بازدید سایت : ۱۳۶۶۴۷

◄ تداوم رفتار تبعیض آمیز مسئولان تاکسیرانی/تاکسی های اینترنتی از چه هزینه هایی معافند؟

تاکسیرانان شهر تهران یکپارچه سازی قانون حمل ونقل بین کلیه فعالان این حوزه و ایجاد شرایط برابر در میدانی برابر را خواستارند.

تداوم رفتار تبعیض آمیز مسئولان تاکسیرانی/تاکسی های اینترنتی از چه هزینه هایی معافند؟
تین نیوز |

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در آخرین اظهارات خود گفت: طبق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، دولت باید تا 50 درصد هزینه خودروهایی که از انرژی نو استفاده می کنند را پرداخت کند. شهردار تهران نیز قول داده بود کمک دولت از این محل را اخذ کند تا رانندگان تاکسی های برقی مجبور نباشند وجه زیادی بابت خرید خودرو بپردازند. اما متأسفانه این امر محقق نشد.

 به گزارش تین نیوز،  بنابر اظهارات اخیر جعفر تشکری هاشمی  در شورای شهر مصوبه ای داشتیم که بر اساس آن به تاکسیران ها وام کم بهره پرداخت شود. 2 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که اختیار استفاده از آن با شهرداری است. شهرداری با مشارکت صندوق کارآفرینی امید به تاکسیران ها 300 میلیون تومان وام پرداخت می کند. در صورت کمک دولت، امکان کاهش نرخ کرایه تاکسی های برقی فراهم خواهد شد.

 در حال حاضر تعداد تاکسی های برقی فعال در تهران حدود 100 دستگاه است. این اظهارات مسئولان شورای شهر  در شرایطی اعلام می شود که تاکسیرانان شهر تهران متقاضی نوسازی با مشکلات عدیده ای در راستای نوسازی تاکسی های فرسوده خود مواجه اند؛ این تاکسیرانان در کنار هزینه هایی که براساس ضوابط و قوانین تاکسیرانی مکلف به پرداخت آنند توان پرداخت اقساط بیست میلیونی تاکسی های برقی را ندارند و تاکنون هم نه تسهیلات ماده 12 قانون رفع موانع و نه تسهیلات وعده داده از سوی شورای شهر برای آنان محقق نشده است.

نابودی رقابت سالم بین فعالان حوزه  حمل و نقل

در پی اعتراض و تجمعات اخیر جمعی از تاکسیرانان شهر تهران که خواستار اجرای ماده ۱۲ قانون و تحقق بودجه حمایتی دولت برای خودروهای برقی شدند تاکسیرانان از تبعیض های فراوانی که بر این قشر زحمت کش تحمیل می شود می گویند.

انجمن صدای تاکسیرانان خطاب به مسئولان حمل ونقل شهری بویژه مدیریت سازمان تاکسیرانی شهر تهران خواستار پاسخگویی آنان است.   حسن پورناظری، فعال حوزه تاکسیرانی شهر تهران در این رابطه تصریح کرد: «با استناد به جدول ذیل که بیانگر ظلم آشکار و بی حد و حصر مسئولین به تاکسیرانان است، یک تاکسیران چگونه باید از پس اقساط نزدیک به ۲۰ میلیونی تاکسی برقی، هزینه های نگهداری آن و همچنین مخارج زندگی خود برآید...!؟ "

وی فعالیت تاکسی های اینترنتی را در بوته نقد قرار می دهد و معتقد است: این شرکت های غیرقانونی که با ترک فعل و تخلف از قوانین برخی مسئولان توانسته اند نبض حمل ونقل را در دست بگیرند  آیا فعالیت حمل ونقلی انجام می دهند یا خیر...!؟ آیا نباید تابع قانون حمل ونقل باشند...!؟

قانون حمل ونقل یکپارچه سازی شود

پورناظری ادامه می دهد: چه بخواهیم یا نه این اطفالِ ناخلفِ وزارت خانه های «کشور و صمت»، جزئی از بدنه حمل ونقل شده اند و حذف آنان نه خواسته ما تاکسیرانان است و نه حتی دیگر شدنی است، لذا خواسته ما یکپارچه سازی قانون حمل ونقل بین کلیه فعالان این حوزه و ایجاد شرایط برابر در میدانی برابر است و  احقاق این خواسته کاملا"  قانونی فراهم آورنده  شرایطی خواهد بود تا شاهد رشد، خلاقیت و نوآوری در حوزه حمل ونقل باشیم.

بیشتر بخوانید:

نتایج قرعه کشی ایران خودرو برای طرح مادران و خودروهای فرسوده اعلام شد​

به گفته این فعال تاکسیرانی در شرایط کنونی ما خواهان انحلال سازمان تاکسیرانی هستیم که اگر این اتفاق خوب همین فردا به وقوع بپیوندد هیچ تاکسیرانی برای این سازمان بی خاصیت اشک نخواهد ریخت.

این نمودار که از سوی انجمن تاکسیرانان منتشر شده بیانگر رفتار تبعیض آمیز مسئولان حمل ونقل عمومی بین تاکسیرانان قانونی کشور از یکسو و استارت آپ های مسافربر اینترنتی از سویی دیگر است که باعث از بین رفتن میدانی برابر برای رقابتی سالم بین فعالان حوزه  حمل و نقل شده است.

جدول تعرفه های هزینه تاکسیرانان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.