بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

«نمایشگاهی به وسعت یک شهر» به مذاق برخی خوش نمی‌آید

«نمایشگاهی به وسعت یک شهر» به مذاق برخی خوش نمی‌آید

تین نیوز | روز گذشته دو خبر با عنوان‌های «افزایش تصادفات در اثر جانمایی نادرست تابلوهای تبلیغاتی» و «ماجرای هزینه میلیاردی تابلوهای تبلیغاتی شهرداری/ نحوه انتخاب آثار» منتشر شده است که تیتر آنها در تضاد کامل با محتوای متن و اظهارات فرد گفت و گو شونده بود.

ماجرا این است که این خبرگزاری خبری با عنوان «افزایش تصادفات در اثر جانمایی نادرست تابلوهای تبلیغاتی» منتشر کرده است اما علاوه بر اینکه آماری از افزایش تصادفات در اثر جانمایی نادرست تابلوهای تبلیغاتی منتشر نشده است، رییس راهور تهران نیز در جواب این پرسش که آیا طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» که به تازگی در سطح شهر پایتخت اجرایی شده بر آمار تصادفات تاثیری گذاشته است، این پاسخ را داده است که «اجرای این طرح تاثیری بر میزان تصادفات نگذاشته است و نگاه ما به بحث بیلبوردهای تبلیغاتی یک نگاه کارشناسی و علمی است و تفاوتی نمی‌کند که آثار تبلیغاتی روی آنها نصب شده باشد یا تجاری.»

در بخش دیگری از این خبر آمده است: «رییس راهور تهران با بیان اینکه نباید تابلوهای تبلیغاتی تمرکز راننده را سلب کنند، گفت: عوامل محیطی مانند تابلوها، بیلبوردهای تبلیغاتی، بنرهایی که در حاشیه بزرگراه‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شود باید به گونه‌ای جانمایی شود که تاثیری در دقت راننده نداشته باشند و نوشتار و تصاویر به گونه‌ای باشد که سریع پیام را منتقل کنند.»

همچنین در متن خبر دیگر با عنوان «ماجرای هزینه میلیاردی تابلوهای تبلیغاتی شهرداری/ نحوه انتخاب آثار» این‌طور آمده است: «جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با رد اخباری مبنی بر اینکه نصب تابلوهای تبلیغاتی برای شهرداری، میلیاردها تومان هزینه داشته است، گفت: شهرداری در قراردادهای تبلیغاتی خود سالانه ۷ تا ۱۵ درصد امکان استفاده از این فضاها برای کار فرهنگی را دارد که در ماه محرم و بهار از این سهم فرهنگی استفاده می‌کنیم. اما برای اجرایی شدن این طرح، تمام این سهم را متمرکز در این ۱۰ روز کرده‌ایم. ما حتی برای چاپ، نصب و... ریالی نداده‌ایم چون تمام این موارد از سهم فرهنگی قراردادهای سازه‌‌های تبلیغاتی پرداخت شده است.»

متن خبر به گونه‌ای تنظیم شده است که تیتر کاملا بر خلاف متن است و به هزینه‌های میلیاردی برای تابلوهای نقاشی شهرداری اشاره دارد.

حالا که شهرداری اقدامات فرهنگی در خور و مناسبی در این زمینه انجام داده است به چه دلیل چنین تیترهایی با محتوای متفاوت تولید می‌شود؟ آیا در جهت تخریب است یا این تولید کنندگان این اخبار با چنین طرح‌هایی در سطح شهر مخالف هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.