مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
مدیرعامل شرکت پلور سبز: تولیدکننده واگن، مظلوم ترین حلقه زنجیره صنعت ریلی است
مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز) با بیان اینکه هیچ گونه سفارش واگن جدیدی برای سال جاری در این گروه صنعتی به ثبت نرسیده است، تصریح کرد: اکنون در صنعت حمل و نقل ریلی، تولیدکننده واگن جزو مظلوم ترین حلقه زنجیره محسوب می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمدرضا آشناور، مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز)، با اشاره به ظرفیت تولید ۴۰۰ دستگاه واگن ریلی و مسافری از سوی این شرکت در طول سال، اظهار کرد: اکنون بخش عظیمی از این ظرفیت خالی است و سفارش جدیدی نیز به ثبت نرسیده است.
آشناور عنوان کرد: در حال حاضر تولید ۲۷ دستگاه واگن باری را در دستور کار داریم که از این تعداد، ۲۰ دستگاه آن لبه بلند است که آماده تحویل اند و ۷ دستگاه دیگر نیز فله بر هستند که به زودی تکمیل خواهند شد.
مدیرعامل شرکت پلور سبز تاکید کرد: در این مجموعه صنعتی، ظرفیت تولید همزمان واگن مسافری و باری وجود دارد.
وی تصریح کرد: اکنون ۲۵۰ نفر شاغل در این گروه صنعتی هستند که از این تعداد، ۲۱۵ نفر در کارخانه زرند کرمان به فعالیت اشتغال دارند.
آشناور با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از ۲۰۰ دستگاه واگن باری از سوی این شرکت تولید شده است، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی تلاش های صورت پذیرفته، در سال گذشته حدود ۳ ماه نیروهای ما بیکار بودند.
مدیرعامل شرکت پلور سبز با اشاره به مشکل نقدینگی که برخی از مالکان واگن با آن مواجه هستند، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، توجیه سرمایه گذاری برای خرید واگن پائین آمده است.
وی با اشاره به گفته های دکتر بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و دکتر صالحی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت توسعه ناوگان ریلی مسافری، عنوان کرد: ما تشنه تولید ناوگان ریلی مسافری هستیم و مردم نیز علاقمند به سفر با قطار هستند، بنابراین باید کاری کرد تا ثبت سفارش واگن مسافری انجام شود.
آشناور خواستار ورود راه آهن جهت رونق بخشی به تولید واگن و ایجاد تسهیل در ثبت سفارش واگن شد و اظهار کرد: اکنون در صنعت حمل ونقل ریلی، تولیدکننده واگن جزو مظلوم ترین حلقه زنجیره محسوب می شود.
مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز) تاکید کرد: طی سال های گذشته تلاش کردیم تا وارد بازار خارجی برای صادرات محصولات خود شویم؛ اما با توجه به اینکه استانداردهای اروپایی خیلی تغییر کرده است و برای دستیابی به این سطح از استاندارد باید سرمایه گذاری سنگینی انجام دهیم، به همین جهت از این موضوع صرفنظر کردیم.
وی با بیان اینکه برای بازاریابی محصولات داخلی، نیاز به روابط دیپلماتیک و تلاش سفرای ایران در خارج از کشور است، خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت تولید واگن سازان کشورهایی نظیر ترکیه تا سه سال پر است و امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد و این در حالی است که تولیدکنندگان ما، به دلیل نوسان نرخ ارز، نبود سفارش، موانع جابه جایی پول با کشورهای خارجی و … با ثبت سفارش مواجه هستند.
تازه اول کار است. وقتی دلسوزان این همه هشدار دادند که مدیریت فرد بی تخصصی چون میعاد صالحی باعث فرار سرمایه از بخش می شود و کسی گوش نکرد ، باید هم منتظر چنین روزهای سیاهی می بودیم.