افزایش خودروهایی که غیر استاندارد دوگانهسوز شدند
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی کشور گفت: با توجه به سهمیهبندی بنزین، استقبال زیادی برای دوگانهسوز شدن خودروها و سوخت CNG شده است که باید نظارت ویژه انجام شود.
![افزایش خودروهایی که غیر استاندارد دوگانهسوز شدند](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/Hb1XUasHD7es/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLO--QFpyWYmU/%DA%AF%D8%A7%D8%B2.jpg)
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی کشور گفت: با توجه به سهمیهبندی بنزین، استقبال زیادی برای دوگانهسوز شدن خودروها و سوخت CNG شده است که باید نظارت ویژه انجام شود.
سعید قیصر درباره اقدامات صورت گرفته برای اضافه کردن سوخت CNG به خودروها، اظهار داشت: با توجه به سهمیهبندی بنزین استقبال زیادی برای دوگانهسوز شدن خودروها و سوخت CNG شده است و اگر در این حوزه دستگاههای ذیربط نظارت نکنند، فساد زیادی شکل میگیرد.
وی ادامه داد: اگر سازوکار دوگانهسوز کردن خودروها ساختارمند نباشد با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد و ما خواهان این هستیم که خودروهایی که تبدیل به دوگانهسوز میشوند، اسناد مالکیت آن خودروها نیز تغییر پیدا کند و این موضوع در سند درج شود.
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی کشور یادآور شد: کارگاههای غیراستاندارد بایمتهای قابل توجهی نسبت به دوگانهسوز کردن خودروها و نصب CNG اقدام میکنند که این موضوع در آینده مشکلات زیادی را برای خودروها ایجاد میکند بنابراین وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و شرکت پخش گاز باید جلوی این فساد را بگیرد.
قیصر گفت: شرکت پخش باید تمهیداتی را در نظر داشته باشد که سوخت به صورت استاندارد و سیستماتیک توزیع شود و وزارت صمت نیز باید با متخلفین در این حوزه برخورد کند از سوی دیگر شرکتهای تولید مخازن نیز باید عرضه و فروش آنها مشخص و سیستماتیک باشد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای معاینه فنی مخازن CNG چه تسهیلاتی در نظر گرفتهاید، گفت: ما محدودیتی برای معاینه فنی تاکسیها و خودروهایی که دارای مخازن CNG هستند، نداریم و در طول یک روز اقدامات آنها انجام میشود.