بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
معاون حمل‌ و ‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

آغاز اجرای برنامه پنج ساله شهرداری تهران از ابتدای سال جدید

آغاز اجرای برنامه پنج ساله شهرداری تهران از ابتدای سال جدید

تین نیوز | معاون حمل‌ و ‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سیاست‌ها‌ی کلی برنامه 5 ساله شهرداری تهران در خصوص توسعه حمل‌ و نقل شهری، از آغاز اجرایی شدن این سیاست‌ها‌ و پیاده‏سازی گام به گام رئوس برنامه مذکور از اولین روز سال 93 خبر داد.
به گزارش تین نیوز از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: بر اساس این برنامه که مورد تایید شورای محترم اسلامی شهر تهران نیز قرار گرفته، مهمترین فعالیت مدیریت شهری توسعه زیرساخت‏های حمل و نقل عمومی برای تردد مناسب شهروندان و بهبود وضعیت محیط زیست شهر است.
وی نقش انکار‏ ناپذیر مترو به عنوان مظهر حمل و نقل پاک در توسعه حمل و نقل شهری را مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد: در سال 92 بیش از 700 میلیون نفر مسافر از طریق متروی تهران جابه جا شدند که این رقم در مقایسه با طول مسافت پیمایش شهروندان نسبت به سایر وسایل نقلیه بسیار قابل توجه است.

برنامه ریزی گسترده برای احداث پارکینگ های مکانیزه
معاون شهردار تهران در خصوص وضعیت مترو قبل از آغاز به كار آقای دكتر قالیباف در شهرداری تهران، اظهار كرد: متروی پایتخت قبل از حضور ایشان با 5/36 كیلومتر خط درون شهری و 5/42 كیلومتر خط برون شهری و 37 ایستگاه و 372 دستگاه واگن، روزانه تنها 660 هزار مسافر را جابه‌جا می‌كرد اما امروز متروی پایتخت به طول 152 كیلومتر و نیز با 85 ایستگاه و 1100 دستگاه واگن، روزانه سه میلیون مسافر را در اقصی نقاط شهر جابه‌جا می‌كند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در حال حاضر بالاترین حجم عملیات عمرانی مترو در گستره وسیعی از تهران بزرگ در دست انجام است، تصریح کرد: امروز سه خط مترو به صورت همزمان با استفاده از پیشرفته ترین فن آوری های روز دنیا در حال ساخت است که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در موعد مقرر تکمیل خواهد شد.
وی احداث معابر ویژه برای تردد اتوبوس که همزمان استفاده از آنها برای خودروهای امداد و نجات آمبولانس و آتش نشانی نیز امکانپذیر است، خبر داد و اضافه کرد: برنامه‏ریزی گسترده‏ای نیز برای احداث پارکینگ‏ های مکانیزه در سطح شهر و حداقل یک پارکینگ بزرگ در محدوده میدان شمشیری را در دستور کار سال جدید قرار داده‏ایم.

تفقد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بزرگترین سرمایه است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که توسعه متروی تهران به الگوی مثال ‏زدنی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در سراسر کشور تبدیل شده، اظهار کرد: تفقد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تجلیل از اهتمام شهرداری تهران در گسترش مترو به عنوان اقدامی برجسته، بزرگ‌ترین سرمایه مدیریت شهری، محسوب میشود.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که تردد سه میلیون دستگاه خودروی شخصی در تهران با مصرف روزانه 13 میلیون لیتر بنزین و میلیون ها لیتر گازوییل خسارات‏ هنگفتی به اقتصاد ملی و محیط زیست وارد می‏کند، تصریح کرد: مترو مهم‏ترین راهکار‏ حل مشکل راهبندان و آلودگی هواست و سرمایه‏گذاری در توسعه مترو در واقع نوعی صرفه جویی است.
وی از توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو هماهنگ با اهداف برنامه‏ریزی شده خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر در تهران 158 کیلومتر خط تندرو احداث شده و با افتتاح خطوط 8 و 9 که هر دو در سال 92 مورد بهره برداری قرار گرفتند، موفق به جابه‏جایی یک میلیارد و 300 میلیون مسافر در تهران شده‏ایم که در نوع خود یک رکورد ارزشمند به حساب می‏آید.

ورود 420 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
معاون شهردار با اشاره به این که اولین دست‏آورد احداث خطوط اتوبوس‌های تندرو افزایش سرعت جابه‏ جایی شهروندان است، اظهار کرد: در سال جدید 34 کیلومتر به خطوط اتوبوس‏ های تندرو افزوده و ضمن افزایش زیرساخت‏ های ورود اتوبوس‏ های برقی و هیبریدی در تهران، 420 دستگاه اتوبوس جدید نیز وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می شود.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در طرح جامع حمل ‌و نقل و ترافیک تهران، تقویت ناوگان اتوبوسرانی، مورد تأکید قرار گرفته، تصریح کرد: نوسازی 550 دستگاه اتوبوس فرسوده در اولویت برنامه‏ های سال جدید قرار دارد تا با کمک صنعت‏گران داخلی، نسبت به بازسازی اتوبوس ها اقدام کرده و آنها را به ناوگان اتوبوسرانی تهران باز گردانیم.
وی از تجهیز کامل ناوگان اتوبوسرانی تهران به تکنولوژی هوشمند به عنوان یکی از گام‌های مدیریت شهری بر پایه افق چشم‌انداز تعیین شده در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران خبر داد و اضافه کرد: تمام اتوبوس‌های تهران به سیستم جی‌پی‌اس مجهز شده‌اند که با استفاده از آن تجهیزات، مسیرهای عبور و مرور ناوگان اتوبوسرانی کنترل میشود.

دسترسی پیامکی به اطلاعات ناوگان اتوبوسرانی
معاون شهردار با اشاره این که در گذشته یکی از مشکلات مسافران ناوگان اتوبوسرانی‌ عدم اطلاع از برنامه حرکت اتوبوس‌ها بود، اظهار کرد: در حال حاضر این امکان برای شهروندان فراهم شده تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص ورود اتوبوس‌ به ایستگاه ها را به راحتی از طریق تابلوهای اطلاع‌رسانی و وب کیوسک‌ها به دست آورند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در کنار سامانه مسیریاب، امکان دسترسی به این اطلاعات از طریق پیامک نیز وجود دارد، تصریح کرد: شهروندان با ارسال پیام حاوی کد مسیر و ایستگاه مورد نظر به شماره 2000111 می‌توانند اطلاعات مربوط به ورود اتوبوس‌ به ایستگاهی که در آن قرار دارند را دریافت نمایند.
وی از راه‏اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه جانبازان و معلولان خبر داد و اضافه کرد: 60 دستگاه خودروی ون به همراه 23 دستگاه اتوبوس مناسب‏ سازی شده تا در راستای تسهیل تردد جانبازان و معلولان در سطح شهر خدمات‏ رسانی شود و در تلاشیم تا با همکاری شرکت های حمل و نقلی، خدمات‏ رسانی به این عزیزان را گسترش دهیم.
معاون شهردار تهران با اشاره این که جانبازان و معلولان در برنامه‏ های حوزه حمل و نقل و ترافیک از اولویت ویژه ای برخوردارند، اظهار کرد: با مناسب‏ سازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در تلاش هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که این عزیزان به راحتی در سطح شهر تردد کنند، ضمن این که ‏پایانه معلولان با شماره 6305 در اختیار این عزیزان است. 
تشکری هاشمی با بیان این که سامانه‌های هوشمند در شبكه‌ حمل و نقل یكپارچه تهران اهمیت بالایی دارند، تصریح کرد: امروزه مدیریت ترافیک تهران با چهار هزار کیلومتر معابر شهری و 800 کیلومتر بزرگراه و رمپ و لوپ‏ های بزرگراهی و نیز 12 میلیون جمعیت در ساعات روز و سه میلیون دستگاه خودرو با روش‏ های سنتی امکان‏پذیر نمی‏باشد.
وی تجهیز تقاطع‌های تهران به سیستم‌های هوشمند كنترل ترافیك را یكی از اقدامات مدیریت شهری به منظور سامان بخشی به تردد در معابر شهری طی سال‏های اخیر بر شمرد و اضافه کرد: اجرای این سیستم که آن را در سال جدید نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار داده ایم، می‌تواند ترافیك را به صورت هوشمند کنترل كند.

کنترل هوشمند ترافیک شهر از طریق هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری
معاون شهردار تهران با اشاره به این که سامانه‌های كنترل و مدیریت هوشمند ترافیك در 8 سال اخیر روند رو به گسترشی داشته اند، اظهار کرد: تا سال 84 تنها صد كیلومتر فیبر نوری در تهران وجود داشت، در صورتی كه در حال حاضر این رقم به هزار كیلومتر افزایش یافته و امروز حدود یک هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری نیز ترافیك شهر را به صورت هوشمند کنترل می کنند. 
تشکری هاشمی با بیان این که در حال حاضر 400 تقاطع تهران و معابر ورود و خروج از محدوده طرح ترافیک توسط سیستم هوشمند مدیریت می‏شود، تصریح کرد: تاكنون موفق به نصب 122 دستگاه دوربین كنترل سرعت در بزرگراه‌ها شده ایم كه با ثبت سرعت غیر مجاز سبب كاهش چشم گیر تلفات جانی و مالی ناشی از سوانح رانندگی شده اند.
وی لزوم ارتقای فرهنگ ترافیک و بهبود رفتارهای ترافیکی در سطح جامعه را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: در این راستا با استفاده از کمک و مشاوره اساتید و بزرگان حوزه های علوم اجتماعی، اطلاع رسانی، روان شناسی و آموزش، در تلاش هستیم تا امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ ترافیک را علاوه بر کودکان و نوجوانان، برای تمام اقشار جامعه فراهم آوریم.

تقویت فرهنگ جهادی، اصلی ترین سیاست راهبری مدیریت شهری
معاون شهردار تهران با اشاره به این که به منظور توسعه حمل‌ و‌ نقل عمومی از طریق شناسایی و به کارگیری ظرفیت‏های موجود در جهت دسترسی به حداکثر توان ممکن در حوزه حمل ‌و‌ نقل و ترافیک گام بر ‌خواهیم داشت، اظهار کرد: تقویت فرهنگ جهادی، اصلی‌ترین سیاست راهبردی مدیریت شهری و مهمترین راهبرد حوزه حمل‌ و‌ نقل و ترافیک است. 
تشکری هاشمی با بیان این که به منظور تقویت این سیاست، نسبت به تبیین اقتصاد مقاومتی و تحقق آن با بسیج همه امکانات موجود اقدام خواهیم کرد، تصریح کرد: در راستای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری تمام نهادها و همراهی مردم عزیزمان هستیم، چرا که با تفکر بخشی و جزیره‏ای نمی توان مشکل ترافیک تهران را برطرف کرد.
وی در پایان با تأکید بر نام گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی» خاطرنشان کرد: تمام برنامه های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک بر اساس این شعار راهبردی باز تعریف و اجرا خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • این آمار و ارقام از کجا میاد؟ تی بی ام خط هفت یک ساله که خوابیده تی بی ام دومش هم شش ماهه خوابیده کارگرای خط شش هم حقوق نگرفتند اعتصاب کردند کدوم مترو کدوم ١٥٢ کیلومتر؟ در سال ٩٢ حتی یک کیلومتر مترو هم افتتاح نشد همش حرف همش سیاه نمایی