بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون مشترک ایران - بلغارستان مطرح کرد:

◄ افزایش حجم ترانزیت، راه اندازی خط پروازی مستقیم و اتصال ریلی میان ایران و بلغارستان

◄ افزایش حجم ترانزیت، راه اندازی خط پروازی مستقیم و اتصال ریلی میان ایران و بلغارستان

تین نیوز| وزیر راه و شهرسازی در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلغارستان نسبت به افزایش 2.5 برابری تعداد مجوز کامیون‌های عبوری، راه اندازی پرواز مسقیم ایران-سوفیا، اتصال خطوط ریلی بلغارستان به تهران و سرمایه‌گذاری دو جانبه در زمینه لجستیک ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلغارستان که صبح امروز در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزاری حمل‌ونقل دو کشور برگزار شد، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به فرصت‌های اقتصادی پیش روی دو کشور در پسابرجام اظهار داشت: دو کشور در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ مشکلی نداشته‌اند و امیدواریم پس از اتمام این اجلاس، تعداد مجوزهای کامیون های عبوری ایران-بلغارستان از دو هزار به پنج هزار دستگاه افزایش یابد.

وی افزود: علاوه بر کریدور ترانزتی ایران-ترکیه-بلغارستان از سال آینده مسیر موازی ایران-ارمنستان-آذربایجان-بلغارستان-یونان نیز راه اندازی خواهد شد. به همین خاطر علاوه بر ورود بخش خصوصی، دولت‌ها نیز باید نسبت به تسهیل روادید برای مسافران و رانندگان وارد عمل شوند.

آخوندی بیان داشت: همچنین به دنبال اتصال خطوط ریلی بلغارستان به تهران و دستیابی به حمل‌ونقل چند وجهی با ترکیب شقوق ریلی و دریایی هستیم. لذا برای توسعه بنادر و دریانوردی در این مورد نیاز به تسهیلاتی است که باید در بنگاه های تجاری مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی ایران برای ارائه تجهیزات لجستیکی به شرکت های بلغاری در بنادر جنوبی کشور گفت: انتظار ما به طور متقابل، حضور شرکت های ایرانی و اهدا مجوز فعالیت به آنها در بلغارستان است.

آخوندی در ادامه از مذاکره برای راه اندازی خطوط پروازی مستقیم از ایران به مقصد سوفیا خبر داد و گفت: با توسعه حمل‌ونقل مسافری ریلی و هوایی، صنعت توریسم میان دو کشور بیش از پیش فعال خواهد شد.

وی با توجه به جایگاه ایران و بلغارستان و تاثیر آن بر ایجاد روابط با کشور های دیگر خاطرنشان کرد: بلغارستان دروزاه ورود ایران به کشورهای اروپایی و کشور ما برای بلغارستان دروازه اتصال به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، شبه قاره هند، چین و آسیای شرقی محسوب می‌شود.

لزوم از سرگیری روابط بانکی دو کشور
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به قطع روابط بانکی هفت ساله میان دو کشور، باید روابط بانک مرکزی دو کشور از سر گرفته شود. همچنین موضوع انرژی،گاز و صدور خدمات فنی-مهندسی نیز مورد توجه دو دولت قرار دارد که طی این اجلاس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آخوندی با بیان اینکه «ظرفیت مبادلات تجاری ایران و بلغارستان بیش از 150 میلیون دلار است»، یادآور شد: در حال حاضر شرایط توسعه اقتصادی میان دو کشور فراهم شده است.

همچنین در ادامه این اجلاس چهار کمیته با عناوین؛ تجارت و صنعت، حمل‌ونقل و ارتباطات، اجتماعی و توریسم و محیط زیست به همراه کمیته تدوین اسناد به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی ایران تشکیل شد.



 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.