◄ اهمیت شرکت ساخت در احداث راه آهن و توسعه حمل و نقل ریلی
سرپرست مرکز حقوقی امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامهریزی در تغییر حمل و نقل جادهای به حمل و نقل ریلی گفت: نقش ویژه شرکت ساخت در احداث راه آهن و توسعه حمل و نقل ریلی بسیار مهم است.
جلسه مجمع عمومی رسیدگی به گزارش حسابرسی طرحهای تملک داراییهای سرمایهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با حضور نورایی نماینده تامالاختیار وزیر راه و شهرسازی در مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و خادمی مدیر عامل و و اعضای هیأت مدیره و نمایندگان اعضای مجمع عمومی شرکت برگزار شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این جلسه نورایی باتوجه به رویکرد و اهتمام دولت مردمی درخصوص سرعت بخشی به توسعه و تعالی اقتصادی کشور و سطح خدمات رسانی به مردم ضمن تقدیر از زحمات شرکت در سالهای گذشته، تغییر جهت گیری شرکت به سمت توسعه زیربناهای حمل و نقل ریلی کشور را ضروری دانست و بیان کرد: هم اکنون ۹۰ درصد حمل و نقل کشور بصورت حمل و نقل جادهای است در حالی که ضروری است در راستای افزایش سرعت و کیفیت و کاهش هزینههای تمام شده حمل و نقل نسبت به تغییر این شیوه به شیوه حمل و نقل ریلی برنامه ریزی شود. نقش ویژه شرکت ساخت در احداث راه آهن و توسعه حمل و نقل ریلی از این حیث بسیار مهم است.
از دیگر موضوعاتی که از سوی رئیس مرکز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی مورد اشاره قرار گرفت: توسعه آزادراهی و بزرگراهی خصوصا در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور بود.
سرپرست مرکز حقوقی امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی همچنین درخصوص اجرایی شدن اخذ الکترونیکی عوارض در آزادراه ها از ابتدای تابستان سال جاری با توجه به تکلیف مقرر در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید نمود و تصریح کرد: کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، صرفهجویی در استهلاک خودرو، پرداخت آسان عوارض، کاهش خرابیهای رویه های آسفالتی در محل توقف دروازههای عوارض بخشی از مزایای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزادراه های کشور است.