بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

رفع مشکلات جاده مشهد به کلات نیازمند اعتبارات ملی است

رفع مشکلات جاده مشهد کلات و نقاط حادثه خیز نیاز به اعتبارات ملی دارد.

رفع مشکلات جاده مشهد به کلات نیازمند اعتبارات ملی است
تین نیوز

نماینده مردم شهرستان کلات گفت: رفع مشکلات جاده مشهد کلات و نقاط حادثه خیز نیاز به اعتبارات ملی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احسان عظیمی راد یکی از دغدغه های جدی و مهم مردم شهرستان کلات را وضعیت جاده های مواصلاتی دانست و گفت: جاده مشهد به کلات مسیر پرپیچ و خم و بسیار ناایمنی دارد.

عظیمی راد رفع مشکلات و نقاط حادثه خیز این جاده را از مهم ترین درخواست های شهروندان دانست و افزود: تاکنون کسی پیگیر مسیر جاده مشهد به کلات نبوده و اگر هم اقدامی صورت گرفته نتیجه ای نداشته است.

وی در مجلس با بیان اینکه رفع مشکلات این جاده نیاز به اعتبارات ملی دارد، گفت: با پیگیری های صورت گرفته و جلساتی که با مسئولان استان و وزیر راه و شهرسازی داشته ایم مقرر شد برای اخذ کمیسیون ماده ۲۳ اقدام کنند.

وی گفت: تلاش می شود طرح مطالعاتی در کمترین زمان ممکن تهیه و برای اینکه در کمیسیون ماده ۲۳ مطرح و در ردیف پروژه های ملی قرار گیرد به وزارت راه و شهرسازی ارسال شود.

عظیمی راد با اشاره به اینکه تا وقتی ردیف اعتباری لازم به پروژه اختصاص یابد پیگیر خواهم بود، افزود: طی ۲ سال گذشته برای اولین بار بود که توانستیم دستوری از وزیر راه و شهرسازی برای جاده مشهد به کلات اخذ کنیم.

وی بیان کرد: همچنین تا زمانی که بخواهد فرایند این جاده به نتیجه برسد توانستیم دستور اعتبار ۵هزار میلیارد ریالی را برای بهسازی و ایمن سازی جاده فعلی مشهد به کلات بگیریم.

نماینده مردم شهرستان کلات تصریح کرد: وضعیت تونل فعلی به گونه ای است که اگر مسدود شود، راه ارتباطی مشهد به کلات مسدود می شود، برای همین مقرر شده این تونل یا تعریض و یا تونل دیگری ایجاد شود.

اخذ اعتبار برای آسفالت یکی از محورهای بسیار صعب العبور

وی ادامه داد: چون در هر سیلاب پل ارتباطی روستای سنگ دیوار تخریب و مجدد با هزینه بسیار احداث می شود توانستیم دستور اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال را بگیریم تا پل مناسبی احداث شود.

عظیمی راد همچنین از محور ژرف به عنوان یکی از محورهای بسیار صعب العبور نام برد و گفت: دستور آسفالت این محور به طول ۱۸ کیلومتر را با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان توانستیم از وزیر راه و شهرسازی بگیریم.

کلات محروم از زیرساخت ها برای حضور گردشگران

 وی در ادامه به ظرفیت های گردشگری شهرستان کلات اشاره کرد و افزود: علیرغم پتانسیل های بسیاری که این شهرستان در حوزه گردشگری دارد اما از داشتن زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران محروم است.

این نماینده مجلس، نبود هتل و محل مناسب برای حضور گردشگر و توریست را از معضلات جدی شهرستان کلات دانست و گفت: نبود زیرساخت های مناسب موجب شده که مسافران و گردشگران اقامتی در این شهر نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کلات در حوزه اقتصادی به معنای واقعی رشد کند باید از ظرفیت غنی گردشگری بیش از این استفاده کرد، افزود: گرچه حضور گردشگران می تواند آورده اقتصادی خوبی برای شهرستان داشته باشد اما مسافران و گردشگران تمام خریدشان را قبل از حضور در شهرستان از مشهد انجام می دهند و فقط زباله هایشان را در کلات بر جای می گذارند.

عظیمی راد بیان کرد: اگر امکانات رفاهی مناسبی برای حضور و ماندگاری گردشگران در شهرستان فراهم شود قطعاً توسعه اقتصادی در شهرستان کلات ایجاد خواهد شد.

وی ساخت هتل را یکی از نیازهای جدی شهرستان دانست و گفت: پیگیری هایی در این خصوص داشته ایم و تلاش می شود اعتبارات لازم را دریافت کنیم.

ضرورت توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش و آموزش عالی

نماینده مردم شهرستان کلات در ادامه از وجود مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش و وجود مدارس فرسوده خبر داد و گفت: علیرغم اینکه پیام نور تنها واحد دانشگاهی این شهرستان است اما بنا بر ابلاغیه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  سعی بر تعطیلی این مجموعه دارند که مخالفت ها و پیگیری های لازم صورت گرفته است.

وی با توجه به فاصله زیاد کلات تا مشهد وجود یک واحد دانشگاهی در شهرستان را جزو ضروریات دانست و افزود: زیرساخت های آموزش و پرورش و آموزش عالی باید توسعه پیدا کند.

برخی ادارات امکانات حداقلی خودشان را هم ندارند

عظیمی راد در ادامه با اظهار تأسف از اینکه بسیاری از ادارات و سازمان های مستقر در کلات امکانات حداقلی خودشان را هم ندارند، بیان کرد: مدیریت بحران شهرستان محروم از کمترین امکانات برخوردار است.

وی با بیان اینکه نبود تجهیزات موجب شده که در بحران ها نتوانیم به موقع وضعیت را کنترل و مدیریت کنیم، افزود: به دلیل نبود امکانات در سیلاب ها با معضلات جدی مواجه هستیم.

سهم شهرستان کلات از توسعه محقق نشده است

نماینده مردم شهرستان کلات با اظهار تأسف از اینکه تاکنون سهم شهرستان کلات از توسعه محقق نشده و وضعیت اعتبارات ملی رضایت بخش نیست، گفت: امیدواریم در این دوره از مجلس، کلات به اوج رشد و شکوفایی و حق خود برسد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت های موجود سهم شهرستان کلات از اعتبارات و رشد و توسعه باید بیش از این باشد، اجرای پروژه های آبخیزداری را در شهرستان ضروری دانست و افزود: در این زمینه دستورات لازم از وزیر مرتبط گرفته شده است.

عظیمی راد با بیان اینکه از مسئولان استان هم انتظار داریم پیگیر جذب اعتبارات مورد نیاز از سطح وزارتخانه ها برای شهرستان کلات باشند، تصریح کرد: اگر اعتباری به استان می آید باید هر اداره با پیگیری سهم خود را بگیرد.

نماینده مردم شهرستان کلات تأکید کرد: برای کنترل سیلاب و منابع آبی باید طرح های مختلف آبخیزداری، دیوار ساحلی و سایر طرح ها پیش بینی و اجرا شود. تلاش می کنیم با پیگیری ها بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را برای اجرای پروژه ها در شهرستان اخذ کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.