بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

ابهام در وضعیت بیمه رانندگان جدید الورود به دلیل عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی

تحقق سامانه بر خط بیمه رانندگان تاکسی در گروی اراده سازمان تأمین اجتماعی است.

تین نیوز |

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی برای به نتیجه رسیدن بیمه رانندگان جدید تاکسی، گفت: تحقق سامانه بر خط بیمه رانندگان تاکسی در گروی اراده سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در تشریح روند پیگیری بیمه رانندگان تاکسی در کشور گفت: افرادی از سالها قبل به اسم راننده بیمه شده و در لیست قرار دارند، در حالیکه این لیست از سال ۱۳۹۲ در تأمین اجتماعی فریز شده و بروز نگردیده و از بیمه رانندگان تاکسی استفاده می کنند؛ لذا سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه رانندگان جدید اعلام می کند سقف اعتبارات این بخش پر شده و نمی تواند راننده جدید بیمه کند.

وی افزود: در حقیقت ۳۱۳ هزار و ۹۹۴ نفر تعداد افرادی است که به اسم راننده ناوگان حمل و نقل شهری از بیمه استفاده می کنند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ نفر در هیچ یک از بانک های اطلاعاتی وزارت کشور نیستند. به این ترتیب یا از ابتدا در این حوزه به اشتباه ورود پیدا کردند یا در این سال ها از حوزه خارج شده اند، اما از یارانه ۵۰ درصدی بیمه استفاده می کنند.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در حذف این افراد برای بیمه خوب عمل کرده؛ اما در اضافه کردن رانندگان جدید نه. بر همین اساس با توجه به اینکه اراده ای برای این کار وجود نداشت، تفاهم نامه ای میان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان تأمین اجتماعی به امضاء رسید تا در سامانه ای به صورت برخط بیمه رانندگان انجام شود؛ اما علی رغم پیگیری های گسترده پس از ۴ سال این سامانه که شفافیت را به همراه دارد، محقق نشده است.

ضامنی تأکید کرد: به صورت کلی برای رفع مشکل رانندگان تاکسی باید بخشی در حل مشکل حذفیات افرادی که به نام راننده بیمه شدند، دنبال شود و بخشی هم باید از طریق افزایش اعتبارات از سوی دولت دنبال شود که هر دو بخش را پیگیری می کنیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار راننده تاکسی، ۵۰ هزار راننده اتوبوس شهری و ۳۵ هزار راننده مینی بوس پروانه فعالیت از شهرداری دارند و مشغول فعالیت در این حوزه هستند. 

۲۰۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شده در کشور داریم

با این آهنگ ۲۰ سال نوسازی این انباشت فرسودگی زمانبر خواهد شد 

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور درباره روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال هایی متوقف شده بود. بر همین اساس با انباشت فرسودگی مواجه هستیم. ۲۰۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شده داریم و از سوی دیگر توان تولید داخلی ۱۰ هزار دستگاه خودرو است که ایران خودرو تولید می کند و تک محصول است که بعضاً به دلیل آشفتگی بازار خودرو این ۱۰ هزار دستگاه نیز محقق نمی شود.

پیگیری برای اضافه کردن خودروی جدید جهت افزایش سرعت نوسازی تاکسی های فرسوده

به گفته وی، با این آهنگ ۲۰ سال نوسازی این انباشت فرسودگی زمانبر خواهد شد و راهکارهای مختلفی از جمله اضافه کردن خودروی جدید برای افزایش سرعت نوسازی در حال پیگیری است تا از ظرفیت سایر خودروسازان هم استفاده کنیم و ۵ ساله بتوانیم این انباشت فرسودگی را مرتفع کنیم.

نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در کشور تا تیر سال آینده

ضامنی افزود: در مسیر نوسازی تسهیلات ملی به مشکل خورد لذا شهرداری ها ورود پیدا کردند تا تسهیلات ارزان قیمت که از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون در شهرهای مختلف است، پرداخت شود. بر همین اساس با توجه به تسهیلاتی که پرداخت می شود تا تیر سال آینده نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در کشور در برنامه قرار گرفته است و از سوی دیگر اصلاحیه ای در گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در دست بررسی است که با نهایی شدن آن می تواند کمک خوبی به این موضوع شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.