گزارش اولیه سازمان هواپیمایی از حادثه پرواز تهران-کرمانشاه
سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه حادثه پرواز تهران-کرمانشاه را بر روی سایت خود قرار داد.
![گزارش اولیه سازمان هواپیمایی از حادثه پرواز تهران-کرمانشاه](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/OP9xp5JWskK4/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLHKgJKYGMkZa/%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC+%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B3+%D9%87%D9%85%D8%A7+%D8%A7%D8%B2+%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87+%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%87.jpg)
سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه حادثه پرواز تهران-کرمانشاه را بر روی سایت خود قرار داد.
به گزارش تیننیوز، سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه حادثه پرواز تهران-کرمانشاه را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، هواپیمای ایرباس مدل A319 به علامت ثبت EP-IEQ متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با شماره پرواز 283.IRA در مسیر تهران به کرمانشاه با ۱۰۲ نفرمسافر و ۸ خدمه پروازی در حدود ساعت ۵:۲۰ بوقت محلی روز شنبه ۱۲ بهمن از فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمده و در ساعت ۵:۵۵ به وقت محلی در باند ۲۹ فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه فرود آمده است. این هواپیما در حین خروج از انتهای باند ۲۹ ، بدلیل بارش برف و کولاک ناگهانی و دید کم حدود ۱۵ متر قبل از تاکسی وی A از باند خارج می شود.
چرخ جلو هواپیما حدود ۱۰ متر و چرخ اصلی سمت راست حدود ۳ متر به عمق ۳۰ الی ۳۵ سانتیمتر در زمین تقریباً مسطح فرو رفته و چرخ اصلی سمت چپ هواپیما نیز روی آسفالت لبه باند قرارگرفته است.خلبان با توجه به شرایط پیش آمده بلافاصله هواپیما را متوقف کرده و ضمن اطلاع به برج مراقبت پرواز و درخواست کمک از خدمات زمینی
فرودگاه ، مسافرین و خدمه پروازی از درب انتهای هواپیما بدون هیچگونه آسیبی پیاده می شوند.
باتوجه به قرار گرفتن هواپیما در نزدیکی باند ، بطور موقت باند فرودگاه غیرعملیاتی اعلام شده تا هواپیما به محل پارکینگ فرودگاه کرمانشاه منتقل شود. سپس هواپیما با همکاری پایگاه هوانیروز و راهداری کرمانشاه با نظارت خلبانان بدون هیچگونه آسیبی از قسمت خاکی خارج و با روشن کردن موتور شماره یک (سمت چپ)ب سمت پارکینگ تاکسی کرد.
پس از حضور تیم بررسی حادثه این دفتر به اتفاق تیم فنی شرکت یاد شده در فرودگاه مذکور، بازدید و بررسی های اولیه انجام پذیرفته و چرخهای جلو تعویض شد و با انجام گرفتن تست های زمینی، هواپیما با دیگر خدمه پروازی در مورخه ۱۳ بهمن بدون مسافر و فقط به سرنشینی تیم های اعزام شده به تهران پرواز و در فرودگاه مهرآباد سالم فرود آمد.