بازدید سایت : ۷۵۶۹۲

◄ متروی خط 2 تا یک‌ و نیم سال آینده به پایانه شرق می رسد

به گفته رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران بر اساس اعلام مدیران شهری متروی خط دو تا یک‌ ونیم سال آینده به پایانه شرق می رسد.

متروی خط 2 تا یک‌ و نیم سال آینده به پایانه شرق می رسد
تین نیوز |

به گفته رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران بر اساس اعلام مدیران شهری متروی خط دو تا یک ونیم سال آینده به پایانه شرق می رسد.

به گزارش تین نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز درباره وضعیت متروی پایانه شرق تهران گفت: ساخت ایستگاه متروی پردیس مسافربری شرق تهران در اولویت شهرداری تهران قرار دارد و پیمانکار پروژه در پایانه مستقر است. در حال حاضر آخرین و نزدیک ترین خط متروی تهران به  پردیس مسافری شرق مترو فرهنگسراست که در حدود 3 کیلومتر با این پایانه فاصله دارد بخش اعظم پروژه ساخت ایستگاه مترو در داخل پایانه انجام شده و طبق گفتگویی که با مدیران مترو انجام شده این پروژه تا یک سال و نیم آینده قابلیت به اتمام رسیدن را دارد.

وی افزود: احداث و بهره برداری از ایستگاه متروی پردیس مسافری شرق تهران را در متمم بودجه بررسی می کنیم و منابع لازم را برای آن پیش بینی خواهیم کرد تا 3 الی 3.5 کیلومتر باقیمانده از متروی خط دو به پردیس مسافربری شرق تهران متصل شود.

به گفته تشکری هاشمی در حال حاضر برای دسترسی راحت از پایانه قدیم شرق به پردیس جدید مسافربری شرق تهران علاوه بر ون های گردشی مستقر در پایانه که به صورت رایگان به مسافران خدمات ارائه می دهند. خطوط BRT نیز برای سرویس دهی به مسافران در این مسیر پیش بینی شده است.

به هیچ عنوان مصوبه ای دال بر ساخت این تونل نداریم

 رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران در ادامه نشست خبری در مورد وضعیت تونل شهید متوسلیان نیز به خبرنگار تین نیوز گفت: در گذشته نیز این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از اولویت های پروژه های عمرانی شهر تهران قرار ندارد. باید بگویم که از طرف شورای شهر تهران تاکید شده که اگر سرمایه گذار بتواند از محل عوارض امکان برگشت سرمایه را رقم بزند این تونل با توان بخش خصوصی ساخته شود. 

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان مصوبه ای دال بر ساخت این تونل نداریم و اجازه کار به این پروژه داده نشده و سرمایه گذار نیز برای آن نیست. شورای شهر تهران موکدا اعلام کرده تنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت استفاده کنندگان باشد. بزرگراه های موازی از جمله بزرگراه امام علی، نواب و چمران وجود دارند و اگر بخواهیم مزیتی به وجود داریم طبیعی است که باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت هزینه توسط استفاده کنندگان از این تونل باشد.

وی توضیح داد: هم اکنون در میدان سپاه پروژه ای عمرانی در حال ساخت است که هیچ ارتباطی با پروژه تونل شهید متوسلیان ندارد و این پروژه چپ گردی است که از خیابان خواجه نصیر از سمت غرب به شمال در حال احداث است.

HOV در بزرگراه همت تا ماه های آینده اجرایی نمی شود

تشکری هاشمی در ادامه پیرامون اینکه مسیر HOV در بزرگراه همت چه زمانی اجرا می شود نیز تصریح کرد: ایجاد مسیر HOV  در برخی شهرها در حال اجراست اما در بزرگراه همت تهران تنها خط زرد کشیده شده است، و  به نظر می رسد تا اجرا فاصله زیاد دارد. این طرح از آنجایی که مقدمات زیادی لازم دارد تا ماه های آینده اجرا نمی شود. البته ایجاد خط ویژه برای اتوبوس اولویت دارد نه خودرو.

این عضو شورای شهر تهران در مورد خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی در معابر تهران گفت: همه چراغ ها دارای یو پی اس (UPS) بودند؛ اما متاسفانه در طول هفت سال اخیر با وجود تأمین بودجه، نخریدند چون احتمال سرقت وجود داشته و در حال مذاکره با شرکت دانش بنیان بودند و اصلاحا در حال اختراع چرخ هستند چراکه تنها با اضافه کردن قفل یو پی اس ها می توانستند کار را اصلاح کنند و سولار شدن چراغ ها هم نیازمند یو پی اس است و به ما قول دادند که به سرعت مشکل را حل کنند.

۲ دستگاه تراموا به گمرک رسید 

مطابق با اخبار دو دستگاه تراموا به گمرک رسیده است تراموا نیازمند زیرساخت های عمرانی، برق، تعمیرگاه، آموزش، قطعات یدکی و ده ها مسئله دیگر دارد اصل تراموا نادیده گرفتن مصوبات قانونی است.

با اعلام این مطلب تشکری هاشمی درخصوص واردات تراموا گفت: طبق مصوبه شورای شهر شهرداری موظف بود اگر طرحی دارد مطالعات و ارزیابی های خود را ارائه دهد، اما در یک تمرد مشکلاتی وجود دارد دلیلی ندارد یک شرکت چینی تصمیم بگیرد تراموا را در تهران بیاورد و تمرد از مصوبات شورا نه منطقی و قانونی و نه پذیرفته شده به لحاظ علمی است مگر می شود بگوییم، چون یک کشور به ما تراموا هدیه داده است از مصوبات شورا باید چشم پوشی کرد.

معضل پلاک شهرستان ها در محدود طرح ترافیک تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در ادامه نشست خبری با اشاره به خودروهای پلاک شهرستان در تهران گفت: متاسفانه عمده دوربین های محدوده حمل و نقل خراب هستند و تعداد زیادی خودروی ممنوعه وارد محدوده های ترافیکی تهران می شوند و این درحالی است که نزدیک به ۲۵۰ هزار خودروی غیرمجاز وارد محدوده می شوند .

وی افزود: ما نمی توانیم عوارض پلاک شهرستان را در تهران بگیریم، زیرا تا این لحظه پلیس هیچ جریمه ای نمی کند و تعدادی از این آشفتگی استفاده می کنند و تاکسی های برخط تبدیل به بلایی شده اند.

برنامه ای برای استیضاح شهردار نداریم

تشکری هاشمی با اشاره به طرح سوال از شهردار تهران اظهار کرد: شهردار تهران توضیحاتی داد که به هیچ عنوان کفایت نکرد مارا قانع نکرد هرچند مستمسک نامه ای کردند که ۲ روز قبل از جلسه طرح سوال از وزارت کشور نامه ای مبنی بر عدم اجرای تعهدات را ارائه دادند اما همچنان اشکالات و ایرادات به عملکرد شهرداری وارد است و بازهم این فرصت را برای شهرداری قائل هستیم که از خود دفاع کند اما همچنان هم شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد و اشکالات پابرجا هستند.  

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه دستگاهای نظارتی هم بر این موضوع ورود پیدا کرده اند اما گام های استیضاح که انتظار مخاطبان است با توجه به شرایط موجود باید عاقلانه برداشته شود و تاکنون چنین برنامه ای نداریم شاید در آینده این گام اجرایی شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.