بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

درآمد ۲۳۰ میلیون دلاری ایران از روزانه ۱۰۰۰ پرواز عبوری

در حالی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کرده است که ۲ درصد پروازها هم از آسمان ایران رد نمی شود که آمارهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نشان می دهد تنها از اسفند پارسال ۳۴ شرکت هواپیمایی خارجی و ۱۴ شرکت ایرانی به ۶۰ نقطه جهان پرواز داشته اند.

درآمد ۲۳۰ میلیون دلاری ایران از روزانه ۱۰۰۰ پرواز عبوری
تین نیوز

در حالی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کرده است که ۲ درصد پروازها هم از آسمان ایران رد نمی شود که آمارهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نشان می دهد که تنها در بازه زمانی اسفند پارسال تا فروردین ماه امسال ۳۴ شرکت هواپیمایی خارجی و ۱۴ شرکت ایرانی به ۶۰ نقطه جهان پرواز داشته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، اگر چه تحریم های ظالمانه و یک طرفه طی چند سال گذشته صنعت هواپیمایی ایران را به شدت دچار آسیب کرده و تحت فشار گذاشته است اما آمارهای وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه ها نشان می دهد که شرکت های هواپیمایی خارجی از آسمان امن ایران استفاده می کنند.

اگر چه این نامزد انتخاباتی به مشکلات تحریم و برخی مسائل درونی صنعت هوایی اشاره نکرده است و تنها به اعلام رد نشدن ۲ درصد پروازها از ایران اکتفا کرده و آنرا به خاطر ضعف مدیریت دانسته است اما آمارها نشان می دهد که آسمان ایران شاید در برهه ای از زمان و به خاطر برخی مسایل سیاسی با رژیم صهیونیستی و حالت آماده باش، عبور از ایران کاهش داشته است در کل پروازهای خوبی توسط شرکتهای خارجی با درآمد خوب برای کشور همراه بوده است.

سعید چلندری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به تعداد پروازهای انجام شده حد فاصل ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ می گوید: در این بازه زمانی ۳۹۹۴ پرواز از این فرودگاه به ۶۰ نقطه جهان انجام شده است.

چلندری افزود: این تعداد پرواز بر عهده ۳۴ شرکت هواپیمایی خارجی و ۱۴ شرکت ایرانی بوده است.

روزانه ۱۰۰۰ پرواز عبوری از آسمان کشور داریم که ۲۳۰ میلیون دلار عاید ایران می شود

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که روزانه ۱۰۰۰ پرواز عبوری از آسمان کشور داریم که از این محل سالانه ۲۳۰ میلیون دلار عاید شرکت فرودگاه ها برای توسعه، بهسازی و بازسازی فرودگاه های می شود.

احداث فاز دوم فرودگاه با کنسرسیوم چینی و خاتم الانبیاء

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در مناظره های خود همچنین اعلام کرده است که ۴۰ سال است که می خواهیم فرودگاه امام خمینی را احداث کنیم این در حالی است که فرودگاه اما در حال ارائه خدمات به مسافران است و فاز دوم توسعه آن را کنسرسیوم چینی و قرارگاه خاتم الانبیاء انجام می دهند.

سعید چلندری مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی چندی پیش اعلام کرده بود که این فرودگاه سالهای سال است افتتاح شده و ترمینال یک فرودگاه امام که الان در حال ارائه خدمات است یک مقدار از ابتدای دولت سیزدهم روان سازی شده است اما نیاز به بازنگری کلی دارد که مطالعات آن انجام شده و عملیات بهسازی آن شروع شده است.

او ادامه داد: مضافا اینکه یکی از اتفاقات بسیار بزرگی که در دولت سیزدهم رخ داد و آرزوی دیرینه و ۱۸ ساله مردم کشور بود داشتن یک فرودگاه خوب بود. بزرگترین پروژه عمرانی کشور در صنعت هوایی بعد از انقلاب احداث فاز دو فرودگاه امام با هزینه ۲.۵ میلیارد یورو بود که وزارت راه و شهرسازی در دستور کار خود قرار داد و این پروژه با همت وزیر راه و شهرسازی و همکاران در فرودگاه امام مطالعات آن توسط یک شرکت کنسرسیوم چینی و قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد. امید است که تا اسفند ماه سال جاری قسمت اول این فاز دوم را به بهره برداری برسانیم و هدیه دولت سیزدهم به مردم ایران باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه

    آقای چلندری ، برادر عزیز در سال ۱۴۰۲ کل پروازهای ورودی+خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) به اذعان جنابعالی کمتر از ۵۰۰۰۰ بوده است ، فرودگاه دوبی در همین بازه زمانی ، در حدود ۴۱۶۰۰۰ پرواز ورودی+خروجی داشته است و درآمد هنگفتی نصیب فرودگاه شده است. چرا شما دریافتی های پروازهای عبوری را به پای فرودگاه امام می نویسید!؟ این درآمد برای همه فرودگاههای ایران است و هزینه های شرکت فرودگاهها و ناوبری هوائی ایران را پرداخت می کند. هر کشوری چنین درآمدی دارد و معجزه محسوب نمی شود.آیا بهتر نیست بجای این آمار ، بفکر بهینه نمودن فرودگاه امام باشید و حداقل با مشاورین اصلح و نه دولتی مشورت کنید؟!