پیشرفت ۸۲ درصدی زیرسازی راه آهن کرمانشاه اسلام آباد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن کرمانشاه خسروی یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور با هدف تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب و اتصال مناطق غربی کشور به شبکه ریلی است که در حال حاضر از کرمانشاه تا اسلام آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن کرمانشاه خسروی یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور با هدف تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب و اتصال مناطق غربی کشور به شبکه ریلی است که در حال حاضر از کرمانشاه تا اسلام آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «خیراله خادمی» راه آهن کرمانشاه خسروی را بخشی از راه آهن غرب کشور به طول ۵۵۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این مسیر ریلی از ایستگاه سمنگان در نزدیکی اراک شروع می شود و با عبور از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سر پل ذهاب و قصر شیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای کشور، گفت: با توجه به اهمیت راه آهن کرمانشاه خسروی این پروژه یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و برنامه ریزی و اقدامات لازم برای تأمین منابع آن از سایر منابع و تهاتر نفت در حال انجام است.
وی درباره آخرین وضعیت اجرایی مسیر توضیح داد و بیان داشت: راه آهن کرمانشاه خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر در محدوده کرمانشاه تا اسلام آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ما این است تا این عملیات تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و مقدمات شروع عملیات روسازی و ساخت ایستگاه اسلام آباد فراهم شود.
خادمی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۳۶ درصد و پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی در کل مسیر نیز ۵۲ درصد اعلام می شود.
وی افزود: همچنین برنامه ریزی های لازم برای شروع عملیات اجرایی ۲ قطعه از ۸۰ کیلومتر این پروژه در محدوده استان ایلام در حال انجام است تا عملیات از هر ۲ سوی پروژه تسریع شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، این مسیر ریلی را موجب اتصال راه آهن ایران به کشور عراق دانست و گفت: راه آهن غرب کشور یکی از خطوط ریلی مهم در سطح ملی و بین المللی است که می تواند امکان برقراری ارتباط ریلی بین کشورهای آسیای میانه و دریای مدیترانه از طریق راه آهن تجن سرخس مشهد تهران و گرگان اینچه برون تهران اراک کرمانشاه خسروی را فراهم کند، راه آهن کشور را به ساحل دریای مدیترانه در بندر «لاذقیه» از طریق کشورهای عراق و سوریه متصل و ارتباط ریلی بین ایران و عراق و در نتیجه ارتباط با اماکن متبرکه کربلا و نجف و سایر مراکز زیارتی واقع در خاک عراق را برای هم وطنان فراهم کند.
علی برکت الله
راهآهن کرمانشاه باید به همدان وصل شود تا مسافران تهران کرمانشاه بتوانند از قطار استفاده کنند.با اتصال ايستگاه زاگرس به اسدآباد و از اسدآباد به همدان مسیر ریلی کرمانشاه تهران بسیار کوتاه میشود. مسافران کرمانشاه به تهران نمی توانند یازده ساعت در قطار کرمانشاه اراک تهران دوام بیاورند!!! این چه مدل راهآهنی است که برای طی کردن یک مسیر کوتاه تقريبأ چهار پنج ساعته بین کرمانشاه تهران این مسیر باید از اراک عبور کند!!! مگر از همدان تا اسدآباد و کنگاور چقدر ریل گذاری.نیاز دارد که اینهمه مسیر باید طولانی شود ! اون هم با تَلَق تُلُق قطارهای نسل اول !