بازدید سایت : ۶۱۳۶۷

تبدیل مینی بوس به تاکسی خلاف برنامه۵ ساله است

رییس کمیته حمل ونقل شورا بعد از استماع گزارش اتوبوسرانی اظهار داشت: عملکرد این حوزه نسبت به مترو در اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران ناموفق است.

تبدیل مینی بوس به تاکسی خلاف برنامه۵ ساله است
تین نیوز |

رییس کمیته حمل ونقل شورا بعد از استماع گزارش اتوبوسرانی اظهار داشت: عملکرد این حوزه نسبت به مترو در اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران ناموفق است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سیصد و شصتمین جلسه‌ی رسمی شورای اسلامی شهر تهران محسن سرخو پس از استماع گزارش پیمان سنندجی رییس سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران ، با اشاره به ناموفق بودن عملکرد این حوزه نسبت به مترو در اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران خاطرنشان کرد:

طبق برنامه ۵ ساله بنا بود سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و سالی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شود ، در حالی که از ابتدای برنامه نه تنها این اهداف محقق نشده است بلکه سالانه حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ظرفیت اتوبوسرانی کاسته شده است به طوری که تعداد اتوبوس ها از ۶۵۵۳ دستگاه در ابتدای سال ۹۲ به ۶۲۶۸ دستگاه در پایان سال ۹۵ رسیده است.

وی افزود: از این تعداد اتوبوس نیز ۴۷۰۰ کابین اتوبوس وجود دارند که طول عمری بیش از هشت سال دارند و فرسوده هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عقب ماندگی سازمان اتوبوسرانی در نصب فیلتر های جذب دوده از برنامه ۵ ساله گفت: بالاخره بعد از ۴ سال تعداد ۵۰ عدد فیلتر جذب دوده روی اتوبوس ها نصب شد ، این در حالیست که طبق برنامه بنا بود فقط در همان سال اول تعداد ۲۰۰۰ فیلتر جذب دوده نصب شود.

مهندس سرخو با اشاره به عدم رضایت مندی مردم از عملکرد بخش خصوصی در اتوبوسرانی گفت:

در همه حوزه های عمومی و دولتی هنگامی که کاری به بخش خصوصی واگذار شده است ، افزایش میزان رضایتمندی مردم را به همراه داشته است اما در اتوبوسرانی ، میزان رضایت مردم از بخشی که توسط شرکت واحد کنترل می شود بیشتر از بخش خصوصی است.

وی ادامه داد ، این بدان معناست که بخش خصوصی در اتوبوسرانی یا تخصص کافی در این زمینه ندارند و در گزینش آن ها اشتباه صورت گرفته است و یا اهداف دیگری در پشت پرده گزینش این افراد وجود داشته که ما از آنها بی اطلاع هستیم.

وی افزود : در این ۴ ساله بارها از مدیران در این مورد سوال کردیم و از آن ها خواستیم مدارک و نمونه قراردادها را برای ما ارسال کنند اما همیشه این اسناد به صورت ناقص ارسال شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جایگزینی تاکسی به جای مینی بوس بر خلاف برنامه است گفت: طبق برنامه قرار نیست تعداد تاکسی ها افزایش یابد و مینی بوس ها نیز تعدادشان مشخص است و باید نوسازی شوند نه اینکه به تاکسی تبدیل شوند.

این که یک مد حمل و نقلی را از بین ببریم و آن را به تاکسی تبدیل کنیم کار اشتباهی بوده که متاسفانه صورت گرفته است.

مهندس سرخو همچنین با اشاره به اینکه طبق برنامه بنا بود در ۲ سال اول ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود گفت:

در حالی که بودجه لازم برای این کار پیش بینی شده بود اما نه در سال اول و نه در سال های بعد این اقدام صورت نگرفت.

وی در پایان تصریح کرد : به جز مترو در سایر حوزه های حمل و نقل ساز و کار مشخصی وجود ندارد و ساختار فعلی ناقص است

منبع: خبرگزاری مهر
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.