بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

امسال توسعه قطار شهری مشهد با مشکل مالی مواجه نمی‎شود

امسال توسعه قطار شهری مشهد با مشکل مالی مواجه نمی‎شود
|

تین نیوز | معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: با اقدامات انجام شده توسط معاونت اقتصادی شهرداری مشهد پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۳ برای تامین اعتبارات مالی در راستای توسعه خطوط قطار شهری مشهد با مشکل مواجهه نشویم.

 سید ابراهیم رئیسیون ظهر امروز در دیدار با کارشناسان و کارمندان معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر کاهش تمایل برای سرمایه‌گذاری در مشهد اظهار کرد: تمام مدیران شهری و اعضای محترم شورای شهر از سرمایه‌گذاری در مشهد حمایت می‌کنند و مسئله خروج سرمایه‌گذاران از این شهر صحت ندارد.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مشهد خاطرنشان کرد: برای ایجاد بسترهای لازم و  فضایی اطمینان بخش برای سرمایه‌گذاران سال‌ها وقت صرف شده از این رو نباید با انتشار اخباری در ارتباط با خروج سرمایه‌گذاران از مشهد این فضا را مخدوش کنیم.
 
رئیسون با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در جوار بارگاه امام‌هشتم (ع) به منظور خدمت به زائران این امام همام، انگیزه اصلی هر مسلمان دوستدار اهل بیت(ع) است،گفت: افرادی که در مشهد اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند قبل از انگیزه‌های مالی دارای انگیزه معنوی هستند.
 
وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد نسبت به سایر کلان شهرهای کشور برای سرمایه‌گذاری وجود همین انگیزه معنوی در سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه‌های عمرانی است.
 
رئیسیون با بیان اینکه مدیران شهری مشهد به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر هستند، گفت: شهردار محترم مشهد و اعضای شورای چهارم شهر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر حمایت کرده و به دنبال تقویت سرمایه‌گذاری در مشهد هستند.
 
تحقق 50 درصد تعهدات معاونت اقتصادی شهرداری مشهد
وی با اشاره به اینکه در سال 92 بودجه شهرداری مشهد 9 هزار و 200 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: از این رقم تامین 6 هزار و 500 میلیارد تومان آن برعهده معاونت اقتصادی گذاشته شده بود که با وجود شرایط رکود تورمی حاکم بر اقتصاد توانستیم 50 درصد از تعهداتی را که بر عهده معاونت اقتصادی گذاشته شده بود را محقق کنیم.
 
معاون اقتصادی شهردار مشهد با بیان اینکه کمبود درآمدهای پایدار در سال‌های اخیر همواره یکی از مشکلات شهرداری‌های کشور بوده است، گفت: در سال‌های گذشته به عوارض شهری به عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری نگریسته می‌شده و این در حالی است که به دلیل خلاهای قانونی اخذ کل عوارض توسط شهرداری‌ها با موانعی مواجهه می‌شود.
 
رئیسیون تصریح کرد: با این حال اگر شهرداری‌ها بتوانند تمام عوارض شهری را دریافت کنند به دلیل هزینه‌های زیاد توسعه شهر باز هم با کمبود منابع مالی مواجه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: براین اساس یکی از راهکارهای اساسی برای تامین نیازهای مالی پروژه‌های شهری استفاده از مشارکت بخش خصوصی و صاحبان سرمایه است.
 
جذب سرمایه بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های مشهد
رئیسیون تصریح کرد: جهت‌گیری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، جذب سرمایه بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های مشهد و تولید ثروت برای استفاده از منابع تسهیل شده است تا از این طریق بتوان به تامین منابع مورد نیاز برای توسعه متوازن شهری کمک کرد.
 
وی با بیان اینکه امروز فضای سرمایه‌گذاری بیش از پیش در مشهد باز شده در راستای تسهیل در امر سرمایه گذاری افزود: تمام مجموعه این معاونت در یک مکان تجمیع شده است دیگر نیاز نیست که سرمایه‌گذار برای انجام هر یک از بوروکراسی‌های اداری و یا گرفتن امضا به چندین مرکز و ساختمان مراجعه کند، بلکه با مراجعه به این معاونت و انجام مقدمات، سرمایه‌گذاری را شروع کند.
 
معاون اقتصادی شهردار مشهد عنوان کرد: مشهد نخستین شهری بوده که در کشور اقدام به ایجاد این سطح سازمانی کرده و ایجاد معاونت اقتصادی در مشهد و  عملکرد آن در جذب سرمایه‌گذار خصوصی سبب شد تا سایر کلانشهرهای کشور نیز نسبت به  ایجاد معاونت اقتصادی در شهر خود اقدام کنند به طوری که هم‌اکنون در برخی از کلان شهرها معاونت اقتصادی در شهرداری‌ها ایجاد شده است.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.