بازدید سایت : ۵۳۷۶۳
رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران، عنوان کرد:

◄ استفاده ازL. R. T به‌جای B. R. T در برخی نقاط پایتخت

◄ استفاده ازL. R. T به‌جای B. R. T در برخی نقاط پایتخت
|

 تین‌نیوز| رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران از استفاده از L.R.T به‌جای B.R.T در برخی نقاط پایتخت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محسن سرخو با تاکید بر این‌که ساخت مترو هزینه بالایی دارد و زمان‌بر نیز است، اظهار داشت: در حال حاضر به ازای 5 کیلومتر خط مترو باید یک رام قطار به آن اختصاص بدهیم و اگر هزینه‌ حفر تونل، احداث ایستگاه و تهیه یک رام قطار را محاسبه کنیم 170 تا 180میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر مترو خواهدبود.
 
وی در ادامه با بیان این‌که «آ‌ن‌چه که ما در تهران امروز شاهد آن هستیم این است که با حداقل تعداد قطار خطوط متروی پایتخت به بهره‌برداری می‌رسد»، افزود: باید در سال گذشته خط 7 مترو به بهره‌برداری می‌رسید، اما به دلیل کمبود  اعتبارات این اقدام میسر نشد که البته مدیریت‌شهری در تلاش است با همکاری بانک‌ شهر خطوط 6 و 7 مترو را در سال جاری و آینده به بهره‌برداری برساند.
 
وی با اشاره به این‌که در سال 93 ، 6500 دستگاه اتوبوس در پایتخت فعالیت می‌کردند که 2000 هزار دستگاه آن فرسوده بود، گفت: طبق برنامه در سال 97 باید 9 هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت داشته باشیم که هیچ کدام فرسوده نباشد.
 
رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرتهران، افزود: هم‌اکنون قرار براین است که شرکت‌هایی در این حوزه ورود کنند و با شهرداری تهران قرارداد ببندند تا اتوبوس‌هایی که آلایندگی کمتری دارند را وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کنند.
 
به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌ عمومی شورای شهر تهران، وی خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که خطوط اتوبوسرانی به غرب تهران محدود است، بزرگراه‌های شرق به غرب ما همواره با ترافیک سنگین روبرو هستند.
 
محسن سرخو در ادامه با تاکید بر این‌که توجه به کاهش آلودگی پایتخت از نکاتی است که از روزهای اول شورای چهارم به آن توجه خاص شده است، گفت: برای تحقق این امر مصوبه‌های بسیار خوبی در شورا داشتیم که نمونه آن فیلترگذاری اتوبوس‌های دیزلی پایتخت است.
 
سرخو با تاکید بر این‌که موتورسیکلت‌های پایتخت آلایندگی‌های  بالایی دارند،افزود: پیش‌بینی‌هایی که برای موتورسیلکت‌ها داشتیم این بود که به موتورهای برقی با قدرت 3 هزار وات تسهیلات بدهیم، اما به این نتیجه رسیدیم که کیفیت موتور را صرف‌نظر کرده و تسهیلات را به موتورهای با سوخت پاک ارایه کنیم.
 
وی با اشاره به گسترش B.R.T در پایتخت، گفت: قرار است در برخی از نقاط شهر L.R.T را جایگزین خط B.R.T کنیم و اتوبوس‌های B.R.T این خطوط را برای سایر مناطق شهرداری استفاده کنیم.
 
سرخو با بیان این‌که ظرفیت جابه‌جایی L.R.T دو برابر B.R.T خواهد بود، تصریح کرد: دو مسیر یکی خیابان انقلاب حد فاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) و دومی در خیابان ولیعصر(عج) حد فاصل میدان راه‌آهن تا تجریش را به این‌منظور پیش بینی کرده‌ایم.
 
به گفته وی، منابع مالی برای این‌که شهرداری برای توسعه L.R.T در پایتخت هزینه کند وجود ندارد، اما در قالب قراردادهای B.O.T  می‌توان L.R.T را راه اندازی کرد و درنظر است تا در مناطق مرکزی شهر تهران چنین خطوطی راه‌اندازی شود تا میزان آلایندگی در مرکز پایتخت کاهش یابد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.