◄ شرکت های حمل و نقل؛ مهمان ناخوانده سفره کوچک دستمزد رانندگان
اگر راننده خودمالک بخواهد بار از بیرون از سالن و یا برخی باربری های خارج از پایانه دریافت کند نصف یا چیزی بیش از نصف کرایه حمل، به باربری تعلق می گیرد.
دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان گفت: اگر شرکت های حمل و نقل دارای ناوگان ملکی، تمایل دارند مالیاتشان بر مبنای مالیات ناوگان خود مالک در نظر گرفته شود، لازم است در خصوص دسترسی به درج مبالغ در بارنامه و شفاف سازی درباره نرخ کرایه و عوارض و جابجایی کالا در بارنامه های مربوط ناوگان ملکی، شفاف سازی کنند.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را به دنبال راه اندازی کارزار اینترنتی برای محاسبه مالیات کامیون های شرکتی بر مبنای کامیون های شخصی ، در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد و افزود: همچنین لازم است شرکت های حمل و نقل دارای ناوگان ملکی، طبق قرارداد حمل، بدون دریافت هیچ هزینه ای محموله را حمل کنند.
بیشتر بخوانید:
مالیات کامیون های شرکتی بر مبنای کامیون های شخصی محاسبه شود
وی عنوان کرد: ناوگان خود مالک، ۱۲ درصد از درآمد خود را در بهترین موقعیت کاری و در صورتی که بار و محموله خود را از سالن اعلام بار و یا پایانه هایی با نظارت مناسب دریافت نماید، به شرکت های حمل و نقل پرداخت می کند.
این مقام صنفی تاکید کرد: اگر راننده خودمالک بخواهد بار از بیرون از سالن و یا برخی باربری های خارج از پایانه دریافت کند نصف یا چیزی بیش از نصف کرایه حمل، به باربری تعلق می گیرد.
بکرانی گفت: پیشنهاد می شود شرکت های حمل و نقل دست از زیاده خواهی برداشته و کمی هم فکر صنعت حمل و نقل کشور باشندتا لااقل رانندگان خودمالک با این وضع بازار بتوانند توان فعالیت و پرداخت اقساط ناوگان خود را داشته و صنعت حمل و نقل نابود نشود.
شرکتهای حمل و نقل بخونید دلالان بار عضو زائد چرخه حمل و نقل هستند.
۱- با فساد و رانت باعث بی نوبتی کاهش کرایه و افزایش هزینه برای صاحبان کالا میشوند.
۲- مانند هر دلال دیگری برای خریدار خدمات بازارگرمی و برای فروشنده خدمت حمل و نقل بازارکسادی میکنند.
۳- هیچ مسئولیتی را برای کرایه پرداخت نشده نمیپذیرند
۴- هیچ مسئولیتی برای خسارت بار نمیپذیرند و هوشمند راننده و ماشین است که قفل میشود.
۵- بدون گذاشتن سرمایه ۱۰٪ و بیشتر از خدمات حمل نقل را میبلعند
۶- با فساد و رانت موفق شده اند بدون ناوگان ملکی به کار خود ادامه دهند.
۷- در دوران طلایی انقلاب دهه ۱۳۶۰ صنف حمل و نقل شاهد حذف این حلقه زائد از چرخه حمل و نقل بود و علیرغم فقدان هوشمند سندیکاها مستقیما بار را طبق نوبت به رانندگان میدادند.
۸- پس از طی شدن دوران طلایی انقلابی گری دهه۶۰ و رحلت امام (ره) اتحاد نامبارک سازمان و دلالان بار مجددا این حلقه زاید را به چرخه حمل و نقل افزود.
۹- سازمان و باربریها هر دو به جان حمل و نقل افتاده خون میمکند و هیچ فایده ای ندارند.
۱۰- اتفاقا این دو اشتراکاتی هم دارند یعنی بسیاری از کارمندان سازمان بنام خود یا زن و بچه خود باربری تاسیس میکنند.
سیستم خود مالکی در حمل جاده ای جواب نمیده .باید برن به سمت ایجاد شرکت های حمل و نقل بزرگ. مثل ترکیه.
والا سفره رانندگان خود مالک از اینی که هست بهتر نمیشه