بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ تسریع احداثمترو تبریز با فروش اوراق مشارکت / سهم ۵۶ درصدی تبریز از واردات واگن مترو

◄ تسریع احداثمترو تبریز با فروش اوراق مشارکت / سهم ۵۶ درصدی تبریز از واردات واگن مترو
|

تین نیوز | جلسه علنی شورای شهر تبریز در حالی به تصویب لایحه فروش اوراق مشارکت تا سقف 500 میلیارد تومان برای مترو رای مثبت داده که نشانی از جنجال و حاشیه در آن به چشم نمی خورد و اکثر اعضای شورا سکوت را نشانه رضایت دانستند. استفاده از فایناس 900 میلیون دلاری و فروش اوراق مشارکت تا سقف 500 میلیارد تومان نتیجه مصوبات شورای شهر تبریز در سکوت حاکی از رضایت اعضای آن بوده که شهروندان تبریزی را در تحقق دستیابی به آرزوی دیرینه خود یاری رسان باشد.

مدیر عامل مترو تبریز در خصوص مراحل ساخت و پیشرفت مترو این شهر پس از فروش اوراق مشارکت، گفت: با فروش اوراق مشارکت بخش قابل توجهی از بودجه ساخت مترو تبریز تامین شد.

محمدصادق پشمینه آذر در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به آماده بهره برداری بودن فاز یک خط 2 مترو شهر تبریز، اظهار داشت: خط یک مترو این شهر با 17.2 کیلومتر و با توجه به نقشه توپوگرافی که برای نمایاندن ویژگی‌های فیزیکی سطح زمین به کار می‌رود، طراحی شده و در سه فاز در حال اجرا است. تقریبا هر 3 فاز با یکدیگر مساوی هستند.

وی در ادامه افزود: فاز یک از خط 2 مترو تبریز با پیان یافتن مراحل ساخت، آماده بهره برداری است مشروط بر
آنکه واگن لازم برای جابجایی مسافر به حد کافی در اختیارمترو این کلانشهر قرار گیرد.

شهردار سابق شهرتبریز با بیان اینکه مطالعات به منظور تبدیل مترو به قطار شهری در برخی نقاط، در دستور کار کارشناسان قرار گرفته است، گفت: مسافر پذیری و موقعیت جغرافیایی از مباحثی است که در تبدیل مترو به قطار شهری مورد توجه اکید خواهد بود.

به گفته پشمینه آذر، تا به امروز تنها یک رام قطار در اختیار مترو تبریز قرارداده شده، تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت 315 رام قطار به منظور تخصیص به مترو اصفهان، شیراز و تبریز خریداری شده که از این تعداد یک سوم آن سهم مترو تبریز خواهد بود.

مدیرعامل مترو تبریز خاطر نشان کرد: 15 رام قطار، آماده تحویل به قطار شهری سه شهر مذکور است که 5 رام آن قطعا سهم مترو تبریز خواهد بود. از 315 رام قطار یادشده 180 دستگاه آن به تبریز اختصاص داشته که با این تعداد سهم 56 درصدی متعلق به شهر ماست.

پشمینه آذر افزود: تلاش شد تا با دو رام قطار نسبت به راه اندازی فاز یک خط دو اقدام شود که بررسی دقیق مانع از این کار شد زیرا با ایجاد نقص فنی در یکی از دو رام قطار عملا جابجایی مسافران با توقف همراه می کند.

وی در پایان با اشاره به مذاکرات اخیر مسئولان شهر تبریز با سه کشور خارجی در راستای همکاری از نوع BOT خاطر نشان کرد: در صورت نهایی شدن و دستیابی به توافق، بین 10 تا 15 سال شرکت های خارجی درآمد را به خود اختصاص داده و پس از انقضای این مدت، بهره برداری به مترو تبریز واگذار می شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پاسخ

    ساخت مترو تبریز _ شهرجدید سهند

  • پاسخ

    ساخت مترو فرودگاه امام خمینی تهران

  • پاسخ

    ساخت مترو شهرجدید پرند، ساخت مترو شهرجدید هشتگرد

  • پاسخ

    ساخت مترو اراک _ شهرجدید مهاجران, ساخت قطارحومه ای اراک _ شهرجدید امیرکبیر با سرمایه گذاری خارجی

  • پاسخ

    ایجاد صندوق های سرمایه گذاری پروژه در بورس برای جذب سرمایه گذاری های مردم جهت ساخت خط ۲ مترو اصفهان از دانشگاه اصفهان تا ترمینال کاوه اصفهان

  • پاسخ

    ساخت خط مترو مشهد _ شهرجدید بینالود, ساخت خط مترو مشهد _ شهرجدید گلبهار, ساخت خط مترو تبریز _ شهرجدید سهند

  • پاسخ

    ساخت خط مترو رباط کریم _ شهریار _ کرج, ساخت خط مترو شهرجدید پرند _ ساوه

  • پاسخ

    تکمیل مترو تهران _ گرمسار

  • پاسخ

    ساخت قطارحومه ای قم _ سلفچگان

  • پاسخ

    سرمایه های خرد و نقدینگی سرگردان در جامعه به جای خرید دلار باید صرف خرید اوراق مشارکت شهرداری ها برای توسعه خطوط مترو کلانشهرها شود ولی دولت بی تدبیر به جای هدایت نقدینگی به سمت طرح های عمرانی اتمام, خودش به گرانی دلار و کاهش ارزش پول ملی دامن می زند

  • پاسخ

    ساخت آزادراه تبریز _ بازرگان