بازدید سایت : ۳۶۳۶۲

◄ اقدامات لازم برای صنعت هوانوردی در زمان تنش های بین المللی

کارشناس هوانوردی بر ضرورت تحلیل مخاطرات پیش روی صنعت هوانوردی در زمان تنش های بین المللی و احتمال بروز مخاصمات مسلحانه تاکید کرد.

اقدامات لازم برای صنعت هوانوردی در زمان تنش های بین المللی
تین نیوز

کارشناس هوانوردی بر ضرورت تحلیل مخاطرات پیش روی صنعت هوانوردی در زمان تنش های بین المللی و احتمال بروز مخاصمات مسلحانه تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، محمد سعید شرفی گفت: بر اساس توصیه های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ( ایکائو ) مبنی بر توجه جدی به مناطق دچار منازعات مسلحانه و یا مناطق مستعد ورود به تنش های نظامی بین قوای رسمی کشورها و حتی گروه های مسلح شبه نظامی، شرایط ملتهب منطقه در پی ترور شهید اسماعیل هنیه و وعده خونخواهی جمهوری اسلامی به عنوان میزبان شهید، ضرورت دارد که سازمان هواپیمایی کشوری ایران، شرکت های هواپیمایی متبوع، ارائه دهنده خدمات ناوبری هوایی در تعامل تنگاتنگ با قوای نظامی، سازمان های اطلاعاتی ملی، بهره مندی از داده های به دست آمده از نمایندگی های سیاسی و وابستگان نظامی سفارتخانه های ایران در سایر کشورها، پس از احصای مخاطرات و تحلیل ریسک مترتب بر هر یک از مخاطرات احصاء شده، تدابیر لازم در راستای تامین ایمنی و امنیت پروازها را اتخاذ نمایند.

وی افزود: تدابیری نظیر توقف انجام پرواز در برخی مسیرهای بین المللی، انجام پروازها در برخی مسیرها با اعمال محدودیت های ویژه و توجیه شرکت های هواپیمایی را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

او تاکید کرد: غفلت از اتخاذ تدابیر به هنگام، سهل انگاری در اطلاع رسانی دقیق و عدم تدقیق در تحلیل و محاسبه مخاطرات می تواند، خسارات جبران ناپذیری برای صنعت هواپیمایی در گستره های ملی، منطقه ای و بین المللی به دنبال داشته باشد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.