بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

دولت دست از پافشاری برای تثبیت نرخ بردارد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی می گوید: شرکت ها هزینه های ثابتی دارند و باید این هزینه ها را پوشش دهند و این یعنی کاهش عرضه از سوی ایرلاین ها منطقی نیست.

تین نیوز |

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی می گوید: شرکت ها هزینه های ثابتی دارند و باید این هزینه ها را پوشش دهند و این یعنی کاهش عرضه از سوی ایرلاین ها منطقی نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی درباره کاهش عرضه بلیت هواپیما اظهار کرد: گزارش هایی که شرکت فرودگاه ها منتشر کرده نشان می دهد که عرضه بلیت کاهش چندانی پیدا نکرده است. درحالی که در ماه های پایانی سال گذشته هم این موضوع مطرح شده بود، آخرین گزارش شرکت فرودگاه ها در اسفندماه حاکی از آن است که ۱۶ میلیون مسافر در ۱۴۰۱ جابه جا شدند که ۱۴ درصد رشد داشته اما از نظر پروازی، ۹ درصد کاهش یافته است و بخشی از این موضوع به محدودیت های کرونا برمی گردد که در سال ۱۴۰۰ سفرها کاهش پیدا کرد.

وی درباره این شائبه که برخی ایرلاین ها با هدف فشار به سازمان هواپیمای کشوری، از عرضه بلیت خودداری می کنند، بیان کرد: برخی صحبت ها غیرکارشناسی و با اطلاعات غلط است و افکار عمومی و مسئولان را هم گمراه می کند. ما قبلا هم اخطار دادیم که با سرکوب نرخ بلیت، شرکت های هواپیمایی امکان اینکه هواپیماهایشان را سر خط بیاورند ندارند، چون مشکل اصلی صنعت سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی است و با شرایط فعلی و تاکید بر سرکوب نرخ، شاهد زمینگیری هواپیماهای بیشتری خواهیم بود و همین تعداد ناوگانی که الان فعال هستند هم چند ماه آینده امکان ارائه فعالیت نخواهند داشت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه هواپیما بر اساس سایکل موتور پرواز می کند، اظهار کرد: اگر سایکل موتور تمام شود، شرکت های هواپیمایی نقدینگی لازم را برای اینکه موتور جدید تهیه کرده یا موتور را تعمیر کنند ندارند و به همین دلیل خیلی از هواپیماهای کشور به دلیل نداشتن موتور زمینگیر است که علت آن هم کمبود نقدینگی شرکت هاست؛  برای شرکت های خصوصی که در این صنعت هستند هم انگیزه ای برای اینکه بلیت هوا جدید کنند وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت می خواهد که مشکل صنعت حل شود، باید دست از پافشاری برای تثبیت نرخ بردارد و بگذارد که عرضه و تقاضا نرخ را تعیین کند؛ درواقع باید بگذارد که قانون اجرایی شود، طبق قانون هم آزادسازی نرخ را داریم، در حالی که نرخ های دستوری جز اینکه دلال بازی را در صنعت توسعه دهد و به ضرر مردم باشد و به نوعی هم موجب نارضایتی تولیدکنندگان و فعالان صنعت شود و هم نارضایی مردم و مسئولان دستگاه های نظارتی را ناراضی کند، نتیجه ای ندارد.

اسعدی سامانی با بیان اینکه کاهش عرضه از سوی ایرلاین ها منطقی نیست، گفت: شرکت ها هزینه های ثابتی دارند و باید این هزینه ها را پوشش دهند و به همین دلیل باید در عرصه صنعت حضور داشته باشند. این اطلاعات غلط که از سوی برخی منتشر می شود، به صنعت لطمه می زند و باید دید این اظهارات با چه اهدافی مطرح می شود، زیرا این اطلاعات باعث نابوی صنعت می شود و اهدافی که آمریکا برای خواباندن صنعت دارند، با این اظهارات محقق می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.