◄ هفتهای سرشار از دود و آلایندگی گذشت

تیننیوز| هفتهای که گذشت را میتوان هفتهای سرشار از وجود آلایندهها در تهران دانست و گفت، ذرات کوچکتر از دو و نیم میکرون به خوبی توانستند در جان مردم تهران رسوب کرده و عوارضی را بر جسم آنها تحمیل کنند که شاید باید سالی از آن بگذرد تا نشانههای آن نمایان شود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، در میان انبوه آلودگی در شهر و تعطیلی مدارس و هشدار به بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان به منظور عبور و مرور در این شهر دودآلود اما، دیده شد که عدهای با سوء استفاده از شرایط با وسیلهنقیله خود نقش اسکورت را برای برخی خودروهای فاقد آرم طرح ترافیک بر عهده گرفته و مبلغ ناچیزی دریافت میکنند.
با توجه به اینکه این روزها آلودگی هوا نفس تهران را گرفته عدهای پیدا شدهاند که از این هوای دود آلود پول به جیب میزنند.
مدتها است که پلیس راهور تهران با جدیت تخلف پلاکهای مخدوش را مورد اعمال قانون قرار داده و عرصه بر رانندگان متخلف در این بخش تنگ کرده است اما، این قبیل رانندگان که گویا ورود به محدوده طرح ترافیک از جان شیرین مردم و قانون برایشان مهمتر است اینبار دست به اقدام جالب دیگری زدند که شاید در مخیله هیچ کس نمیگنجید.
حالا پلیس با برخورد با موتورسیکلتسوارانی که با تحت پوشش قرار دادن پلاک خودروها آنان را در ورود به محدوده طرح ترافیک یاری میکردند به گونهای برخورد کرد که سروصدای زیادی را در میان رسانهها و مردم ایجاد کرد و برخی در این بین خوشحال و خرسند و بعضی دیگر ناامید از ادامه کسب درآمدهای حدود 6 میلیونی.
اکنون پلیس از روانه زندان شدن موتورسیکلت سوارانی خبر داد که برای پوشاندن پلاک پول میگیرند و بنا به اذعان خود آنها از هر خودرو 5 هزار تومان دریافت میکنند که با یک حساب سرانگشتی میبینیم که در ماه چیزی حدود 6 میلیون در ماه نصیب کسانی میشود که در آلودگی هوای شهر نقش به سزائی ایفا میکنند و اینبار با انگیزهای قویتر از گذشته.
مجلس در پی تدوین طرحی برای مقابله با ترافیک و آلودگی در تهران
بهروز نعمتی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: به دلیل اهمیت و افزایش آلایندهها در تهران و لزوم حفظ جان مردم نمایندگان مردم در صدد هستند تا طرح مدیریت ترافیک تهران را پس از بررسی لایحه بودجه 96 به صحن علنی مجلس ارائه کنند.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نه تنها شهر تهران بلکه دیگر شهرهای بزرگ کشور هم به دلیل افزایش ترافیک و به تبع آن افزایش آلایندگی نیازمند مدیریت جامع و یکپارچه به منظور از ین بردن این مساله برای همیشه هستند که خوشبختانه این مهم از نگاه نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی به دور نمانده است.
نماینده مردم تهران، در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز تاسف از کمبودها در بخش ناوگان حملونقل عمومی، ابراز داشت: بارها این وضوع از سوی وکلای مردم مطرح شده اما، به ظاهر کسری بودجه باعث شده تا مدیریت شهری نتواند به تعهدات خود در این بخش جامه عمل بپوشاند و مردم ناچار از استفاده از وسایل شخصی خود میشوند.
رفع نقاط کور ترافیکی ورودیهای پایتخت
شهردار تهران از رفع نقاط کور ترافیکی ورودیهای پایتخت خبر داد و گفت: توقع این است که دولت در پروژههای عمرانی پایتخت کمک کند.
محمدباقر قالیباف، گفت: خوشحالیم که امروز یکی از پروژههای بسیار خوب در مناطق محروم به بهرهبرداری رسید، البته این پروژه بزرگ تنها متعلق به این منطقه نیست، بلکه همه مردمی که برای ورود و خروجشان از این مسیر تردد میکنند، میتوانند از این پس به راحتی از این پلهای غیرهمسطح بهرهمند شوند.
وی ادامه داد: پیش از این به دلیل ورود خودروها از جاده مخصوص شاهد ترافیک در این مسیر بودیم، با افتتاح این پل همه نقاط کور ترافیکی ورودی تهران تا حدودی رفع میشود.
شهردار تهران با بیان اینکه هزینه ساخت این پلهای غیرهمسطح، 200 میلیارد تومان بوده، گفت: همزمان امروز رمپ راستگرد اتوبان چمران و نیایش نیز به بهرهبرداری رسید و از این پس افراد میتوانند از نیایش به یادگار امام تردد کنند.
قالیباف درباره طولانی شدن زمان این پروژهها گفت: برای اولین بار در این پروژه از طراحی سبک پلهای صندوقچهای استفاده شد که خوشبختانه شاهد پیشرفت خوبی بودیم اما موجب زمانبر شدن پروژه شد.
بهطور قطع چنین اقداماتی میتواند در رفع آلایندگی و ترافیک تاثیرگذاری باشد مشروط بر اینکه مستمر و با همراهی پلیس باشد.
راهاندازی خطوط 6 و 7 مترو تا پایان سال
به دلیل آنکه تنها راه نجات تهران از حجم زیاد دود و آلایندگی و ترافیک انتقال حملونقل عمومی به زیرزمین است، هابیل درویشی با اشاره به راهاندازی خطوط 6 و 7 مترو تا پایان سال، اظهار داشت: با تلاش شبانهروزی کارکنان مترو، سعی داریم تا خطوط 6، 7 و فرودگاه امام (ره) در سال 95 به بهرهبرداری برسد تا شهروندان بتوانند از این حملونقل زیرزمینی و به دور از ترافیک بهرهمند شوند.
وی ضمن تشریح وضعیت موجود خطوط 6، 7 و فرودگاه امام (ره)صریح کرد: در چند سال اخیر به هر روشی بود تلاش شد تا خطوط شبکه مترو تهران را راه اندازی شود و امروز این تلاش ها در حال ثمر دادن است.
دوریشی در ادامه سخنا خود افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم خطوط ،6، 7 و فرودگاه امام (ره) را در سال جاری راه اندازی کنیم و در این راستا از تمام ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد تا این مهم محقق شود.
مدیرعامل شرکت ساخت مترو تهران با اشاره به این نکته که، اهتمام شرکت مترو و کارکنان آن بر این است تا این خطوط در سال جاری راه اندازی شود و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، تصریح کرد: در حال حاضر بخشهای ساخت تونل و ایستگاهها انجام شده و فراهم آوردن تجهیزات و نصب آن ها بخش پایانی کار است که در حال انجام آن هستیم.