بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ نقش نمایندگان در افزایش تعداد فرودگاه های غیر اقتصادی چیست؟

متاسفانه فقط فرودگاه مهرآباد بازدهی مثبت دارد البته پیشتر فرودگاه مشهد هم سوددهی داشت که متاسفانه امروز اینطور نیست.

 نقش نمایندگان در افزایش تعداد فرودگاه های غیر اقتصادی چیست؟
تین نیوز |

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد که روز گذشته (دوشنبه 23 آبان 1401) برگزار شد، گفت: فقط یک فرودگاه کشور بازدهی مثبت دارد.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که رسانه ها گزارش داده اند، محمدرضا رضایی کوچی این مطلب را در حاشیه آیین افتتاحیه باند ۲۹ چپ بیان کرد.

وی افزود: متاسفانه فقط فرودگاه مهرآباد بازدهی مثبت دارد البته پیشتر فرودگاه مشهد هم سوددهی داشت که متاسفانه امروز اینطور نیست.

وی همچنین از نیاز کشور برای توسعه ناوگان گفت و از زمینگیری تعداد زیاد هواپیما ابراز نارضایتی کرد.

رضایی کوچی همچنین ضمن ابراز توانایی کشور در همه عرصه‌ها گفت: زیرساخت‌ های مطلوبی در شرکت‌ های هواپیمایی موجود است که باید این توانمندی در زمینه توسعه ناوگان بکار رود تا وضعیت کنونی تغییر کند.

این اظهارات رضایی کوچی در حالی مطرح شده که معمولا از خود او به عنوان نماینده ای یاد می شود که از نفوذ خود برای راه اندازی پروازهای غیر اقتصادی و دیگر اقدامات غیر ضروری در صنعت هوانوردی در حوزه انتخابیه خود استفاده می کند.

برای مثال در خبری که بهمن ماه سال 1400 در خبرگزاری ایرنا منتشر شد، از قول رضایی کوچی آمده است: با برگزاری جلسات مستمر در وزارتخانه‌ های مرتبط و تلاش‌ و پیگیری‌ های بی وقفه‌ همه‌ مراجع ذی‌ ربط و مصوبه هیئت دولت، فرودگاه شهدای جهرم به فرودگاه بین‌ المللی ارتقا یافت.

بر اساس این خبر، وی افزود: پس از رایزنی‌ های فراوان و کسب مجوزها و استعلام‌ های مورد نیاز، در جلسه هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، هیئت دولت به استناد تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی و با هدف تسهیل در صادرات و رونق گردشگری در کشور، فرودگاه شهدای جهرم در استان فارس را به عنوان فرودگاه بین المللی و مرز مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین کرد.

همچنین در  آذرماه سال 1398  خبر برقراری پرواز جهرم - مشهد با هواپیماهای ATR اعلام شد که بسیاری به نقش تاثیر گذار یک نماینده مجلس در برقراری این‌ گونه پروازها اشاره کرده و این گونه برنامه‌ های پروازی را «سفارشی» دانستند.

مسئولان بخش فرودگاهی کشور نیز بارها از فشار نمایندگان برای ساخت فرودگاه های جدید  خبر داده اند و این درشرایطی است که ساخت فرودگاه های جدیدی که توجیه اقتصادی ندارد و با فشار نمایندگان در دستور کار قرار می گیرد، دولت را در تامین مالی نگهداری آن با مشکل مواجه می کند.

قابل ذکر است چند روز پیش حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پنج فرودگاه پرترافیک کشور را برشمرد و گفت: فرودگاه های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب پنج فرودگاه نخست کشور هستند که بیشترین بار ترافیکی را در 6 ماهه 1401 تجربه کردند.

به گفته سیدی فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش قریب به 6 میلیون مسافر و نشست و برخاست 52 هزار و 290 پرواز نزدیک به یک سوم عملیات پروازی و مسافری را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.