◄ هشدار نسبت به بروز تخلف در نوسازی ناوگان فرسوده باری + فیلم
در نبود نظارت ناوگان اضافه میشود و فرسودهای کنار نمیرود.
یک فعال حمل و نقل جاده ای در مورد امکان سواستفاده از طرح واردات کامیون های دست دوم خارجی برای نوسازی ناوگان فرسوده داخلی هشدار داد.
به گزارش تین نیوز، در یک ماهه اخیر در شبکه های اجتماعی تصاویر و فیلم های متعددی از صف کامیون های دست دوم خارجی که در جاده های کشور در حال تردد و ورود به گمرک غرب تهران بودند در شبکههای اجتماعی منتشر شد.
این در حالی بود که مسئولان مرتبط در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در گفت و گو با تین نیوز و در واکنش به واردات کامیون دست دوم از عدم صدور مجوز واردات این خودروها خبر داده اند.
به گزارش تین نیوز، این موضوع موجب شده ابهاماتی برای فعالان این بخش به وجود آید که چه کسانی یا سازمان ها و نهادهایی بدون مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به واردات خودروهای دست دوم خارجی کردهاند؟
هر چند وجود این ابهامات به برخی شایعات در این زمینه هم دامن زده و برخی گمانه زنی کردهاند واردات این خودروها توسط ارگانهای خاصی صورت گرفته است اما درمجموع فعالان این بخش معتقدند باید نسبت به چگونگی اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده دقت نظر زیادی داشت.
در این زمینه یک فعال حمل و نقل جادهای مطلبی در شبکههای اجتماعی منتشر و در آن مطلب عنوان کرد: آیا قرار است در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری در ازای پرداخت وجه توسط متقاضی خرید کامیون وارداتی بدون وجود کامیون فرسوده از هیچ گواهی اسقاط خلق شود؟
داود کریمی افزود: در سه سال گذشته تخلفات گوناگونی در اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده رخ داد که حتی گاهی با یک گواهی اسقاط، سه یا چهار خودروی جدید وارد ناوگان شده و یا گواهی اسقاط جعلی ارائه کردهاند و عملا فرسودهای خارج نشده است.
وی گفت: بدین ترتیب برخی سودجویان بهخاطر نفوذ داشتن در سیستم، آمار کامیونهای اسقاط شده را خارج و برگه اسقاط جعلی ارائه میکردند تاجایی که حتی دیده شد قبل از صاحب اصلی کامیون فرسوده، با شماره گواهی اسقاطش کامیون جدید تحویل گرفتهاند.
این فعال حمل و نقلی در ادامه از سازمانهای مرتبط با طرح نوسازی ناوگان فرسوده درخواست کرد بر اساس کارتهای سوخت مشخص کند چند دستگاه کامیون جدید وارد و چند دستگاه خارج شده است؟
کریمی همچنین در مطلب خود خاطرنشان کرد: تخلفات بسیاری را بعضی از کارمندان شرکتها و کارخانجات، کارگزاران نمایندگیها، مراکز اسقاط و .... مرتکب شدند و در نبود نظارت سودهای کلانی به جیب زدند که ظلم ماندگارش این است که ناوگان اضافه میشود و فرسودهای کنار نمیرود.
فیلم انتقال کامیونهای وارداتی از مرز به گمرک تهران که در شبکههای اجتماعی منتشر شده است.
تورابه خدا یکی برای این قیمت های کامیون کاری بکنه دوسال هست که اصلا کسی حرفی هم نمیزنه آخه پس کسی که دراین راستا حقوق کلان میگیره حتی یه نظر ساده هم نمیده دوسال بیکارشده ام کامیون ۳۰ میلیونی شده ۲۰۰میلیون یکی میگه فرسوده ها ازرده خارج میکنیم یکی دیگه اش میگه پول نداریم وارد کنیم آخه بابا یه گونی پیاز بزارین جای این بی کفایتها لااقل بو که میده مردم هم ازنفرت بوی پیاز قیمت میارن پایین تا کی بی مسعولیتی باید ثابت کنند همه میدونند نمیتونی کاری بکنی بزار یه نامسلمونی بیاد لااقل گره ای ازکار ما راننده ها باز کنه ....خجالت هم خوب چیزیه