◄ جذب حداقل چهار نفر هیئت علمی در برنامه سال آینده
تین نیوز | رئیس دانشکده مهندسی راه آهن گفت: برنامه سال آینده این است تا اعضای مورد نیاز هیئت علمی دانشکده را از طریق مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم استخدام کنیم. اقداماتی در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده حداقل چهار نفر به جمع اساتید دانشکده اضافه شود تا اساتید باتجربه در مقاطع تحصیلات تکمیلی با فراغ بال بیشتری فعالیت کنند.
جبارعلی ذاکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، در خصوص برنامههای آتی دانشکده مهندسی راه آهن گفت: ما در حال حاضر «طرح جامع ارتباط با صنعت» را با همفکری مسئولان رده بالای راه آهن و اساتید دانشکده مهندسی برای راه آهن تدوین میکنیم که هم چالشهای فراروی صنعت را شناسایی کنیم و هم اینکه در قالب پروژههای کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده مطرح شده و برای این چالشها راهحل مناسب پیدا شود.
وی ضمن اشاره به اینکه نیازمند حمایت صنعت و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه هستیم یادآور شد: برای این کار باید به تجهیز آزمایشگاههای خود بپردازیم و انجام آزمایش های تخصصی، راهکارهای مناسب را برای راه آهن در زمینه حل چالشهای موجود ارائه نماییم.
رئیس دانشکده مهندسی راه آهن افزود: تدوین طرح جامع ارتباط با صنعت اولین گام در جهت توسعه علمی و صنعتی دانشکده است و امیدواریم این روند را نیز در مترو نیز به کار بگیریم. البته مذاکراتی با دکتر منتظری، معاون پشتیبانی و بهرهبرداری مترو داشتهایم که در مرحله امضای پیش نویس یک تفاهمنامه است.
ذاکری یادآور شد: البته موضوع فراتر از اینها بوده و معضلات مترو مربوط به عدم وجود استانداردهای مشخص در زمینه تجهیزات، ناوگان و علایم سیگنالینگ و تجهیزات ارتباطی است و هر سازمانی متناسب با طراحی خاصی که مشاوران آن انجام میدهند، نسبت به خرید تجهیزات اقدام میکنند. متحدالشکل شدن این تجهیزات، از ضروریات است و امیدواریم گامهای اول را برای تدوین آییننامهها و اساسنامههای استاندارد در این حوزه برداریم.
وی تأکید کرد: گام دوم، توسعه تحصیلات تکمیلی دانشکده است که در تلاش هستیم در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، سه گرایش جدید اضافه کنیم. گرایشها در مقطع دکتری عبارتند از: «کنترل و سیگنالینگ» و راه آهن برقی» و در مقطع ارشد «مهندسی ماشینهای ریلی - پایش سلامت ناوگان» که در صورت قبول و تصویب کردن شورای گسترش، به احتمال زیاد از سال 94 در این گرایشها دانشجو پذیرش خواهیم کرد.
رئیس دانشکده مهندسی راه آهن در خصوص اقدامات انجام شده برای اشتغال فارغ التحصیلان این دانشکده به تین نیوز گفت: انجمن دانش آموختگان دانشکده مهندسی راه آهن از قبل فعال بوده و است و امیدواریم فعالیت آن را از سال آینده گسترش دهیم تا به صورت متمرکز برای اشتغال فارغ التحصیلان اقدامات جدی صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: برنامه سال آینده ما این است تا اعضای مورد نیاز هیئت علمی دانشکده را از طریق مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم استخدام کنیم. اقداماتی در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده حداقل چهار نفر به جمع اساتید دانشکده اضافه شود تا اساتید باتجربه در مقاطع تحصیلات تکمیلی با فراغ بال بیشتری فعالیت کنند.
جبارعلی ذاکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، در خصوص برنامههای آتی دانشکده مهندسی راه آهن گفت: ما در حال حاضر «طرح جامع ارتباط با صنعت» را با همفکری مسئولان رده بالای راه آهن و اساتید دانشکده مهندسی برای راه آهن تدوین میکنیم که هم چالشهای فراروی صنعت را شناسایی کنیم و هم اینکه در قالب پروژههای کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده مطرح شده و برای این چالشها راهحل مناسب پیدا شود.
وی ضمن اشاره به اینکه نیازمند حمایت صنعت و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه هستیم یادآور شد: برای این کار باید به تجهیز آزمایشگاههای خود بپردازیم و انجام آزمایش های تخصصی، راهکارهای مناسب را برای راه آهن در زمینه حل چالشهای موجود ارائه نماییم.
رئیس دانشکده مهندسی راه آهن افزود: تدوین طرح جامع ارتباط با صنعت اولین گام در جهت توسعه علمی و صنعتی دانشکده است و امیدواریم این روند را نیز در مترو نیز به کار بگیریم. البته مذاکراتی با دکتر منتظری، معاون پشتیبانی و بهرهبرداری مترو داشتهایم که در مرحله امضای پیش نویس یک تفاهمنامه است.
ذاکری یادآور شد: البته موضوع فراتر از اینها بوده و معضلات مترو مربوط به عدم وجود استانداردهای مشخص در زمینه تجهیزات، ناوگان و علایم سیگنالینگ و تجهیزات ارتباطی است و هر سازمانی متناسب با طراحی خاصی که مشاوران آن انجام میدهند، نسبت به خرید تجهیزات اقدام میکنند. متحدالشکل شدن این تجهیزات، از ضروریات است و امیدواریم گامهای اول را برای تدوین آییننامهها و اساسنامههای استاندارد در این حوزه برداریم.
وی تأکید کرد: گام دوم، توسعه تحصیلات تکمیلی دانشکده است که در تلاش هستیم در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، سه گرایش جدید اضافه کنیم. گرایشها در مقطع دکتری عبارتند از: «کنترل و سیگنالینگ» و راه آهن برقی» و در مقطع ارشد «مهندسی ماشینهای ریلی - پایش سلامت ناوگان» که در صورت قبول و تصویب کردن شورای گسترش، به احتمال زیاد از سال 94 در این گرایشها دانشجو پذیرش خواهیم کرد.
رئیس دانشکده مهندسی راه آهن در خصوص اقدامات انجام شده برای اشتغال فارغ التحصیلان این دانشکده به تین نیوز گفت: انجمن دانش آموختگان دانشکده مهندسی راه آهن از قبل فعال بوده و است و امیدواریم فعالیت آن را از سال آینده گسترش دهیم تا به صورت متمرکز برای اشتغال فارغ التحصیلان اقدامات جدی صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: برنامه سال آینده ما این است تا اعضای مورد نیاز هیئت علمی دانشکده را از طریق مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم استخدام کنیم. اقداماتی در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده حداقل چهار نفر به جمع اساتید دانشکده اضافه شود تا اساتید باتجربه در مقاطع تحصیلات تکمیلی با فراغ بال بیشتری فعالیت کنند.