◄ تداوم نارضایتی از نرخ حق توقف کامیونهای یخچالدار
کانون رانندگان که خود را متولی امور و حامی رانندگان ناوگان حمل کالای جادهای سراسر کشور میداند، با کانون شرکتهای حمل و نقلی همراه شده و پای حق توقفی را امضا میکند که هر ساعت توقف یک کامیون کشنده و نیمه یدک یخچالدار 5 محور با سرمایهگذاری میانگین 2 میلیارد تومانی را 24800 تومان تعیین کرده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیونهای یخچالدار استان تهران گفت: سازمان راهداری طبق مصوبه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری، اختیار تعیین نرخ حمل و حق توقف ناوگان را در حالی به 2 تشکل انجمنهای صنفی کارفرمایی شرکتهای حمل و نقل و کانون انجمنهای صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالای جادهای کشور واگذار کرده که شرکتهای حمل و نقل طرف قرارداد با صاحبان کالا و ذینفع این موضوع هستند.
به گزارش تین نیوز، عبدالله خانعلی تاکید کرد: چون انجمنهای صنفی کارفرمایی شرکتهای حمل و نقل از حق توقف بهرهای نمیبرند، طبیعتاً تمام تلاش خود را صرف پایین نگهداشتن نرخ حق توقف میکند اما موضوع بسیار ناراحت کننده این است که کانون رانندگان که خود را متولی امور و حامی رانندگان ناوگان حمل کالای جادهای سراسر کشور میداند، با کانون شرکتهای حمل و نقلی همراه شده و پای حق توقفی را امضا میکند که هر ساعت توقف یک کامیون کشنده و نیمه یدک یخچالدار 5 محور با سرمایهگذاری میانگین 2 میلیارد تومانی را 24هزار و 800 تومان تعیین کرده است.
بیشتر بخوانید: اجرای مفاد توافقنامه جدید حق توقف کامیونها از 15 مهر ماه
وی با طرح این پرسش که آیا یک پراید صفر کیلومتر 40 یا 50 میلیون تومانی بدون کولر را یک ساعت با این نرخ میتوان اجاره کرد، اظهار کرد: در کشورهای دیگر که ناوگان حمل و نقل سرمایه ملی محسوب میشود، نرخ حق توقف را به گونهای محاسبه میکنند که حکم بازدارندگی، نظم و انضباط، جریمه و تنبیه صاحبان کالای نامنظم را داشته باشد، نه اینکه مشوقی برای استفاده صاحبان کالا از انبار سیار ارزان قیمت شود.
به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی افزود: اگر صاحب کالایی محمولهاش آماده بارگیری نیست چرا باید زودتر کامیون را احضار کند و یا وقتی صاحب کالا میداند محمولهاش در راه رسیدن است چرا نباید مقدمات تخلیه را فراهم کند که کامیون به محل تخلیه برسد و منتظر تخلیه بماند؟
رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیونهای یخچالدار استان تهران ادامه داد: این انجمن از سال 97 در چندین مرحله به نرخ حق توقف به مسئولان سازمان راهداری اعتراض خود را اعلام نمود و سازمان راهداری نیز مراتب اعتراض این انجمن را به انجمن شرکتهای حمل و نقل و کانون انجمنهای صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالای جادهای انتقال داد اما این 2 تشکل صنفی، بدون ارائه هیچ توضیحی مبلغ 5هزار تومان به نرخهای قبلی اضافه کرده ولی در عوض پنج ساعت به زمان قبل از تعلق نرخ حق توقف اضافه کرده اند.
وی با بیان اینکه حمل و نقل ایران در حال حاضر در شرایط نامناسبی قرار دارد و پیکر نحیف آن از همه طرف آماج ضربات مهلک است، در توضیح این دیدگاه خود گفت: از یک طرف ارگانها و سازمانهای دولتی مرتبط با موضوع حمل و نقل بدون هماهنگی با یکدیگر، مصوبات و بخشنامههای ضد و نقیضی صرفاً با در نظر گرفتن خواست، مصالح و منافع خویش بدون تحقیق، کار کارشناسی، تجربه میدانی و اینکه آیا در واقعیت و در میدان عمل امکان اجرایی شدن این مصوبه یا بخشنامه و دستور العملها وجود دارد یا خیر اقدام به صدور آنها مینمایند.
به گزارش تین نیوز، خانعلی بیان کرد: از طرف دیگر برخی شرکتهای حمل و نقلی چه در بخش داخلی و چه در بخش بینالمللی بهدلیل عدم سرمایهگذاری در خرید ناوگان و عدم اطلاع از هزینههای سرمایهگذاری خرید ناوگان و نیمه یدک، نگهداری، پشتیبانی، لوازم، قطعات، استهلاک و غیره برای پایین آوردن نرخ حمل با هم وارد رقابتی مخرب علیه رانندگان و حمل و نقل میشوند و هیچ نقطهای برای توقف رقابت ناسالم و مخرب خود متصور نیستند.
این فعال صنفی افزود: طرف سوم نیز خود نمایندگان صنفی رانندگان و کامیونداران هستند که به دلیل سیاستهای مسئولان عمدی یا سهوی، اکثراً از قشری انتخاب میشوند از که سطح تحصیلات پایین و حداقلی بر خوردارند به همین دلیل از حقوق، قوانین، مقررات و ضوابط اداری خویش نیز بیاطلاع هستند.
سلام
باز هم اعتراض های بی پایه و اساس از طرف این آقای خانعلی !!!
متاسفانه این اقا با ۴ سال سابقه خود را عقل کل در حوزه حمل و نقل میداند !!!
این اقا فکر میکند حمل و نقل بنگاه نزول خوری میباشد !!!!
این اقا حداقل نمیداند که مبنای پول خواب را بر اساس مبلغ کامیون محاسبه نمیکنند !!!!
آیا کلیه کامیونهای حمل و نقل قیمت آنها ۲ میلیارد میباشد ؟؟!!!
آیا میدانید که یک کامیون ماک یا اینترناش و یا بقیه ماشینهای مدل پایین ممکن هست که حتی ۴۰۰ میلیون و شاید کمتر هم باشد ؟؟!!!
این اقا که خود را عالم میداند و بقیه را بیسواد !!!!
ایشان کدامین مدرک تحصیلی در راستای حمل ونقل و یا تجربه چندین ساله دارند؟؟!!!
خدایی نمیدانم که تین نیوز بر چه اساس و یا آیتم از قبیل این نوع مطالب را در سایت خود بدون کارشناسی و بررسی نشر میدهد ؟؟
تین نیوز با انتشار این گونه مطالب بی پایه و اساس اعتبار خود را زیر سوال خواهد برد !!!!
التماس تفکر
به طور قطع تین نیوز اعتبار خودش را زیر سوال برده ولی نه با خبرهای خودش.
بلکه با نمایش گزینشی نظرهای مخاطبان.
آقای خانعلی خوب یا بد من از احوالات ایشان خبر ندارم .
در حال حاضر تین نیوز تاختن های تکراری شما به آقای خانعلی و افراد جدیدی که اسم بردید را بدونه این که از شما بخواهد خودتان را معرفی کنیدقابل نمایش میدونه.
فضا غبارآلودهست .
تین هم به غبارآلوده تر شدن فضا کمک میکنه.
در حال حاضر همه ما فهمیدیم آقای خانعلی 4 ساله آمده داخل این شغل. خوب و بدش پای خودش.
سوال از تین نیوز؛
شما تا چه زمانی حاضر به نمایش مسخره آمیز نظرهای تکراری جناب ناشناس در رابطه با آقای خانعلی هستید؟؟؟
سلام علیکم
حمل و نقل ایران با داشتن حدود ۵۰۰ هزار کامیون و ۷۰۰ هزار راننده که در این بخش فعالیت میکنند
آیا میدانید در سر تا سر ایران حدود ۲۰۰ انجمن کارگری و کارفرمایی وجود دارد ؟
آیا میدانید که چرا از این قشر عظیم فقط این چند نفر آقایان ، خانعلی و سمنانی و فلاحی و داودی که تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی رسد، معترض هستند ؟؟
این آقایان که در این سایت فعالیت میکنند از پشتوانه چند نفر راننده صحبت میکنند ؟؟!!
شعر از پروین اعتصامی
آرزوی پرواز
کبوتر بچهای با شوق پرواز
بجرئت کرد روزی بال و پر باز
پرید از شاخکی بر شاخساری
گذشت از بامکی بر جو کناری
نمودش بسکه دور آن راه نزدیک
شدش گیتی به پیش چشم تاریک
ز وحشت سست شد بر جای ناگاه
ز رنج خستگی درماند در راه
گه از اندیشه بر هر سو نظر کرد
گه از تشویش سر در زیر پر کرد
نه فکرش با قضا دمساز گشتن
نهاش نیروی زان ره بازگشتن
نه گفتی کان حوادث را چه نامست
نه راه لانه دانستی کدامست
نه چون هر شب حدیث آب و دانی
نه از خواب خوشی نام و نشانی
فتاد از پای و کرد از عجز فریاد
ز شاخی مادرش آواز در داد
کزینسان است رسم خودپسندی
چنین افتند مستان از بلندی
بدن خردی نیاید از تو کاری
به پشت عقل باید بردباری
ترا پرواز بس زودست و دشوار
ز نو کاران که خواهد کار بسیار
بیاموزندت این جرئت مه و سال
همت نیرو فزایند، هم پر و بال
هنوزت دل ضعیف و جثه خرد است
هنوز از چرخ، بیم دستبرد است
هنوزت نیست پای برزن و بام
هنوزت نوبت خواب است و آرام
هنوزت انده بند و قفس نیست
بجز بازیچه، طفلان را هوس نیست
نگردد پخته کس با فکر خامی
نپوید راه هستی را به گامی
ترا توش هنر میباید اندوخت
حدیث زندگی میباید آموخت
بباید هر دو پا محکم نهادن
از آن پس، فکر بر پای ایستادن
پریدن بی پر تدبیر، مستی است
جهان را گه بلندی، گاه پستی است
به پستی در، دچار گیر و داریم
ببالا، چنگ شاهین را شکاریم
تو هم روزی روی زین خانه بیرون
ببینی سحربازیهای گردون
از این آرامگه وقتی کنی یاد
که آبش برده خاک و باد بنیاد
نهای تا زاشیان امن دلتنگ
نه از چوبت گزند آید، نه از سنگ
مرا در دامها بسیار بستند
ز بالم کودکان پرها شکستند
گه از دیوار سنگ آمد گه از در
گهم سرپنجه خونین شد گهی سر
نگشت آسایشم یک لحظه دمساز
گهی از گربه ترسیدم، گه از باز
هجوم فتنههای آسمانی
مرا آموخت علم زندگانی
نگردد شاخک بی بن برومند
ز تو سعی و عمل باید، ز من پند
با سلام خدمت خوانندگان محترم
اینجانب هیچ ادعایی ندارم، تجربیات و نظرات شخصی خودم را به رشته تحریر در می آورم، بنظر حقیر در شغل رانندگی سنوات شغلی ملاک عمل نیست، اگر چنین می بود این شخص ناشناس که سعی در به رخ کشیدن سوابق و دانسته های خود دارد شهامت بیرون آمدن از قالب ناشناس را پیدا می کرد، و بجای انتقاد نظر، ایده و پیشنهاد میداد، خوشبختانه یا شوربختانه نسل جوان و تحصیل کرده ای امروز در صنعت حمل و نقل ایران حضور پیدا کرده اند ، که علیرغم حضور کوتاه در حمل و نقل، دانش و تجربیات و قدرت تجربه و تحلیل ایشان از بسیاری از کسانی مانند ناشناس که مدعی سابقه کار طولانی هستند بیشتر و مفید تر است، ولی نکته مهم این است، کسی که از اعلام هویت خویش هراس دارد، قطعا چیزی را پنهان می کند که از آشکار شدن آن هراس دارد،