◄ ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران برگزار شد
![◄ ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران برگزار شد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/pdIV1AytZPi6/BP4FyozOIuYX2s0Shq1VRBbIPXc4juEyVkgaAMZfi8f3Zk9y6-NMHv_3Xp6iphBzAS7jQMojhDQrHn7X6BB-jicNFBOVKKwAbxue9tSahsQvWk3HyFnewfEdnw8kECFNxte3pCmjYnE,/n00030027-b.jpg)
تین نیوز | ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران، امروز 27 آبان ماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون راه روستایی و مدیران سازمان راهداری و شرکت ساخت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران، امروز 27 آبان ماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سید حسین، میرشفیع معاون راه روستایی، عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری، خیرالله خادمی معاون ساخت و توسعه بزرگراه های شرکت ساخت، حسن احمدی نوری، معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و مازیار حسینی، معاون فنی عمرانی شهردار تهران برگزار شد.
ترنم نژاد، دبیر علمی این همایش با اشاره به نحوه برگزاری ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران اظهار داشت: قبل از برگزاری این همایش تعداد 125 مقاله به دبیرخانه ارسال شد، که 75 مقاله واجد شرایط و مورد قبول واقع گشت و از این تعداد 35 مقاله به صورت شفاهی و 35 مقاله به صورت پوستر در نمایشگاه ارائه شده است.
وی افزود: نکته ویژه این همایش تشکیل میزگرد و کارگاه آموزسی در کنار روند کلاسیک برگزاری همایش است.
دبیر علمی همایش با اشاره به مشکلات چند وجهی در حوزه تولید قیر و بهره برداری از آن تصریح کرد: تولید قیر در ایران به دو نوع 60/70 و 85 محدود می شود که با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف در ایران از جمله در مناطق گرمسیر همچون اهواز و اتدیمشک هیچکدام از این دو نوع پاسخگو نیستند. همچنین کیفیت قیر مصرفی در برخی استان ها بسیار پایین است و فقدان تجربه و استهلاک ماشین آلات نیز از دیگر مشکلات ما در این حوزه به شمار می رود.
گفتنی است طبقه بندی قیر بر مبنای عملکرد P.G جایگاه پروژه های آسفالتی د رنظام فنی اجرایی و قیرهای غیر استاندارد از جمله مباحث میزگردهایی است که در این همایش دو روزه برگزار می شود.