بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
شی جین پینگ:

توافقنامه پروژه راه آهن چین قرقیزستان ازبکستان امضا شد

هرچه زودتر راه آهن چین-قرقیزستان-ازبکستان را در جهت تأمین منافع ملت‌های سه کشور و کمکرسانی به توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه انجام دهیم

توافقنامه پروژه راه آهن چین قرقیزستان ازبکستان امضا شد
تین نیوز

مراسم امضا توافقنامه پروژه راه آهن چین-قرقیزستان-ازبکستان روز پنجشنبه ششم ژوئن در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد.

شی جین پینگ، رییس جمهوری خلق چین، صدر جباروف، رییس جمهور قرقیزستان و شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان با ارسال پیام ویدیویی این رویداد را تبریک گفتند.

شی جین پینگ اظهار کرد، راه آهن چین-قرقیزستان-ازبکستان یک پروژه راهبردی برای برقراری ارتباط بین چین و آسیای مرکزی است و در عین حال نمونه ای از همکاری در زمینه ساخت مشترک «کمربند-جاده» میان سه کشور یاد شده به حساب می آید. امضای توافقنامه بین دولت های سه کشور، یک مبنای حقوقی محکم برای اجرای پروژه راه آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان فراهم آورده که در عین حال به واقعیت تبدیل شدن پروژه راه آهن سه کشور از یک چشم انداز اولیه، عزم راسخ چین، قرقیزستان و ازبکستان برای ادامه همکاری و دستیابی به توسعه مشترک این سه کشور را نیز به جهانیان نشان می دهد.

وی افزود، چین مایل است همراه قرقیزستان و ازبکستان، تدارکات کامل برای راه اندازی این پروژه را آماده کند و هرچه زودتر این مسیر استراتژیک را در جهت تأمین منافع ملت های سه کشور و کمکرسانی به توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه انجام دهد.

 راه آهن چین-قرقیزستان-ازبکستان از کاشغر منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ چین حرکت و با عبور از قرقیزستان وارد ازبکستان می شود. این راه آهن با امتداد به طرف آسیای غربی و جنوبی، به برقراری ارتباطات بین سه کشور یادشده و کمک رسانی به توسعه بیشتر اقتصادی و اجتماعی منطقه کمک خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.