بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

◄ حرکت اولین قطار بین المللی باری از چین به مقصد ایران

اولین قطار باری بین المللی «عبور از دریای خزر» روز دوشنبه (۳۰ خرداد) از یین چوان در منطقه خودمختار هوی نینگ شیا واقع در شمال غرب چین به سمت بندر انزلی ایران حرکت کرد تا اولین مسیر باربری دریای خزر از نینگ‌شیا به کشورهای غرب آسیا باشد.

حرکت اولین قطار بین المللی باری از چین به مقصد ایران
تین نیوز |

اولین قطار باری بین المللی «عبور از دریای خزر» روز دوشنبه (۳۰ خرداد) از یین چوان در منطقه خودمختار هوی نینگ شیا واقع در شمال غرب چین به سمت بندر انزلی ایران حرکت کرد تا اولین مسیر باربری دریای خزر از نینگ‌شیا به کشورهای غرب آسیا باشد.

به گزارش تین نیوز، این قطار باری روز دوشنبه از ایستگاه جنوبی «یین چوان »منطقه خودمختار «هوی نینگ شیا» چین حرکت کرد که با عبور از گذرگاه هورگوس در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ، قزاقستان و دریای خزر به بندر انزلی ایران می رسد.

قرار است این قطار حدود ۲۰ روز دیگر به بندر انزلی در شمال ایران برسد. 

این قطار دارای ۵۱ کانتینر استاندارد با وزن محموله حدود ۱۴۰۰ تن و ارزش باری بیش از ۳ میلیون و ۶۰ هزار دلار است.

این مسیر جدید در مقایسه با مسیر سابق قطار بین المللی میان یین چوان و ایران، زمان لازم برای انتقال کالا را ۲۰ روز کاهش می‌دهد و در هر کانتینر نیز ۸۹۷ دلار یا ۶ هزار یوان چین صرفه جویی می‌کند. 

به گفته کارشناسان، راه اندازی قطار باربری بین المللی عبور از دریای خزر از نینگ شیا به ایران، یک کانال حمل‌ و نقل بین‌المللی ریلی و دریایی کم‌هزینه بین‌المللی برای نینگ‌شیا و استان‌های اطراف آن به ایران و خاورمیانه ایجاد کرده است که به خروج محصولات داخلی نینگ‌شیا کمک می‌کند و می‌تواند به ارتقای صادرات و واردات محصولات منجر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان

    سلام. مقصد این قطار بعد از انزلی کجاست؟

  • سعید قصابیان

    اطلاعات این خبر کامل نیست. احتمالاً مسیر این قطار بعد از چین به بندر اکتائو قزاقستان در ساحل دریای خزر میرسد و از آنجا از طریق دریا به انزلی میرسد. انزلی هنوز به ریل وصل نیست. آیا قرار است بقیه مسیر بروش غیر ریلی طی بشود؟ به کدام مرز؟ چرا این قطار به امیرآباد نمیرود که به ریل وصل است و میتواند تا بندرعباس و رازی را ریلی طی بکند؟ البته مقصد قطار، غرب آسیا عنوان شده که مبهم است.
    مگر قرار نبود قطار قزاقستان از مسیر ترکمنستان از مرز سرخس وارد ایران بشود؟ قطار چینی نمیتواند با کمک ریل از همین مسیر وارد ایران بشود؟
    همه اینها بستگی دارد که مقصد بعدی بار چه کشوری باشد؟ آیا رازی؟ آیا مرز زمینی با عراق ؟ آیا حمل با کشتی از طریق بندر عباس؟