بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

لزوم توجه به حمل و نقل جاده ای سبز و انعطاف پذیر

"چگونه می توانیم سبزتر و انعطاف پذیرتر باشیم؟" این سوال اصلی در نشست امروز اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ITF با حضور اعضای متخصص صنعت -آمازون، فلیکس باس، LKW Walter، میشلین و بانک جهانی، مطرح شد.

تین نیوز

"چگونه می توانیم سبزتر و انعطاف پذیرتر باشیم؟" این سوال اصلی در نشست امروز اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ITF با حضور اعضای متخصص صنعت -آمازون، فلیکس باس، LKW Walter، میشلین و بانک جهانی، مطرح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، حمل و نقل، مایه حیات اقتصادها و جوامع است. بخش حمل و نقل جاده ای تجاری جهانی متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ از نظر کربن خنثی شود. اما همچنان کار بزرگی در پیش دارد. این موضوع در دنیایی با بحران های بهداشت جهانی، انرژی و آب و هوا، جنگ ها و بلایای طبیعی که شبکه های حمل ونقل انعطاف پذیر، کلید بقا و شکوفایی هستند، چالش برانگیزتر می شود.

رویداد IRU با عناوین «تبدیل چند بحران به فرصت های چندگانه: آیا حمل ونقل در دنیای بحران ها سبزتر و انعطاف پذیرتر است؟ بررسی واقعیت در جاده»، با این چالش رو به رشد در اجلاس سالانه انجمن حمل و نقل بین المللی (ITF) در لایپزیگ، آلمان مقابله کرد.

رادو دینسکو، رئیس  انجمن حمل و نقل بین المللی جاده ای در این باره گفت: ما باید سازگاری و انعطاف پذیری خود را تقویت کنیم، به ویژه در زمان های نامطمئن که اکنون در بسیاری از نقاط جهان با آن روبرو هستیم. ما باید از یکدیگر بیاموزیم و با هم کار کنیم تا همه حمل و نقل سبزتر و انعطاف پذیرتر شوند.

رادو دینسکو، قرارداد سبز IRU، تعهد جمعی صنعت و نقشه راه برای بی طرفی کربن تا سال 2050 را تشریح کرد و به آخرین تحقیقات کربن زدایی IRU در مورد نقش کلیدی اقدامات بهره وری در کنار سوخت های جایگزین اشاره کرد.

اعضای پانل بر این اتفاق نظر داشتند که حمل و نقل سبز و انعطاف پذیر به تنهایی وجود ندارد. در کنار ایمنی، آنها به همان اندازه مهم هستند و در واقع یکدیگر را در برنامه ریزی بلندمدت برای ایجاد شبکه های حمل و نقل بهتر تقویت می کنند.

با این حال زمان بندی، تحویل و نیازهای مشتری، ملاحظات انتشار CO2 را در عملیات شبکه حمل ونقل جاری پیشی می گیرد. کارایی و انعطاف پذیری باید در برنامه ریزی حمل ونقل از ابتدا ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که شبکه های حمل و نقل انعطاف پذیر هستند.

در یک بحث پر جنب و جوش در مورد آنچه شرکت های حمل و نقل از دولت ها نیاز دارند، اجماع قوی در مورد نیاز به اهداف بلندمدت روشن و برنامه ریزی زیرساخت وجود داشت. اما این هم به شرکت های حمل و نقل و بازار بستگی دارد. به همین دلیل، آنها به یک چارچوب قانونی روشن و ساده نیاز دارند که تصمیمات استراتژیک در مورد فناوری، مدل های کسب و کار و انتخاب روشی را به خود شرکت ها در یک بازار منصفانه واگذار کند.

دبیر کل IRU، اومبرتو دی پرتو، جلسه را با تقویت نیازهای بخش، با تشریح سه کلمه که خلاصه بحث میزگرد و راه پیش رو به سمت بی طرفی کربن بود، پایان داد: کارایی، کارایی و کارایی!

نقشه راه، ارائه بسیاری از راه حل های لازم برای کربن زدایی حمل و نقل جاده ای تجاری به روشی عملی و مقرون به صرفه، در حالی که شبکه های حمل و نقل را در حرکت نگه می دارد، در پیمان سبز IRU ترسیم شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.