بازدید سایت : ۱۸۱۳۵۰

پاسخ سازمان هواپیمایی کشوری به خبر مشخص نبودن فرایند استرداد بلیت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به خبر مشخص نبودن فرایند استرداد بلیت اعلام کرد: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاه ها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها به عنوان اولویت های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.

تین نیوز |

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به خبر مشخص نبودن فرایند استرداد بلیت اعلام کرد: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاه ها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها به عنوان اولویت های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به بیان برخی مطالب مبنی بر الزام شرکت های هواپیمایی به استرداد مبلغ بلیت پروازهای باطل شده تا پایان روز ۱۷ مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران، مشخص نبودن فرآیند استرداد هزینه بلیت ها، ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین ها و اختلاف بر سر فرآیندهای استرداد، گفت: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاهها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها بعنوان اولویت های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.

جعفر یازرلو، اظهار کرد: برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملا آشنا بوده و شرایط فورس ماژور به وجود آمده نیز، نظیر آنچه در عملیات وعده صادق ۱ اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویه های بین المللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه بلیت توسط مسافر برای شرکت های هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است.

وی افزود: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجام دهی به عملکرد هر یک از شرکت های هواپیمایی و تامین انتظارات مسافران بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: آنچه که در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است مدت زمان لازم برای اعمال فرایند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، قطعا اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.