بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

نهمین اعتصاب کامیون داران طی ۶ سال!

اعتصاب کامیون داران به موضوعی تکراری طی سال‌ های اخیر تبدیل شده است. طی شش سال اخیر آنها 9 بار دست به اعتصاب زده‌ اند.

نهمین اعتصاب کامیون داران طی ۶ سال!
تین نیوز

اعتصاب کامیون داران به موضوعی تکراری طی سال های اخیر تبدیل شده است. طی شش سال اخیر آنها 9 بار دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، کامیون داران طی شش سال اخیر ۹ مرتبه اعتصاب کرده اند. اعتصاب های سال 97، 98 و 1401 را می توان فراگیر دانست؛ اما اعتصاب سال گذشته و سال جاری، اکثراً منطقه ای بوده و فراگیر نشدند.

مشکل کاهش سهمیه سوخت را شاید بتوان مهم ترین دلیل اعتراض این صنف به شمار آورد. دولت به دنبال پیگیری سیاست غیرقیمتی در زمینه بنزین، به کاهش سهمیه اصناف مختلف روی آورده است.

مصطفی نخعی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، عنوان کرده است طی دو ماه گذشته، سهمیه سوخت کامیون داران شهری شارژ نشده است. تایید این موضوع از سوی یکی از نمایندگان مجلس نشانه بحرانی بودن موضوع است. کامیون داران نقشی حیاتی در حمل بار به صنایع مختلف ایفا می کنند و اعتصاب این صنف می تواند حمل و نقل را به طور اساسی دچار مشکل کند. مشکل در حمل و نقل بار، روند بسیاری از صنایع را مختل کرده و ممکن است منجر به افزایش هزینه حمل و نقل نیز بشود.

اعتصاب های دنباله دار کامیون داران در سال های گذشته نشان می دهد مشکل این صنف حل نشده است و هر سال به دلیل افزایش تورم، هزینه های کامیون داران نیز افزایش می یابد و از طرفی درآمدشان کفاف هزینه مصرفی شان و از همه مهم تر، هزینه استهلاک خودرو را نمی دهد. خودروهایی که هزینه استهلاک بالایی دارند و از استاندارد مصرفی برخوردار نیستند.

به کارگیری راهکار غیرقیمتی در زمینه بنزین!

به نظر می رسد طی سالیان گذشته، دولت ها به دنبال جایگزینی برای راهکار قیمتی در زمینه بنزین بودند. تجربیات پیشین، ناکارآمدی این راهکار را نشان داده و به نظر می رسد این مورد از مهم ترین عوامل روی آوردن به راهکارهای غیرقیمتی با توجه به شرایط موجود باشد. اما با به کار گیری انواع راهکارهای غیرقیمتی ناکارآمد مثل حذف کارت سوخت از جایگاه ها، اختصاص کارت سوخت به کد ملی و کاهش سهمیه سوخت اصناف، به مشکلات دامن زده اند.

با کاهش سهمیه سوخت اصنافی مانند کامیون داران که نقش اساسی در حمل و نقل ایفا می کنند، نه تنها بحران ناترازی بنزین رفع نشده، بلکه مشکلات معیشتی نیز جدی تر خواهند شد. باید گفت با بدتر شدن وضع معیشتی مردم، بهبودی در کاهش ناترازی بنزین نیز حاصل نخواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر

    تنها راه حل مشکل کامیونداران اسقاط کامیونهای فرسوده دیزل به دیزل و تحویل کامیون با شرایط وام تسهیلات ۴ درصد و واردات کامیون های وارداتی به جای اسقاط کامیونهای سقاطی دیزل به دیزل یعنی حتی یک خاور فرسوده را با یک کامیون دهچزخ بدون درنظرگرفتن تناژ تعویض کنند چون همان خاور قراضه چندبرابر یک تریلی نو گازوییل مصرف میکند.پس نتیجه هرکس خاور یا بنز با لیلاند قراضه دارد با یک کامیون نوداخلی یا وارداتی معاوضه شود و مابقی تسهیلات بانکی با سود معقول ۴ درصد اعمال شود تا تمام مشکلات تورم و سوخت وحمل ونقل حل شود.