بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ جای قطار بین شهر اصفهان و شیراز خالی است!

مردم شهرهای اصفهان و شیراز درخواست اتصال ایستگاه راه آهن اصفهان به خط ریلی شیراز اصفهان تهران را دارند.

جای قطار بین شهر اصفهان و شیراز خالی است!
تین نیوز

راه آهن استان فارس که از سال ۱۳۸۸ به شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیوست در سال‌های اخیر و در دولت تدبیر و امید گام‌های مهمی برای توسعه و شکوفایی آن برداشته شده که این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز، پروژه ساخت و بهره برداری ایستگاه راه آهن شیراز از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و در نهایت در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد اما پس از افتتاح آن متوجه نقص های پروژه شدند و راه آهن را برای رفع ایرادات فنی تعطیل کردند چرا که پس از راه افتادن اولین قطار ریل ها ترک برداشتند. سرانجام و در سال ۱۳۹۰ و با رفع ایرادات جزیی فنی در راه آهن، ایستگاه قطار شیراز به صورت رسمی آغاز به کار کرد و به عنوان یکی از بزرگ ترین و وسیع ترین ایستگاه های قطار در سراسر کشور روزانه میزبان حجم قابل توجهی از مسافران است.

طول کل مسیر راه‌آهن اصفهان شیراز که بخشی از محور سراسری تهران بوشهر عسلویه است حدود 500 کیلومتر است و در این میان، ایستگاه های قطار اصفهان مشهد و تهران پرترددترین مسیر را در میان مقاصد اصفهان به خود اختصاص داده و این خط ریلی روزانه مسافران بسیار زیادی را  جابجا می کند.

ایستگاه راه آهن شیراز مسافران را به شهرهای مختلفی می رساند. در سال ۹۷ به مقاصد تهران، اصفهان و مشهد در هفته در حال ارایه خدمات به مسافران است و به این شهرها تردد بیشتری دارد. البته این به این معنا نیست که به شهرهای دیگر کشور رفت و آمد ندارد.

هم اینک مسیر ریلی یزد، بوشهر و عسلویه و همچنین جهرم، لار و بندرعباس در دست ساخت است و به زودی مسافران می توانند برای مسافرت خود به این شهرها از شیراز اقدام کنند.

ایستگاه راه آهن شیراز به عنوان یکی از شلوغ ترین ایستگاه های ریلی کشور روزانه میزبان مسافران زیادی است که از شهرهای مختلف کشور به آنجا آمده اند و یا قصد ترک کردن شیراز را دارند.

طبق آمار، روزانه بیش از ۲۰۰۰ مسافر پا به این ایستگاه می گذارند. با توجه به این آمار باید در نظر داشته باشیم که این ایستگاه شلوغ و پر مخاطب نیازمند مسیرهای تازه تری است تا مسافران شهرهای دیگر نیز بتوانند راحت تر به شیراز سفر کنند.

مطلب پربازدید سرویس ریلی را بخوانید:

امضاهای برکناری مدیرعامل راه آهن واقعی بود/ افشای شکایت صالحی از مدیرعامل کارزار

حالا پس از گذشت بیش از دهه از راه اندازی این مسیر ریلی پرتردد کشور  کارزاری از سوی مردم شهرهای اصفهان و شیراز به راه افتاده و از مدیرعامل راه آهن درخواست اتصال ایستگاه اصفهان به راه آهن شیراز اصفهان و توقف قطارهای شیراز تهران در ایستگاه اصفهان را دارند.

در این کارزار خطاب به سید میعاد صالحی، مدیر عامل راه آهن آمده است: سال ها طرح راه آهن شیراز اصفهان یکی از طرح های مهم ریلی کشور و مورد تقاضای مردم این دو شهر بود. امّا هنوز پس از بیش از ۱۰ سال که از راه اندازی این مسیر ریلی می گذرد، امکان سفر با قطار بین کلان شهرهای اصفهان و شیراز که هر دو از مراکز مهم گردشگری کشور محسوب می شوند، وجود ندارد و هیچ قطاری بین این دو شهر حرکت نمی کند. قطارهای شیراز تهران هم شهر اصفهان را دور زده و نهایتا به کاشان می روند. یعنی عملاً راه آهن شیراز اصفهان به راه آهن شیراز به کاشان تبدیل شده است. ظاهراً خط آهن از کنار شهر اصفهان عبور می کند و وارد شهر و ایستگاه راه آهن اصفهان نمی شود!

امضا کنندگان ذیل از طرف مردم شهرهای اصفهان و شیراز و همچنین دوستداران ایرانگردی و فعالان صنعت گردشگری از شما تقاضا دارند که مقرر فرمایید تا ایستگاه راه آهن اصفهان به خط ریلی شیراز اصفهان تهران متصل شود و قطارهایی مابین شیراز و اصفهان برقرار شوند و همچنین قطارهای شیراز تهران در ایستگاه اصفهان توقف داشته باشند.

ایستگاه راه آهن اصفهان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.