گفت: از آنجایی که طراحی این فرودگاه های جدید در حال انجام است، عمان قصد آن دارد تا تعداد فرودگاه های کشور را به 13 فرودگاه رسانده که منجر به ارتقای هوانوردی داخلی برای اهداف گردشگری خواهد شد. 

الابری همچنین افزود: با تکمیل ساخت این 6 فرودگاه جدید، تعداد مسافران هوایی عمان از عدد 17 میلیون فعلی به 50 میلیون مسافر در سال خواهد رسید. او همچنین با اشاره به طرح های افتتاح شده فرودگاهی سال های اخیر گفت: ضمن افتتاح ترمینال جدید فرودگاه مسقط در سال 2018 که ظرفیت فرودگاه را به 20 میلیون مسافر در سال افزایش داد، ترمینال جدید با ظرفیت 2 میلیون مسافر در فرودگاه صلاله افتتاح شد. او به فرودگاه های جدید در دقم و صحار نیز اشاره کرد.

اخیرا گزارش شده است که فرودگاهی جدید نیز در استان مسندم عمان (بخش جدا افتاده ای از عمان که در جنوب تنگه هرمز و شمال امارات متحده عربی قرار دارد) تا سال 2028 ساخته خواهد شد. هم اکنون تمامی مطالعات این طرح به اتمام رسیده و زمین مورد نظر برای ساخت فرودگاه نیز مشخص گردیده است. بنا بر اعلام وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان، فرودگاه جدید مجهز به باند فرود، تاکسی وی، ترمینال، خدمات و محدوده آشیانه ها و مخصوص عملیات پروازی تایپ هواپیمای ایرباس A320 و بوئینگ 737 خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.