بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

آمادگی شرکت های حمل و نقل برای مشارکت در تامین ۵۰۰ واگن مسافری

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته کشور گفت: قیمت بلیت قطارهای حومه با قیمت تمام شده فاصله دارد که در این زمینه باید واقعی سازی صورت گیرد.

آمادگی شرکت های حمل و نقل برای مشارکت در تامین ۵۰۰ واگن مسافری
تین نیوز

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته کشور گفت: قیمت بلیت قطارهای حومه با قیمت تمام شده فاصله دارد که در این زمینه باید واقعی سازی صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر بختیاری رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته کشور با بیان اینکه هزینه قیمت بلیت قطارهای حومه با قیمت تمام شده بلیت تناسبی ندارد و قطارهای حومه ای برای شرکت های حمل ونقلی از جمله رجا صرفه اقتصادی ندارد گفت:قیمت بلیت قطارهای حومه ای تکلیفی است به طوری که قیمت بلیت قطار حومه ای در یک مسیر ۴هزار تومان است در صورتی که قیمت تمام شده برای این مسیر ۶۵ هزار تومان است.

وی افزود: هزینه واگن های خودکشش بسیار بالا است و هزینه ها و قیمت های بلیت قطارهای حومه ای در این بخش به هیچ عنوان پاسخ گو نیست این در حالیست که شرکت راه آهن در برخی از بخشی مساعدت کرده و یارانه کمک زیان پرداخت می کند اما با این وجود همچنان با قیمت تمام شده فاصله بسیار زیادی داریم. 

مدیر عامل شرکت رجا با بیان اینکه شرکت های حمل ونقلی بخش خصوصی از جمله شرکت رجا در خصوص ۵۰۰ دستگاه واگن قطار که پیش از این وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود در قالب تهاتر و از طریق مشارکت بخش خصوصی می تواند واگذار کند گفت: شرکت حمل ونقل ریلی رجا آمادگی دارد در طراحی ،ساخت ،نظارت و تمامی مراحل مختلف به وزارت راه و شهرسازی کمک کند.

بختیاری اظهار کرد: شرکت حمل ونقل ریلی رجا آمادگی دارد در بخش مالکیت با مدل های مختلف که راه آهن اعلام کند مشارکت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا محمودی

    خبر واقعیته؟ کی تعداد 500 هزار دستگاه واگن رو مطرحح کرده؟ فارغ از موضوع تقاضا، تامین منابع مالی، سازندگان و .... هر طول هر واگن رو فقط 40 متر فرض کنیم و بخواهیم این واگن ها رو صرفا در شبکه متوقف کنیم، میشه 20 هزار کیلومتر. در حالیکه الان طول شبکه ریلی کشور با خطوط فرعی تنها 17 هزار کیلومتره!!!!

  • یوسف قائدامینی

    سلام وقت بخیر
    به -نظر 500 هزار دستگاه واگن مسافری اشتباه است.
    لطفا بررسی شود