بازدید سایت : ۸۸۲۸۵

تاکید مدیرعامل راه آهن بر ضرورت مرور مداوم دستورالعمل‌ های ایمنی

مدیرعامل راه آهن با تأکید بر لزوم مرور مداوم مقررات و دستورالعمل های ایمنی، درباره طولانی شدن روند حل برخی مشکلات در راه آهن گفت: اگر پیگیری های اداری به پیگیری های جهادی تبدیل شود، بسیاری از مواردی که مدت طولانی لاینحل مانده، برطرف می شود.

تاکید مدیرعامل راه آهن بر ضرورت مرور مداوم دستورالعمل‌ های ایمنی
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن با تأکید بر لزوم مرور مداوم مقررات و دستورالعمل های ایمنی، درباره طولانی شدن روند حل برخی مشکلات در راه آهن گفت: اگر پیگیری های اداری به پیگیری های جهادی تبدیل شود، بسیاری از مواردی که مدت طولانی لاینحل مانده، برطرف می شود.

به گزارش تین نیوز از راه آهن، نشست کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی دوشنبه ۱۴ آبان ماه با حضور جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه آهن، معاونان، مدیران ستادی، به صورت حضوری و برخط (برای مدیران مناطق)، در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

ذاکری در این نشست گفت: همه همکاران صنعت ریلی باید دست به دست هم بدهیم تا با همکاری گروهی، اقدامات مؤثرتری در صنعت ریلی انجام دهیم.

وی افزود: اگر پیگیری های اداری به پیگیری های جهادی تبدیل شود، بسیاری از مواردی که سال ها لاینحل مانده، برطرف می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسائل مرتبط با ایمنی باید همیشه مرور شود گفت: یکی از عواملی که باعث کاهش سانحه می شود بازآموزی و یادآوری همیشگی دستورالعمل ها و آیین نامه ها است.

وی به تجدیدنظر بر نحوه جبران خسارت هایی که به راه آهن وارد می شود تأکید کرد و گفت: خسارت هایی که به راه آهن وارد می شود، باید طبق قرارداد، از شرکت های بیمه مطالبه شود.

تغییر در مسیر بازنگری قوانین و مقررات عمومی حرکت، نظارت مدیران به همکاران سیر و حرکت و رعایت دستورالعمل های مرتبط با شروع فصل سرما از دیگر مواردی بود که دکتر ذاکری بر انجام آن تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی پاسخ

    برادر عزیزم
    جناب آقای دکتر ذاکری
    از اینکه شما به موضوع ایمنی حساس شدید بسیار خوشحالم ،متاسفانه شرایط ایمنی و حساسیت نسبت به ایمنی در راه آهن در شرایط بسیار بدی است لینکن موضوع ایمنی با دستور حل نخواهد شد ایمنی و پیاده سازی آن در مجموعه حتی با دستور العمل هم به جائی نمی رسد بلکه فرهنگ سازی ایمنی می بایست در دستور کار قرارگیرد
    حتی برخورد های قهری هم می بایست به جد در دستور کار قرار گیرد استفاده از تکنولوژی هایی که بتواند اثر انسانی را در حوزه حرکت کاهش دهد یکی از ابزار های تکنولوژیکی است
    استفاده از هوش مصنوعی در حوزه ایمنی ریلی که در حال حاضر در دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرید بایستی در برنامه قرار گیرد
    آموزش های موثر نه آموزشهای غیر موثر می بایست در امور جاری پرسنل گنجانده شود
    همه پرسنل از همه قشر در راه آهن می بایست اهمیت ایمنی را با تمام وجود خود درک کنند
    مهمترین موضوع تمرکز بیشتر پرسنل خاصه پرسنلی که با حرکت در ارتباط هستند در زمان انجام کار است
    تست های دوره ای روانشناسی و شخصیتی از پرسنا بهره برداری و نفراتی که مستقیم با حرکت در ارتباط هستند لازم و ضروری است
    مرکز آموزش های تخصصی راه آهن می بایست فعالیت های موثر خود را در این حوزه افزایش دهد
    از همه مهمتر ایمنی بایستی دغدغه روزانه مدیران ارشد در نواحی و ستاد باشد و الویت دوم حمل بار و مسافر باشد.
    استفاده اجباری از افسران HSE آموزش دیده در پروژه های می بایست نهادینه شود.

    • ناشناس

      اقای فرداد خان فرهودی
      برخوردهای قهری با چه افرادی باید به جد در دستور کار قرار بگیرد
      کارمندان و کارگران عملیاتی ، را که سالهاست به جد قهرامیز می نوازند
      نظرتان در مورد مدیران دولتی و خصوصی عوضی ریلی چیست ؟
      آقای ذاکری تا اینجا نشان داده اید شما هم مثل قبلی ها هستید و مدیریت حرف درمانی بیش بلد نیستید متاسفانه
      وقت تان به سرعت در حال اتمام است

    • سد میعاد

      دوست عزیز ایمنی وقتی میاد پایین که مسائل راه اهن برای پرسنل بی اهمیت بشه
      ووقتی راه اهن از نظر معیشتی به پرسنل رسیدگی نکنه و پرسنل رو به سایر مشاغل بیارن یعنی بی اهمیت شدن کار راه اهن براشون

  • امیرعلی پاسخ

    بشخصه با فرمایش جناب اقای فرهودی کاملا موافقم.

    متاسفانه وقتی هم که کار جدی انجام میشه، یه عده بجای کمک کردن شروع میکنند به کارشکنی و مزه پرانی. نمونه اش هم انواع واکنشهای نادرست و بیرط بود به بحث نصب دوربین در کابین لکوموتیوران که دکتر صالحی در زمان خودش به جد موضوع را پیگیری میکرد. این مسئله مثل همه راه اهنهای مهم دنیا باعث منظم و منضبط شدن کار راهبر قطار میشه و مدرک خوبی هم هست بر بیگناهی / مقصر بودن راهبر هنگام حادثه.