بازدید سایت : ۳۶۵۲۸

◄ ابلاغ افزایش مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر برون شهری به شعب تامین اجتماعی

افزایش دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر برون شهری به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شد.

ابلاغ افزایش مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر  برون شهری به شعب تامین اجتماعی
تین نیوز |

افزایش دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر  برون شهری به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز، نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: رانندگان می توانند با مراجعه به شعب بیمه ای که حق بیمه پرداخت می کنند الحاقیه افزایش پرداخت حق بیمه مازاد با تامین اجتماعی منعقد نمایند.

جدول حق بیمه رانندگان

جدول حق بیمه رانندگانجدول حق بیمه رانندگان

جدول حق بیمه رانندگان

مختار داودی با تاکید بر این که این اقدام با تلاش کانون انجمن های رانندگان و دارندگان مسافر و کانون انجمن های صنفی رانندگان کالا انجام شد،افزود: در این طرح سقف پرداخت حق بیمه برداشته شده و رانندگان سنگین که مشمول یارانه هستند، می توانند با ضریب ۱/۶/۵ از یارانه ۱۳.۵ درصد دولت بهرمند و مابقی اضافه پرداختی  براساس جداول فوق بدون یارانه، پرداخت نمایند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حقوق بازنشستگی  رانندگان سنگین ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با این طرح رانندگان می توانند طبق شرایط سنی و سابقه مندرج تا سقف ۵۰ میلیون تومان از حق بازنشستگی برخوردار شوند.

مختار داوودی خاطرنشان کرد: نکته مهم اینکه پرداخت بیمه بر اساس دستمزد است نه مدرک رانندگی، به طور مثال یک راننده سواری با داشتن گواهینامه پایه یکم دریافتی بر اساس درآمد سواری یک میلیون و ۲۵۰ هزار و رانندگان کامیون و اتوبوس با برخورداری از یارانه یک میلیون و 650 هزار  تومان حق بیمه پرداخت می کنند.

او افزود: رانندگان جدید الورود یا کسانی که 6 ماه قطع پرداختی بیمه داشته اند نیز  ۲۷درصد بدون یارانه پرداخت می کنند، در ضمن آن دسته از رانندگانی که در مقطعی جذب شرکت ها و توسط کارفرما و به صورت لیست راننده بیمه پرداخت می کنند، بعد از اتمام قرارداد و فعال کردن بیمه خویش فرمایی از یارانه دولت محروم می شوند و باید ۲۷درصد کامل پرداخت کنند.

وی تامید کرد: متاسفانه بیشتر رانندگان از این موضوع اطلاع ندارند که برای تامین اجتماعی و سازمان راهداری این به منزله ترک کار محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فریدون طبفچی

    سلام
    این موضوع مدتی است که اجرایی شده است و بهتر دوستانی که مطلب را گزارش می‌دهند بعنوان دستاورد مهم مصادره بمطلوب ننمایند و نگویند ما این کار را کردیم
    دوسال پیش صورتجلسه شده بود و احرایی شدنش هم گیر امضا هیات مدیره سازمان بود که از چندماه پیش ابلاع گردید